język hiszpański B1: semestr IV [C-JO-HB1-IV]
Semestr letni 2019/20
Lektorat języków nowożytnych,
grupa nr 1
Przedmiot: | język hiszpański B1: semestr IV [C-JO-HB1-IV] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019/20_L]
(zakończony)
Lektorat języków nowożytnych [LEK_NOW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Antero Cano Dominguez | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Prisma nivel intermedio B1+ B2 Fusión, Equipo Prisma, Madrid 2. Prisma de ejercicios B1+ B2 Fusión 3. Prisma del profesor B1+ B2 Fusión Literatura uzupełniająca 1. Artykuły z prasy, 2. Podręczny sownik polsko-hiszpański i hiszpanski-polski, 3. "Gramatyka Języka Hiszpańskiego" Małgorzata Cybulska - Janczew, Jacek Perlin, 4. "Spanish B Course Companion- OXFORD 5. Gramatyka języka hiszpańskiego z ćwiczeniami Taraszkiewicz M., Warszawa, PWN Czasopisma: FRECUENCIA- Revista de Didáctica. Español como Lengua Extranjera. Editorial CAMBIO–Semanario decano de política,economía,cultura y sociedad |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Dawanie i udzielanie porad; wnioski i odpowiedzi formalne; opisywanie faktów i wyrażanie opinii; 2. Czas imperfecto de subjuntivo i następstwo czasów w indicativo i subjuntivo; formy odmienne i nieodmienne czasownika; 3. Słownictwo z zakresu hiszpańskiej służby zdrowia i prewencji zdrowotnej w podróży. 4. Opowiadanie szczegółowe oraz streszczanie cudzych relacji i opinii, wyrażanie zdziwienia, wątpliwości i obojętności oraz przekazywanie informacji i poleceń. 5. Mowa zależna i następstwo czasów; 6. Słownictwo z zakresu nowych środków komunikacji internetowej i ich zastosowania w nauczaniu; społeczno-kulturowe aspekty komunikacji, telefonicznej, korespondencyjnej, itp. 7. wyrażać hipotezę w przeszłości ; rozmawiać o pamięci historycznej Hiszpanii, wydarzeniach ubiegłego wieku. 8. Wyrażać możliwe i mało prawdopodobne warunki w teraźniejszości i przyszłości. 9. Wyrażać nierzeczywiste warunki w przeszłości.Emigracja hiszpańska w czasach wojny domowej. 10. Definiowanie i opisywanie, wyrażanie opinii i sądów; użycia strony biernej i czasowników ser, estar, haber. 11. Słownictwo związane ze sztuką hiszpańską i hispanoamerykańską. 12. Mówienie o pozorach i domniemaniach, porównywanie i ocenianie oraz opisywanie. 13. Stopniowanie przymiotników i wyrażenia ocenę i porównawcze; słownictwo z zakresu relacji rodzinnych i świąt; modele rodziny i relacje osobiste. 14. Wypowiadanie się o innych, wyrażanie akceptacji i dezaprobaty i różnych niuansów, a także podkreślanie aspektów najistotniejszych; 15. Przymiotniki opisujące charakter osób; znani artyści i osoby publiczne w Hiszpanii. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Studenci pracują wspólnie, w grupach, parach i indywidualnie realizując ćwiczenia i praktyki komunikacyjne i konwersując w języku obcym z nauczycielem i pozostałymi uczestnikami kursu. Nauczyciel wyjaśniania zagadnienia językowych, komunikacyjnych i kulturowych, komentuje prace wykonywane i przedstawiane przez studentów. W ramach pracy indywidualnej studenci realizują ćwiczenia z kluczem rozwiązań w celu opanowania różnych zagadnień gramatycznych oraz redagują teksty wypracowań, czytają teksty oraz oglądają materiały audiowizualne i je recenzują. Praca odbywa się na podstawie materiałów wskazanych przez nauczyciela, a także informacji i materiałów, w tym audiowizualnych i internetowych, które studenci gromadzą samodzielnie w ramach zadawanych im zadań. H1A_U10 , H1A_U07 , H1A_U08 H1A_U03 H1A_U01, H1A_U09 H1A_U03 H1A_U01, H1A_K01 H1A_K06 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła na podstawie bieżącego przygotowania do zajęć i aktywności. Ocena prac domowych w formie ćwiczeń i wypracowań zadawanych na kolejne zajęcia. Zaliczanie nieobecności na podstawie prac dodatkowych uzgadnianych z nauczycielem. Dopuszczenie do egzaminu końcowego na podstawie oceny prac i kolokwiów cząstkowych. Test końcowy sprawdzający kompetencje mówienia, czytania, pisania, gramatyczne i leksykalne na poziomie kursu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
język hiszpański B1: semestr IV |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.