Praktyczna nauka języka greckiego [WH-FK-I-1-PrakNauG-Z]
Semestr zimowy 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka greckiego [WH-FK-I-1-PrakNauG-Z] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/20 [2019/20_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | 20 |
Prowadzący: | Filip Doroszewski |
Literatura: |
Podręczniki (do wyboru przez prowadzącego): M. Borowska, Mormolyke, Warszawa 1996. M. Golias, Wstępna nauka języka greckiego, wyd. dowolne; A. i K. Korusowie, Hellenike glotta, wydanie II; Literatura uzupełniająca: M. Auerbach, M. Golias, Gramatyka grecka, wyd. dowolne; Słownik grecko-polski (Z. Abramowiczówny lub O. Jurewicza). |
Zakres tematów: |
Treści merytoryczne: wiadomości wstępne o języku greckim, alfabet, przydechy, akcenty, zasady wymowy. Deklinacje I-III. Koniugacja I - czasy praesens, imperfectum, aoristus I i II, futurum (tryb oznajmujący, rozkazujący, bezokolicznik, imiesłowy). Odmiana i stopniowanie przymiotników. Tworzenie i stopniowanie przysłówków. Liczebniki główne i porządkowe. Podstawowe wiadomości o składni: orzeczenie imienne, szyk orzecznikowy i szyk przydawkowy, accusativus cum infinitivo, nominativus cum infinitivo, genetivus absolutus, genetivus partitivus. |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metoda ćwiczeniowo-praktyczna z elementami wykładu konwersatoryjnego i problemowego (zagadnienia gramatyczne). |
Metody i kryteria oceniania: |
Pierwszy semestr kończy się zaliczeniem na podstawie kryteriów określonych przez prowadzącego. Zaliczenie na ocenę po drugim semestrze. NB: Poniższy opis dotyczy zaliczenia na ocenę po drugim semestrze zajęć. Na 5: Student posiada dobrze ugruntowaną, uporządkowaną wiedzę z zakresu języka greckiego na poziomie podstawowym. Jest świadomy różnorodności i zmienności języka greckiego (dialekty, zmienność w perspektywie diachronicznej). Bezbłędnie rozpoznaje formy fleksyjne i struktury składniowe. Wykorzystując wiedzę gramatyczną, przekłada teksty greckie o podstawowym stopniu trudności. Biegle korzysta z pomocy naukowych (tabele gramatyczne, słowniki). Na 4,5: Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu języka greckiego na poziomie podstawowym. Jest świadomy różnorodności i zmienności języka greckiego (dialekty, zmienność w perspektywie diachronicznej). Poprawnie rozpoznaje formy fleksyjne i struktury składniowe. Wykorzystując wiedzę gramatyczną, przekłada teksty greckie o podstawowym stopniu trudności. Biegle korzysta z pomocy naukowych (tabele gramatyczne, słowniki). Na 4: Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu języka greckiego na poziomie podstawowym. Jest świadomy różnorodności i zmienności języka greckiego (dialekty, zmienność w perspektywie diachronicznej). Zazwyczaj poprawnie rozpoznaje formy fleksyjne i struktury składniowe. Wykorzystując wiedzę gramatyczną, przekłada z niewielkimi problemami teksty greckie o podstawowym stopniu trudności. Potrafi korzystać z pomocy naukowych (tabele gramatyczne, słowniki). Na 3,5: Student opanował większą część wiedzy z zakresu języka greckiego na poziomie podstawowym. Poprawnie rozpoznaje większość form fleksyjnych i część struktur składniowych. Wykorzystując wiedzę gramatyczną oraz korzystając z pomocy prowadzącego, przekłada teksty greckie o podstawowym stopniu trudności. Korzysta, choć nieregularnie, z pomocy naukowych (tabele gramatyczne, słowniki). Na 3: Student opanował większą część wiedzy z zakresu fleksji języka greckiego na poziomie podstawowym i z potrafi rozpoznać część form fleksyjnych. Rozumie prostsze struktury składniowe. Przy pomocy prowadzącego, potrafi dokonać przekładu prostszego tekstu greckiego i. Wie, w jaki sposób korzystać z pomocy naukowych (tabele gramatyczne, słowniki). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.