Prawo międzynarodowe publiczne [WP-PR-PMP-ćw]
Semestr zimowy 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 7
Przedmiot: | Prawo międzynarodowe publiczne [WP-PR-PMP-ćw] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Kuczera | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura przewodnia: 1. A. Wyrozumska, W. Czapliński, Prawo międzynarodowe publiczne, zagadnienia systemowe, (wydanie 3), Studia Prawnicze, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: 1. M. Muszyński, Państwo w prawie międzynarodowym, (wydanie 2. uzupełnione), wyd. STO, Bielsko-Biała 2011. 2. W. Góralczyk, S. Sawicki, Prawo międzynarodowe publiczne w zarysie, Warszawa, 2009. Akty prawne: Konwencja wiedeńska o prawie traktatów z 1969 r. (Dz.U. 1990 nr 74 poz. 439) Konwencja wiedeńska o stosunkach dyplomatycznych z 1961 r. (Dz.U. 1965 nr 37 poz. 232) Konwencja wiedeńska o stosunkach konsularnych z 1963 r. (Dz.U. 1982 nr 13 poz. 98) Karta Narodów Zjednoczonych, Statut Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości i Porozumienie ustanawiające Komisję Przygotowawczą Narodów Zjednoczonych (Dz.U. 1947 nr 23 poz. 90) Konwencja Narodów Zjednoczonych o prawie morza z 1982 r. (Dz.U. 2002 nr 59 poz. 543) Konwencja o międzynarodowym lotnictwie cywilnym z 1944 r. (Dz.U. 1959 nr 35 poz. 212) Konwencja o międzynarodowej odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez obiekty kosmiczne z 1972 r. (Dz.U. 1973 nr27 poz. 154) Konwencja Genewska o polepszeniu losu chorych i rannych w armiach czynnych z 1929 r. (Dz.U. 1932 nr 103 poz. 864) Konwencja dotycząca traktowania jeńców wojennych z 1929 r. (Dz.U. 1932 nr 103 poz. 866) Konwencja o ochronie dóbr kulturalnych w razie konfliktu zbrojnego wraz z regulaminem wykonawczym do tej Konwencji oraz Protokół o ochronie dóbr kulturalnych w razie konfliktu zbrojnego (Dz.U. 1957 nr 46 poz. 212) Konwencja o zakazie używania technicznych środków oddziaływania na środowisko w celach militarnych lub jakichkolwiek innych celach wrogich z 1977 r. (Dz.U. 1978 nr 31 poz. 132) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Źródła prawa międzynarodowego. 2. Międzynarodowe prawo traktatów. 3. Podmioty prawa międzynarodowego. 4. Organizacje międzynarodowe (w szczególności ONZ, Rada Europy). 5. Odpowiedzialność w prawie międzynarodowym. 6. Ochrona praw człowieka w prawie międzynarodowym. 7. Prawo dyplomatyczne i konsularne. 8. Protokół dyplomatyczny. 9. Prawo międzynarodowe karne. 10. Pokojowe załatwianie sporów międzynarodowych. 11. Użycie siły w stosunkach międzynarodowych. 12. Prawo międzynarodowe humanitarne. 13. Międzynarodowe prawo morza. 14. Międzynarodowe prawo lotnicze i kosmiczne. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Zajęcia dydaktyczne przeprowadza się w ramach kontaktu synchronicznego, w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nich w tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams –aplikacji opartej na chmurze, zawierającej zestaw narzędzi do współpracy zespołowej, wchodzącej w skład systemu Office 365 firmy Microsoft, pobranej ze strony office365.uksw.edu.pl. Kod umożliwiający dołączenie do zespołu na MS Teams: 1h5jwtz W ramach opisanych wyżej form prowadzenia zajęć stosuje się następujące formy sprawdzania wiedzy: 1) ocenianie ciągłe: obecność na zajęciach oraz aktywność, 2) opracowywanie krótkich wypowiedzi pisemnych związanych z realizowanymi tematami, 3) projekt grupowy- przygotowanie prezentacji multimedialnej na wskazany temat, 3) kolokwium (krótka wypowiedź ustna, za pomocą aplikacji MS Teams). EK1: metoda dydaktyczna: wykład informacyjny, weryfikacja efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, aktywność, kolokwia. EK2: metoda dydaktyczna: ćwiczenia praktyczne, metoda poszukująca sytuacyjna, weryfikacja efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, aktywność (rozwiązywanie kazusów), kolokwia. EK3: metoda dydaktyczna: ćwiczenia praktyczne, weryfikacja efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, aktywność,opracowywanie krótkich wypowiedzi pisemnych, kolokwia. EK4: metoda dydaktyczna: wykład problemowy, ćwiczenia praktyczne, weryfikacja efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, aktywność, kolokwia. EK5: metoda dydaktyczna: ćwiczenia praktyczne, weryfikacja efektów kształcenia: weryfikacja w formie projektu grupowego (prezentacja multimedialna). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
EK 1 Na ocenę 2: student nie posiada umiejętności samodzielnego posługiwania się regułami logicznego rozumowania, interpretowania współczesnych lub tekstów prawniczych, zdarzeń prawnych oraz wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa publicznego międzynarodowego do analizy i rozwiązania konkretnych spraw prawnych, a także do analizy norm prawnych ww. prawa w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych. Na ocenę 3 i 3,5: student posiada jedynie podstawą umiejętność samodzielnego posługiwania się regułami logicznego rozumowania, interpretowania współczesnych lub tekstów prawniczych, zdarzeń prawnych oraz wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa publicznego międzynarodowego do analizy i rozwiązania konkretnych spraw prawnych, a także do analizy norm prawnych ww. prawa w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych. Na ocenę 4 i 4,5: student posiada dobrą umiejętność samodzielnego posługiwania się regułami logicznego rozumowania, interpretowania współczesnych lub tekstów prawniczych, zdarzeń prawnych oraz wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa publicznego międzynarodowego do analizy i rozwiązania konkretnych spraw prawnych, a także do analizy norm prawnych ww. prawa w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych. Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą umiejętność samodzielnego posługiwania się regułami logicznego rozumowania, interpretowania współczesnych lub tekstów prawniczych, zdarzeń prawnych oraz wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa publicznego międzynarodowego do analizy i rozwiązania konkretnych spraw prawnych, a także do analizy norm prawnych ww. prawa w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych. EK 2 Na ocenę 2: student nie posiada umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa publicznego międzynarodowego do rozwiązania konkretnych spraw prawnych, analizy norm prawnych ww. prawa w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych oraz powiązać wiedzę z ww. prawa z wyjaśnieniem i oceną współczesnych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących w Polsce i na świecie. Na ocenę 3 i 3,5: student posiada jedynie podstawową umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa publicznego międzynarodowego do rozwiązania konkretnych spraw prawnych, analizy norm prawnych ww. prawa w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych oraz powiązać wiedzę z ww. prawa z wyjaśnieniem i oceną współczesnych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących w Polsce i na świecie. Na ocenę 4 i 4,5: student posiada dobrą umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa publicznego międzynarodowego do rozwiązania konkretnych spraw prawnych, analizy norm prawnych ww. prawa w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych oraz powiązać wiedzę z ww. prawa z wyjaśnieniem i oceną współczesnych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących w Polsce i na świecie. Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa publicznego międzynarodowego do rozwiązania konkretnych spraw prawnych, analizy norm prawnych ww. prawa w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych oraz powiązać wiedzę z ww. prawa z wyjaśnieniem i oceną współczesnych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących w Polsce i na świecie. EK 3 Na ocenę 2: student nie potrafi tworzyć prac pisemnych w języku polskim w dziedzinie prawa publicznego międzynarodowego (analiz prawnych)oraz interpretować zagadnienia prawne ww. prawa; sporządzić projekt umowy międzynarodowej oraz ustawy wyrażającej zgodę na ratyfikację umowy międzynarodowej oraz przygotowania wystąpień ustnych (przy użyciu argumentacji prawniczej)w języku polskim w zakresie prezentacji zagadnień prawnych prawa publicznego międzynarodowego. Na ocenę 3 i 3,5: student posiada jedynie podstawową umiejętność tworzenia prac pisemnych w języku polskim w dziedzinie prawa publicznego międzynarodowego (analiz prawnych) oraz interpretowania zagadnień prawnych ww. prawa; sporządzić projekt umowy międzynarodowej oraz ustawy wyrażającej zgodę na ratyfikację umowy międzynarodowej oraz przygotowania wystąpień ustnych (przy użyciu argumentacji prawniczej)w języku polskim w zakresie prezentacji zagadnień prawnych prawa publicznego międzynarodowego. Na ocenę 4 i 4,5: student posiada dobrą umiejętność tworzenia prac pisemnych w języku polskim w dziedzinie prawa publicznego międzynarodowego (analiz prawnych) oraz interpretowania zagadnień prawnych ww. prawa; sporządzić projekt umowy międzynarodowej oraz ustawy wyrażającej zgodę na ratyfikację umowy międzynarodowej oraz przygotowania wystąpień ustnych (przy użyciu argumentacji prawniczej)w języku polskim w zakresie prezentacji zagadnień prawnych prawa publicznego międzynarodowego. Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą umiejętność tworzenia prac pisemnych w języku polskim w dziedzinie prawa publicznego międzynarodowego (analiz prawnych) oraz interpretowania zagadnień prawnych ww. prawa; sporządzić projekt umowy międzynarodowej oraz ustawy wyrażającej zgodę na ratyfikację umowy międzynarodowej oraz przygotowania wystąpień ustnych (przy użyciu argumentacji prawniczej)w języku polskim w zakresie prezentacji zagadnień prawnych prawa publicznego międzynarodowego. EK 4 Na ocenę 2: student nie rozumie potrzeby stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa publicznego prawa międzynarodowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz nie jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich) (PR_K01). Na ocenę 3 i 3,5: student jedynie w podstawowym zakresie rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa publicznego prawa międzynarodowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich) (PR_K01). Na ocenę 4 i 4,5: student dobrze rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa publicznego prawa międzynarodowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich) (PR_K01). Na ocenę 5: student bardzo dobrze rozumie potrzebę stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa publicznego prawa międzynarodowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich) (PR_K01). EK 5 Na ocenę 2: student nie potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz nie uczestniczy w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne oraz właściwie nie określa priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie (PR_K03, PR_K04). Na ocenę 3 i 3,5: student jedynie w stopniu podstawowym potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne oraz właściwie określić priorytety w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie (PR_K03, PR_K04). Na ocenę 4 i 4,5: student dobrze potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne oraz właściwie określić priorytety w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie (PR_K03, PR_K04). Na ocenę 5: student bardzo dobrze potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając aspekty prawne oraz właściwie określić priorytety w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie (PR_K03, PR_K04). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Ćwiczenia obowiązkowe dla II roku Prawa stacjonarnego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.