Prawo międzynarodowe publiczne [WP-PR-PMP-ćw]
Semestr zimowy 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 5
Przedmiot: | Prawo międzynarodowe publiczne [WP-PR-PMP-ćw] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Kamil Strzępek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=16145 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podręcznik przewodni: W. Czapliński, A. Wyrozumska, Prawo międzynarodowe publiczne, wydanie 2, C.H. Beck 2004. Literatura uzupełniająca: M. Muszyński, Państwo w prawie międzynarodowym, (wydanie 2. uzupełnione), wyd. STO, Bielsko-Biała 2011. - Konstytucja RP z 1997 r. (Dz. U. z 1997 r. nr 78 poz. 483 ze zm.) - Karta Narodów Zjednoczonych, Statut Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości i Porozumienie ustanawiające Komisję Przygotowawczą Narodów Zjednoczonych (Dz.U. 1947 nr 23 poz. 90)- - Konwencja wiedeńska o stosunkach dyplomatycznych z 1961 r. (Dz.U. 1965 nr 37 poz. 232) - Konwencja wiedeńska o stosunkach konsularnych z 1963 r. (Dz.U. 1982 nr 13 poz. 98) - Konwencja wiedeńska o prawie traktatów z 1969 r. (Dz.U. 1990 nr 74 poz. 439) - Ustawa z dnia 14 kwietnia 2000 r. o umowach międzynarodowych (Dz. U. z 2000 nr 39 poz. 443) - Konwencja o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności (Dz. U. z 1993 r. nr 61 poz. 284) - Konwencja Narodów Zjednoczonych o prawie morza z 1982 r. (Dz.U. 2002 nr 59 poz. 543) - Konwencja o międzynarodowym lotnictwie cywilnym z 1944 r. (Dz.U. 1959 nr 35 poz. 212) - Konwencja dotycząca traktowania jeńców wojennych z 1929 r. (Dz.U. 1932 nr 103 poz. 866) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Relacje między prawem wewnętrznym a prawem międzynarodowym publicznym: teoria monistyczna i teoria dualistyczna; 2. Źródła prawa międzynarodowego publicznego; podmioty prawa międzynarodowego publicznego; 3. Relacje między prawem krajowym polskim a prawem międzynarodowym publicznym; ratyfikowana umowa międzynarodowa jako źródło prawa RP; 4. Karta Narodów Zjednoczonych - zakres regulacji; organy ONZ; organizacja i funkcjonowanie ONZ; art. 103 KNZ; 5. Statut MTS (statutowe i poza statutowe źródła prawa; organizacja i funkcjonowanie MTS); 6. stosunki dyplomatyczne; przywileje i imunitety dyplomatyczne; 7. stosunki konsularne; przywileje i imunitety konsularne; 8. Międzynarodowe prawo traktatów - praca z wykorzystaniem Konwencji wiedeńskiej o prawie traktatów - zawieranie traktatu; interpretacja i wykonywanie traktatów międzynarodowych; 9. Prawa człowieka - Konwencja o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności - zakres przedmiotowy i podmiotowy praw i wolności w niej zawartych; 10. Międzynarodowe prawo morza - praca z wykorzystaniem Konwencji Narodów Zjednoczonych o prawie morza; 11. Międzynarodowe prawo lotnicze - praca z wykorzystaniem Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym; 12. Międzynarodowe prawo kosmiczne; 13. Międzynarodowe prawo humanitarne - organizacja międzynarodowego czerwonego krzyża; odpowiedzialność za zbrodnie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
EK1: metoda dydaktyczna: wykład informacyjny, weryfikacja efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, kolokwia EK2: metoda dydaktyczna: ćwiczenia praktyczne, weryfikacja efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, kolokwia EK3: metoda dydaktyczna: ćwiczenia praktyczne, praca w grupach weryfikacja efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, kolokwia EK4: metoda dydaktyczna: ćwiczenia praktyczne, praca w grupach weryfikacja efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, kolokwia EK5: metoda dydaktyczna: ćwiczenia praktyczne, weryfikacja efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, kolokwia 2 kolokwia zaliczeniowe przy wykorzystaniu platformy moodle (pisemnie). Zajęcia prowadzone są w ramach kontaktu synchronicznego, w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nich w tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams –aplikacji opartej na chmurze, zawierającej zestaw narzędzi do współpracy zespołowej, wchodzącej w skład systemu Office 365 firmy Microsoft, pobranej ze strony office365.uksw.edu.pl. https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3adfc9609ff4604e30a5cb2b888161e4ca%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=5905855c-20c8-417b-bf14-5dbfcb1c49ee&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 Udział w ćwiczeniach: 30h |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Student: EK1 definiuje pojęcia z zakresu prawa międzynarodowego. - na ocenę 2 (ndst.): Student nie zna nawet podstawowych pojęć z zakresu prawa międzynarodowego. - na ocenę 3 (dst.): Student zna podstawowe pojęcia z zakresu prawa międzynarodowego, - na ocenę 3+ (dst +) student zna podstawowe pojęcie prawa międzynarodowego i swobodnie się nimi posługuje - na ocenę 4 (db.): Student zna pojęcia z zakresu prawa międzynarodowego. - na ocenę 4+ (db+) Student zna pojęcia z zakresu prawa międzynarodowego oraz potrafi je ze sobą porównywać. - na ocenę 5 (bdb.): Student zna pojęcia z zakresu prawa międzynarodowego oraz potrafi swobodnie je ze sobą porównywać. EK2 zna podstawowe konwencje międzynarodowe regulujące zagadnienia prawa międzynarodowego - na ocenę 2 (ndst.): Student nie zna podstawowych konwencji międzynarodowych regulujących zagadnienia prawa międzynarodowego - na ocenę 3 (dst.): Student zna niektóre konwencje międzynarodowe regulujące zagadnienia prawa międzynarodowego i potrafi je krótko scharakteryzować. na ocenę 3+ (dst+.): Student zna większość konwencji międzynarodowych regulujących zagadnienia prawa międzynarodowego i potrafi je krótko scharakteryzować. na ocenę 4 (db.): Student zna konwencje międzynarodowe regulujące zagadnienia prawa międzynarodowego i potrafi je dobrze scharakteryzować. - na ocenę 4+ (db+.): Student zna konwencje międzynarodowe regulujące zagadnienia prawa międzynarodowego i potrafi je dobrze scharakteryzować, podejmuje próby oceny och znaczenia. - na ocenę 5 (bdb.): Student zna konwencje międzynarodowe regulujące zagadnienia prawa międzynarodowego, potrafi je dobrze scharakteryzować, oraz rzetelnie ocenić ich znaczenie. EK3 zna zasady prawa międzynarodowego. - na ocenę 2 (ndst.): Student nie zna nawet podstawowych zasad prawa międzynarodowego. - na ocenę 3 (dst.): Student zna podstawowe zasady prawa międzynarodowego. - na ocenę 4 (dst+): Student zna zasady prawa międzynarodowego i swobodnie się o nich wypowiada. - na ocenę 4 (db.): Student zna zasady prawa międzynarodowego. - na ocenę 4+ (db+.): Student zna zasady prawa międzynarodowego oraz potrafi je ze sobą porównać i określić ich znaczenie. - na ocenę 5 (bdb.): Student zna zasady prawa międzynarodowego oraz potrafi je swobodnie ze sobą porównać i określić ich znaczenie. EK4 postrzega relacje pomiędzy prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa. - na ocenę 2 (ndst.): Student nie postrzega relacji pomiędzy prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa. Nie wie czym jest teoria monistyczna i dualistyczna. - na ocenę 3 (dst.): Student postrzega relacje pomiędzy prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa. Wie czym jest teoria monistyczna i dualistyczna. - na ocenę 3+ (dst+): Student postrzega relacje pomiędzy prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa i podejmuje próby wyciągnięcie wniosków. Wie czym jest teoria monistyczna i dualistyczna. - na ocenę 4 (db.): Student postrzega relacje pomiędzy prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa oraz trafnie wyciąga z tej relacji wnioski. Wie czym jest teoria monistyczna i dualistyczna. - na ocenę 4+ (db+) Student postrzega relacje pomiędzy prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa oraz trafnie wyciąga z tej relacji wnioski. Potrafi także wskazać na różnice i podobieństwa pomiędzy tymi systemami. Wie czym jest teoria monistyczna i dualistyczna i ich odmiany. - na ocenę 5 (bdb.): Student postrzega relacje pomiędzy prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa oraz trafnie wyciąga z tej relacji wnioski. Potrafi także wskazać na różnice i podobieństwa pomiędzy tymi systemami posiłkując się orzecznictwem. Wie czym jest teoria monistyczna i dualistyczna i ich odmiany oraz potrafi je scharakteryzować. EK5 opisuje rolą poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego. - na ocenę 2 (ndst.): Student nie potrafi opisać roli poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego. - na ocenę 3 (dst.): Student opisuje rolę poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego potrafiąc je jednocześnie scharakteryzować. _na ocenę 3+ (dst+.): Student opisuje rolę poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego potrafiąc je jednocześnie krótko scharakteryzować - na ocenę 4 (db.): Student opisuje rolę poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego potrafiąc je jednocześnie dobrze scharakteryzować. - na ocenę 5 (bdb.): Student opisuje rolę poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego potrafiąc je jednocześnie dobrze scharakteryzować oraz wskazać dokładne różnice i zależności pomiędzy nimi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
ćwiczenia obowiązkowe dla II roku Prawa stacjonarnego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.