Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Powszechna historia państwa i prawa WP-PR-PHP
Semestr zimowy 2020/21
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Powszechna historia państwa i prawa WP-PR-PHP
Zajęcia Semestr zimowy 2020/21 (2020/21_Z) (zakończony)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 13:15 - 14:45
sala e-learning
e-learning jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 280
Limit miejsc: 350
Zaliczenie: Egzaminacyjny
Prowadzący: Przemysław Gawron
Literatura:

Literatura podstawowa

Sójka-Zielińska K., Historia prawa, Warszawa 2011

Wąsowicz M., Historia ustroju państw Zachodu, Warszawa 2011

Literatura uzupełniająca:

Dziadzio A., Powszechna historia prawa, Warszawa 2008

Jaworski I., Zarys powszechnej historii państwa i prawa, Warszawa 1997

Klementowski M., Powszechna historia ustroju, Warszawa 2012

Maciejewski T., Historia powszechna ustroju i prawa, Warszawa 2000

Sczaniecki M., Powszechna historia państwa i prawa, Warszawa 2003

Zakres tematów:

1. Zagadnienia wstępne: Periodyzacja dziejów państwa europejskiego V-XXI w. Ustrój późnego Cesarstwa Rzymskiego

2. Ustrój państw sukcesyjnych na przykładzie monarchii Merowingów

3. Monarchia karolińska i narodziny europejskiego feudalizmu

4. Monarchia wczesnośredniowieczna

5. Monarchia stanowa

6.Zgromadzenia stanowe

7.Narodziny nowoczesnego państwa europejskiego. Monarchia renesansowa

8. Absolutyzm w Europie XVII i XVIII wieku

9. Narodziny i rozwój państwa liberalnego w Wielkiej Brytanii

10 Narodziny i rozwój państwa liberalnego w USA i Francji

11. Reżimy autorytarne w XIX wieku

12. Narodziny i rozwój ustroju demokratycznego w USA

13. Narodziny i rozwój ustroju demokratycznego w Wielkiej Brytanii

14. Narodziny i rozwój ustroju demokratycznego we Francji w czasach III Republiki

15. Kryzys demokracji po I Wojnie Światowej i powstanie państwa totalitarneg

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Metody dydaktyczne w obszarze wiedzy

Wykład informacyjny, problemowy, konwersatoryjny

studium przypadku

Zajęcia dydaktyczne przeprowadza się w ramach kontaktu synchronicznego, w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nic hw tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams –aplikacji opartej na chmurze, zawierającej zestaw narzędzi do współpracy zespołowej, wchodzącej w skład systemu Office 365 firmy Microsoft, pobranej ze strony office365.uksw.edu.pl ze wsparciem kontaktu asynchronicznego w postaci transferu i wymiany wiedzy na platformie Moodle

Sposób weryfikacji metod dydaktycznych: egzamin pisemny

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania

PR_W01 zna i rozumie charakter i znaczenie nauk historyczno prawnych oraz ich relację do innych nauk oraz sposób definiowania pojęć i instytucji właściwych dla historii prawa - metoda oceniania w postaci egzaminu pisemnego

PR_W02 zna i rozumie źródła i charakter norm prawa publicznego i prywatnego, w aspekcie historycznym - metoda oceniania w postaci egzaminu pisemnego

PR_W03 zna i rozumie proces kształtowania się norm i instytucji prawnych w historii i świata - metoda oceniania w postaci egzaminu pisemnego

PR_W09 zna i rozumie proces zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym - metoda oceniania w postaci egzaminu pisemnego

Kryteria oceniania

PR_W01

Ocena niedostateczna (2)

Student nie zna i nie rozumie charakteru i znaczenie nauk historyczno prawnych oraz ich relacji do innych nauk oraz sposobu definiowania pojęć i instytucji właściwych dla historii prawa

ocena dostateczna (3)

Student w podstawowym zakresie zna i rozumie charakter i znaczenie nauk historyczno prawnych oraz ich relację do innych nauk oraz sposób definiowania pojęć i instytucji właściwych dla historii prawa

ocena dobra (4)

Student dobrze zna i rozumie charakter i znaczenie nauk historyczno prawnych oraz ich relację do innych nauk oraz sposób definiowania pojęć i instytucji właściwych dla historii prawa

ocena bardzo dobra (5)

Student bardzo dobrze zna i rozumie charakter i znaczenie nauk historyczno prawnych oraz ich relację do innych nauk oraz sposób definiowania pojęć i instytucji właściwych dla historii prawa

PR_W02

Ocena niedostateczna(2)

Student nie zna i rozumie źródeł i charakteru norm prawa publicznego i prywatnego w aspekcie historycznym

Ocena dostateczna (3)

Student w dostatecznym zakresie zna i rozumie źródła i charakter norm prawa publicznego i prywatnego, w aspekcie historycznym

Ocena dobra (4)

Student dobrze zna i rozumie źródła i charakter norm prawa publicznego i prywatnego w aspekcie historycznym

Ocena bardzo dobra (5)

Student bardzo dobrze zna i rozumie źródła i charakter norm prawa publicznego i prywatnego w aspekcie historycznym

PR_W03

Ocena niedostateczna (2)

Student nie zna i nie rozumie procesu kształtowania się norm i instytucji prawnych w historii i świata

Ocena dostateczna (3)

Student zna i rozumie proces kształtowania się norm i instytucji prawnych w historii i świata w stopniu podstawowym

Ocena dobra (4)

Student dobrze zna i rozumie proces kształtowania się norm i instytucji prawnych w historii i świata

Ocena bardzo dobra (5)

Student biegle zna i rozumie proces kształtowania się norm i instytucji prawnych w historii i świata

PR_W09

Ocena niedostateczna (2)

Student nie zna i nie rozumie rozumie procesu zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym

Ocena dostateczne (3)

Student w podstawowym zakresie zna i rozumie proces zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym

Ocena dobra (4)

Student dobrze zna i rozumie proces zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym

Ocena bardzo dobra (5)

Student biegle zna i rozumie proces zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym

Uwagi:

wykład obowiązkowy dla I roku Prawa stacjonarnego

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.