Prawo międzynarodowe publiczne [WP-PR-PMP-ćw]
Semestr zimowy 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Prawo międzynarodowe publiczne [WP-PR-PMP-ćw] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Cichos | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3afae95d499aef4cd5a43b33ee55825b5d%40thread.tacv2/conversations?groupId=2fa6040f-bb10-480d-9d9a-76ea40471c50&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podręcznik przewodni: R. Bierzanek, J Symonides, Prawo Międzynarodowe Publiczne, Warszawa 2005 W. Góralczyk, S. Sawicki, Prawi międzynarodowe publiczne w zarysie, Warszawa, najnowsze wydanie Literatura uzupełniająca: M. Muszyński, Państwo w prawie międzynarodowym, (wydanie 2. uzupełnione), wyd. STO, Bielsko-Biała 2011. - Konwencja wiedeńska o prawie traktatów z 1969 r. (Dz.U. 1990 nr 74 poz. 439) - Konwencja wiedeńska o stosunkach dyplomatycznych z 1961 r. (Dz.U. 1965 nr 37 poz. 232) - Konwencja wiedeńska o stosunkach konsularnych z 1963 r. (Dz.U. 1982 nr 13 poz. 98) - Konwencja o misjach specjalnych z 1969 r. (Dz.U. 1985 nr 48 poz. 245) - Karta Narodów Zjednoczonych, Statut Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości i Porozumienie ustanawiające Komisję Przygotowawczą Narodów Zjednoczonych (Dz.U. 1947 nr 23 poz. 90) - Konwencja Narodów Zjednoczonych o prawie morza z 1982 r. (Dz.U. 2002 nr 59 poz. 543) - Konwencja o międzynarodowym lotnictwie cywilnym z 1944 r. (Dz.U. 1959 nr 35 poz. 212) - Układ o zasadach działalności państw w zakresie badań i użytkowania przestrzeni kosmicznej łącznie z Księżycem i innymi ciałami niebieskimi z 1967 r. (Dz.U. 1968 nr 14 poz. 82) - Umowa o ratowaniu kosmonautów, powrocie kosmonautów i zwrocie obiektów wypuszczonych w przestrzeń kosmiczną z 1968 r. (Dz.U. 1969 nr 15 poz. 110) - Konwencja o międzynarodowej odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez obiekty kosmiczne z 1972 r. (Dz.U. 1973 nr 27 poz. 154) - Konwencja o rejestracji obiektów wypuszczonych w przestrzeń kosmiczną (Dz.U. 1979 nr 5 poz. 22) - Konwencja Genewska o polepszeniu losu chorych i rannych w armjach czynnych z 1929 r. (Dz.U. 1932 nr 103 poz. 864) - Konwencja dotycząca traktowania jeńców wojennych z 1929 r. (Dz.U. 1932 nr 103 poz. 866) - Konwencja o ochronie dóbr kulturalnych w razie konfliktu zbrojnego wraz z regulaminem wykonawczym do tej Konwencji oraz Protokół o ochronie dóbr kulturalnych w razie konfliktu zbrojnego (Dz.U. 1957 nr 46 poz. 212) - Konwencja o zakazie prowadzenia badań, produkcji i gromadzenia zapasów broni bakteriologicznej (biologicznej) i toksycznej oraz o ich zniszczeniu z 1972 r. (Dz.U. 1976 nr 1 poz. 1) - Konwencja o zakazie używania technicznych środków oddziaływania na środowisko w celach militarnych lub jakichkolwiek innych celach wrogich z 1977 r. (Dz.U. 1978 nr 31 poz. 132) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Źródła prawa międzynarodowego 2. Międzynarodowe prawo traktatów - praca z wykorzystaniem Konwencji wiedeńskiej o prawie traktatów 3. Międzynarodowe prawo dyplomatyczne i konsularne - praca z wykorzystaniem Konwencji wiedeńskiej o stosunkach dyplomatycznych, Konwencji wiedeńskiej o stosunkach konsularnych oraz Konwencji o misjach specjalnych 4. Organizacje międzynarodowe ze szczególnym uwzględnieniem ONZ - praca z wykorzystaniem Karty Narodów Zjednoczonych oraz Statutu MTS 5. Międzynarodowe prawo morza - praca z wykorzystaniem Konwencji Narodów Zjednoczonych o prawie morza 6. Międzynarodowe prawo lotnicze - praca z wykorzystaniem Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym 7. Międzynarodowe prawo kosmiczne - 8. Międzynarodowe prawo humanitarne - praca z wykorzystaniem właściwych konwencji haskich i konwencji genewskich. 9. Podmioty prawa międzynarodowego 10. Odpowiedzialność za zbrodnie |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
fekty kształcenia i opis ECTS: EK 1 posiada wiedzę pozwalającą omówić charakter i znaczenie nauk prawnych oraz ich relację do innych nauk EK 2 zna źródła i charakter norm prawa publicznego międzynarodowego, w aspekcie historycznym i współczesnym w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów EK 3 zna strukturę, sposób powstawania oraz działania instytucji prawnych, jak również relacje między tymi instytucjami w odniesieniu publicznego międzynarodowego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów EK 4 ma pogłębioną wiedzę na temat klasyfikowania systemów publicznego międzynarodowego i stosunków prawnych w obrębie prawa i identyfikowania zależności pomiędzy nimi oraz zna technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze służące zdobywaniu informacji na ich temat EK 5 zna metody i narzędzia, w tym technologie informacyjne, służące tworzeniu norm w zakresie prawa publicznego międzynarodowego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów EK1: metoda dydaktyczna: wykład informacyjny, weryfikacja efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, kolokwia EK2: metoda dydaktyczna: ćwiczenia praktyczne, weryfikacja efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, kolokwia EK3: metoda dydaktyczna: ćwiczenia praktyczne, praca w grupach weryfikacja efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, kolokwia EK4: metoda dydaktyczna: ćwiczenia praktyczne, praca w grupach weryfikacja efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, kolokwia EK5: metoda dydaktyczna: ćwiczenia praktyczne, weryfikacja efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, kolokwia Zajęcia prowadzone są w ramach kontaktu synchronicznego, w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nich w tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams –aplikacji opartej na chmurze, zawierającej zestaw narzędzi do współpracy zespołowej, wchodzącej w skład systemu Office 365 firmy Microsoft, pobranej ze strony office365.uksw.edu.pl. link do zespołu https://teams.microsoft.com/l/team/19%3afae95d499aef4cd5a43b33ee55825b5d%40thread.tacv2/conversations?groupId=2fa6040f-bb10-480d-9d9a-76ea40471c50&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
kolokwium, praca na zajęciach przy użyciu platformy MS Teams i opracowanie prezentacji i kazusów w grupach K1 definiuje pojęcia z zakresu prawa międzynarodowego. - na ocenę 2 (ndst.): Student nie zna nawet podstawowych pojęć z zakresu prawa międzynarodowego. - na ocenę 3 (dst.): Student zna podstawowe pojęcia z zakresu prawa międzynarodowego, - na ocenę 3+ (dst +) student zna podstawowe pojęcie prawa międzynarodowego i swobodnie się nimi posługuje - na ocenę 4 (db.): Student zna pojęcia z zakresu prawa międzynarodowego. - na ocenę 4+ (db+) Student zna pojęcia z zakresu prawa międzynarodowego oraz potrafi je ze sobą porównywać. - na ocenę 5 (bdb.): Student zna pojęcia z zakresu prawa międzynarodowego oraz potrafi swobodnie je ze sobą porównywać. EK2 zna umowy międzynarodowe regulujące zagadnienia prawa międzynarodowego - na ocenę 2 (ndst.): Student nie zna umów międzynarodowych regulujących zagadnienia prawa międzynarodowego - na ocenę 3 (dst.): Student zna niektóre umowy międzynarodowe regulujące zagadnienia prawa międzynarodowego i potrafi je krótko scharakteryzować. na ocenę 3+ (dst+.): Student większość umów międzynarodowych regulujących zagadnienia prawa międzynarodowego i potrafi je krótko scharakteryzować. na ocenę 4 (db.): Student zna umowy międzynarodowe regulujące zagadnienia prawa międzynarodowego i potrafi je dobrze scharakteryzować. - na ocenę 4+ (db+.): Student zna umowy międzynarodowe regulujące zagadnienia prawa międzynarodowego i potrafi je dobrze scharakteryzować, podejmuje próby oceny och znaczenia. - na ocenę 5 (bdb.): Student zna umowy międzynarodowe regulujące zagadnienia prawa międzynarodowego, potrafi je dobrze scharakteryzować, oraz rzetelnie ocenić ich znaczenie. EK3 zna zasady prawa międzynarodowego. - na ocenę 2 (ndst.): Student nie zna nawet podstawowych zasad prawa międzynarodowego. - na ocenę 3 (dst.): Student zna podstawowe zasady prawa międzynarodowego. - na ocenę 4 (dst+): Student zna zasady prawa międzynarodowego i swobodnie się o nich wypowiada. - na ocenę 4 (db.): Student zna zasady prawa międzynarodowego. - na ocenę 4+ (db+.): Student zna zasady prawa międzynarodowego oraz potrafi je ze sobą porównać i określić ich znaczenie. - na ocenę 5 (bdb.): Student zna zasady prawa międzynarodowego oraz potrafi je swobodnie ze sobą porównać i określić ich znaczenie. EK4 postrzega relacje pomiędzy prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa. - na ocenę 2 (ndst.): Student nie postrzega relacji pomiędzy prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa. - na ocenę 3 (dst.): Student postrzega relacje pomiędzy prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa. - na ocenę 3+ (dst+): Student postrzega relacje pomiędzy prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa i podejmuje próby wyciągnięcie wniosków. - na ocenę 4 (db.): Student postrzega relacje pomiędzy prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa oraz trafnie wyciąga z tej relacji wnioski. - na ocenę 4+ (db+) Student postrzega relacje pomiędzy prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa oraz trafnie wyciąga z tej relacji wnioski. Potrafi także wskazać na różnice i podobieństwa pomiędzy tymi systemami. - na ocenę 5 (bdb.): Student postrzega relacje pomiędzy prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa oraz trafnie wyciąga z tej relacji wnioski. Potrafi także wskazać na różnice i podobieństwa pomiędzy tymi systemami posiłkując się orzecznictwem. EK5 opisuje rolą poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego. - na ocenę 2 (ndst.): Student nie potrafi opisać roli poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego. - na ocenę 3 (dst.): Student opisuje rolę poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego potrafiąc je jednocześnie scharakteryzować. _na ocenę 3+ (dst+.): Student opisuje rolę poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego potrafiąc je jednocześnie krótko scharakteryzować - na ocenę 4 (db.): Student opisuje rolę poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego potrafiąc je jednocześnie dobrze scharakteryzować. - na ocenę 5 (bdb.): Student opisuje rolę poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego potrafiąc je jednocześnie dobrze scharakteryzować oraz wskazać dokładne różnice i zależności pomiędzy nimi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
ćwiczenia obowiązkowe dla II roku Prawa stacjonarnego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.