Powszechna historia państwa i prawa [WP-PRZ-PH]
Semestr zimowy 2020/21
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Powszechna historia państwa i prawa [WP-PRZ-PH] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21_Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 12:30 - 14:45
sala e-learning e-learning jaki jest adres? |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 112 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 120 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Przemysław Gawron | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa Sójka-Zielińska K., Historia prawa, Warszawa 2011 Wąsowicz M., Historia ustroju państw Zachodu, Warszawa 2011 Literatura uzupełniająca: Dziadzio A., Powszechna historia prawa, Warszawa 2008 Jaworski I., Zarys powszechnej historii państwa i prawa, Warszawa 1997 Klementowski M., Powszechna historia ustroju, Warszawa 2012 Maciejewski T., Historia powszechna ustroju i prawa, Warszawa 2000 Sczaniecki M., Powszechna historia państwa i prawa, Warszawa 2003 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Zagadnienia wstępne: Periodyzacja dziejów państwa europejskiego V-XXI w. Ustrój późnego Cesarstwa Rzymskiego i państw sukcesyjnych 2. Monarchia karolińska i narodziny europejskiego feudalizmu 3. Monarchia stanowa 4. Narodziny nowoczesnego państwa europejskiego. Monarchia renesansowa 5. Absolutyzm w Europie XVII i XVIII wieku 6. Narodziny i rozwój państwa liberalnego 7. Narodziny i rozwój ustroju demokratycznego w Europie i Stanach Zjednoczonych Ameryki 8. Kryzys demokracji po I Wojnie Światowej i powstanie państwa totalitarnego |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne w obszarze wiedzy Wykład informacyjny, problemowy, konwersatoryjny studium przypadku Zajęcia dydaktyczne przeprowadza się w ramach kontaktu synchronicznego, w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nic hw tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams –aplikacji opartej na chmurze, zawierającej zestaw narzędzi do współpracy zespołowej, wchodzącej w skład systemu Office 365 firmy Microsoft, pobranej ze strony office365.uksw.edu.pl ze wsparciem kontaktu asynchronicznego w postaci transferu i wymiany wiedzy na platformie Moodle Sposób weryfikacji metod dydaktycznych: egzamin pisemny |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania PR_W01 zna i rozumie charakter i znaczenie nauk historyczno prawnych oraz ich relację do innych nauk oraz sposób definiowania pojęć i instytucji właściwych dla historii prawa - metoda oceniania w postaci egzaminu pisemnego PR_W02 zna i rozumie źródła i charakter norm prawa publicznego i prywatnego, w aspekcie historycznym - metoda oceniania w postaci egzaminu pisemnego PR_W03 zna i rozumie proces kształtowania się norm i instytucji prawnych w historii i świata - metoda oceniania w postaci egzaminu pisemnego PR_W09 zna i rozumie proces zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym - metoda oceniania w postaci egzaminu pisemnego Kryteria oceniania PR_W01 Ocena niedostateczna (2) Student nie zna i nie rozumie charakteru i znaczenie nauk historyczno prawnych oraz ich relacji do innych nauk oraz sposobu definiowania pojęć i instytucji właściwych dla historii prawa ocena dostateczna (3) Student w podstawowym zakresie zna i rozumie charakter i znaczenie nauk historyczno prawnych oraz ich relację do innych nauk oraz sposób definiowania pojęć i instytucji właściwych dla historii prawa ocena dobra (4) Student dobrze zna i rozumie charakter i znaczenie nauk historyczno prawnych oraz ich relację do innych nauk oraz sposób definiowania pojęć i instytucji właściwych dla historii prawa ocena bardzo dobra (5) Student bardzo dobrze zna i rozumie charakter i znaczenie nauk historyczno prawnych oraz ich relację do innych nauk oraz sposób definiowania pojęć i instytucji właściwych dla historii prawa PR_W02 Ocena niedostateczna(2) Student nie zna i rozumie źródeł i charakteru norm prawa publicznego i prywatnego w aspekcie historycznym Ocena dostateczna (3) Student w dostatecznym zakresie zna i rozumie źródła i charakter norm prawa publicznego i prywatnego, w aspekcie historycznym Ocena dobra (4) Student dobrze zna i rozumie źródła i charakter norm prawa publicznego i prywatnego w aspekcie historycznym Ocena bardzo dobra (5) Student bardzo dobrze zna i rozumie źródła i charakter norm prawa publicznego i prywatnego w aspekcie historycznym PR_W03 Ocena niedostateczna (2) Student nie zna i nie rozumie procesu kształtowania się norm i instytucji prawnych w historii i świata Ocena dostateczna (3) Student zna i rozumie proces kształtowania się norm i instytucji prawnych w historii i świata w stopniu podstawowym Ocena dobra (4) Student dobrze zna i rozumie proces kształtowania się norm i instytucji prawnych w historii i świata Ocena bardzo dobra (5) Student biegle zna i rozumie proces kształtowania się norm i instytucji prawnych w historii i świata PR_W09 Ocena niedostateczna (2) Student nie zna i nie rozumie rozumie procesu zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym Ocena dostateczne (3) Student w podstawowym zakresie zna i rozumie proces zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym Ocena dobra (4) Student dobrze zna i rozumie proces zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym Ocena bardzo dobra (5) Student biegle zna i rozumie proces zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
wykład dla I roku PN |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.