Prawo wyznaniowe [WP-PR-Pwy-ćw]
Semestr zimowy 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 5
Przedmiot: | Prawo wyznaniowe [WP-PR-Pwy-ćw] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 21 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marta Osuchowska | ||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0f4daa723af7441b8e3bfe4f61054a36%40thread.tacv2/conversations?groupId=491c770f-8ad3-4b30-a076-3ea543e65125&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zagadnienia wstępne z zakresu prawa wyznaniowego, zjawisko religijności, pojęcia podstawowe. 2. Wolność sumienia i religii - podstawa prawna. 3. Systemy relacji państwo - kościół. 4. Osobowość prawna i sposoby jej uzyskiwania przez Kościoły i inne związki wyznaniowe. 5. Orzecznictwo w zakresie wolności religijnej; studium przypadku. 6. Działalność Kościołów i innych związków wyznaniowych w przestrzeni publicznej. 7. Kolokwium. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK1 są: wykład informacyjny, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest kolokwium pisemne oraz ocenianie ciągłe. Zajęcia dydaktyczne przeprowadza się w ramach kontaktu synchronicznego ze wsparciem kontaktu asynchronicznego w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nich w tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams. Wsparcie asynchroniczne stanowią materiały umieszczane na platformie Microsoft Teams oraz prace przesyłane przez studentów również tą drogą. Kod dostępu do grupy: d3ri0v6 Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK2 są: wykład informacyjny, wykład problemowy oraz studium przypadku, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest kolokwium pisemne oraz ocenianie ciągłe. Zajęcia dydaktyczne przeprowadza się w ramach kontaktu synchronicznego ze wsparciem kontaktu asynchronicznego w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nich w tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams. Wsparcie asynchroniczne stanowią materiały umieszczane na platformie Microsoft Teams oraz prace przesyłane przez studentów również tą drogą. Kod dostępu do grupy: d3ri0v6 Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK3 są: wykład informacyjny, wykład problemowy oraz studium przypadku, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest kolokwium pisemne oraz ocenianie ciągłe. Zajęcia dydaktyczne przeprowadza się w ramach kontaktu synchronicznego ze wsparciem kontaktu asynchronicznego w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nich w tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams. Wsparcie asynchroniczne stanowią materiały umieszczane na platformie Microsoft Teams oraz prace przesyłane przez studentów również tą drogą. Kod dostępu do grupy: d3ri0v6 Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK4 są: wykład informacyjny, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest kolokwium pisemne oraz ocenianie ciągłe. Zajęcia dydaktyczne przeprowadza się w ramach kontaktu synchronicznego ze wsparciem kontaktu asynchronicznego w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nich w tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams. Wsparcie asynchroniczne stanowią materiały umieszczane na platformie Microsoft Teams oraz prace przesyłane przez studentów również tą drogą. Kod dostępu do grupy: d3ri0v6 Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK5 są: wykład informacyjny oraz klasyczna metoda problemowa, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest kolokwium pisemne oraz ocenianie ciągłe. Zajęcia dydaktyczne przeprowadza się w ramach kontaktu synchronicznego ze wsparciem kontaktu asynchronicznego w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nich w tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams. Wsparcie asynchroniczne stanowią materiały umieszczane na platformie Microsoft Teams oraz prace przesyłane przez studentów również tą drogą. Kod dostępu do grupy: d3ri0v6 Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK6 są: wykład informacyjny, metoda sytuacyjna oraz studium przypadku, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest kolokwium pisemne oraz ocenianie ciągłe. Zajęcia dydaktyczne przeprowadza się w ramach kontaktu synchronicznego ze wsparciem kontaktu asynchronicznego w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nich w tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams. Wsparcie asynchroniczne stanowią materiały umieszczane na platformie Microsoft Teams oraz prace przesyłane przez studentów również tą drogą. Kod dostępu do grupy: d3ri0v6 Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK7 są: wykład informacyjny oraz klasyczna metoda problemowa, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest kolokwium pisemne oraz ocenianie ciągłe. Zajęcia dydaktyczne przeprowadza się w ramach kontaktu synchronicznego ze wsparciem kontaktu asynchronicznego w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nich w tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams. Wsparcie asynchroniczne stanowią materiały umieszczane na platformie Microsoft Teams oraz prace przesyłane przez studentów również tą drogą. Kod dostępu do grupy: d3ri0v6 |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
EK1: wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu prawa wyznaniowego oraz pochodzenie i charakter źródeł prawa wyznaniowego Na ocenę 2 (ndst.) - nie zna podstawowych pojęć z zakresu prawa wyznaniowego oraz pochodzenia i charakteru źródeł prawa wyznaniowego Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst. +) - ma zadowalającą wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa wyznaniowego oraz pochodzenia i charakteru źródeł prawa wyznaniowego Na ocenę 4, 4,5 (db., db. +) - posiada dobrą wiedzę z zakresu prawa wyznaniowego oraz o pochodzeniu i charakterze źródeł prawa wyznaniowego Na ocenę 5 (bdb.) - bardzo dobrze zna podstawowe pojęcia z zakresu prawa wyznaniowego oraz pochodzenie i charakter źródeł prawa wyznaniowego EK2: rozróżnia systemy relacji państwo-związek wyznaniowy, w ujęciu historycznym i współczesnym oraz omawia stosunek Unii Europejskiej do religii i kościołów Na ocenę 2 (ndst.) - nie rozróżnia systemów relacji państwo-związek wyznaniowy, w ujęciu historycznym i współczesnym oraz nie potrafi omówić stosunku Unii Europejskiej do religii i kościołów Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst. +) - ma zadowalającą wiedzę z zakresu systemów relacji państwo-związek wyznaniowy, w ujęciu historycznym i współczesnym, potrafi omówić stosunek Unii Europejskiej do religii i kościołów na poziomie dostatecznym Na ocenę 4, 4,5 (db., db. +) - posiada dobrą wiedzę z zakresu systemów relacji państwo-związek wyznaniowy, w ujęciu historycznym i współczesnym, potrafi omówić stosunek Unii Europejskiej do religii i kościołów na poziomie dobrym Na ocenę 5 (bdb.) - bardzo dobrze zna systemy relacji państwo-związek wyznaniowy, w ujęciu historycznym i współczesnym oraz omawia stosunek Unii Europejskiej do religii i kościołów na poziomie bardzo dobrym EK3: wyjaśnia historię relacji państwo-kościół w Polsce Na ocenę 2 (ndst.) - nie zna relacji państwo-kościół w Polsce w ujęciu historycznym Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst. +) - ma zadowalającą wiedzę z zakresu relacji państwo-kościół w Polsce w ujęciu historycznym Na ocenę 4, 4,5 (db., db. +) - posiada dobrą wiedzę z zakresu relacji państwo-kościół w Polsce w ujęciu historycznym Na ocenę 5 (bdb.) - bardzo dobrze zna, potrafi wyjaśnić i powiązać z innymi faktami historycznymi relacje państwo-kościół w Polsce w ujęciu historycznym EK4: prezentuje konstytucyjne gwarancje wolności sumienia i religii oraz naczelne zasady instytucjonalnych relacji państwo-kościół Na ocenę 2 (ndst.) - nie zna konstytucyjnych gwarancji wolności sumienia i religii ani naczelnych zasady instytucjonalnych relacji państwo-kościół Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst. +) - ma zadowalającą wiedzę z zakresu konstytucyjnych gwarancji wolności sumienia i religii oraz naczelnych zasady instytucjonalnych relacji państwo-kościół Na ocenę 4, 4,5 (db., db. +) - posiada dobrą wiedzę z zakresu konstytucyjnych gwarancji wolności sumienia i religii oraz naczelnych zasady instytucjonalnych relacji państwo-kościół Na ocenę 5 (bdb.) - bardzo dobrze zna i potrafi zaprezentować konstytucyjne gwarancje wolności sumienia i religii oraz naczelne zasady instytucjonalnych relacji państwo-kościół EK5: wykorzystuje teoretyczną wiedzę z zakresu prawa wyznaniowego do opisania i analizy stanu faktycznego w określonej sytuacji oraz wskazania rozstrzygnięcia prostego problemu Na ocenę 2 (ndst.) - nie umie wykorzystać teoretycznej wiedzy z zakresu prawa wyznaniowego do opisania i analizy stanu faktycznego w określonej sytuacji oraz wskazania rozstrzygnięcia prostego problemu Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst. +) - umie w stopniu dostatecznym wykorzystać teoretyczną wiedzy z zakresu prawa wyznaniowego do opisania i analizy stanu faktycznego w określonej sytuacji oraz wskazania rozstrzygnięcia prostego problemu Na ocenę 4, 4,5 (db., db. +) – potrafi w stopniu dobrym wykorzystać teoretyczną wiedzy z zakresu prawa wyznaniowego do opisania i analizy stanu faktycznego w określonej sytuacji oraz wskazania rozstrzygnięcia prostego problemu Na ocenę 5 (bdb.) - bardzo dobrze wykorzystuje teoretyczną wiedzę z zakresu prawa wyznaniowego do opisania i analizy stanu faktycznego w określonej sytuacji oraz wskazania rozstrzygnięcia prostego problemu EK6: wymienia i opisuje funkcje publiczne związków wyznaniowych oraz odróżnia je od działalności własnej kościołów i innych związków wyznaniowych Na ocenę 2 (ndst.) - nie zna funkcji publicznych związków wyznaniowych i nie odróżnia ich od działalności własnej kościołów i innych związków wyznaniowych Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst. +) - ma zadowalającą wiedzę z zakresu funkcji publicznych związków wyznaniowych i odróżnia je od działalności własnej kościołów i innych związków wyznaniowych Na ocenę 4, 4,5 (db., db. +) - posiada dobrą wiedzę z zakresu funkcji publicznych związków wyznaniowych i odróżnia je od działalności własnej kościołów i innych związków wyznaniowych Na ocenę 5 (bdb.) - bardzo dobrze zna i opisuje funkcje publiczne związków wyznaniowych oraz odróżnia je od działalności własnej kościołów i innych związków wyznaniowych EK7: ma świadomość pozycji jednostki wobec gwarancji przysługujących jej w zakresie wolności sumienia i religii Na ocenę 2 (ndst.) - nie zna pozycji jednostki wobec gwarancji przysługujących jej w zakresie wolności sumienia i religii Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst. +) - ma zadowalającą wiedzę z zakresu pozycji jednostki wobec gwarancji przysługujących jej w zakresie wolności sumienia i religii Na ocenę 4, 4,5 (db., db. +) - posiada dobrą wiedzę z zakresu pozycji jednostki wobec gwarancji przysługujących jej w zakresie wolności sumienia i religii Na ocenę 5 (bdb.) - bardzo dobrze zna pozycję jednostki wobec gwarancji przysługujących jej w zakresie wolności sumienia i religii |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
ćwiczenia obowiązkowe dla III roku Prawa stacjonarnego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.