Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Czynnik religijny i etyczny w stosunkach międzynarodowych WP-SM-CRiEwSM(p)-ćw
Semestr letni 2020/21
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Czynnik religijny i etyczny w stosunkach międzynarodowych WP-SM-CRiEwSM(p)-ćw
Zajęcia Semestr letni 2020/21 (2020/21_L) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 9:45 - 11:15
sala e-learning
e-learning jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 35
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marta Osuchowska
Zakres tematów:

1. Obecność religii i ideologii w stosunkach międzynarodowych.

2. Religia i etyka w badaniach nad stosunkami międzynarodowymi.

3. Podmioty religijne i ich rola w SM: RNGO - Religious NGOs; FBD - faithbased diplomacy.

4. Stolica Apostolska i jej rola negocjatora w stosunkach międzynarodowych.

5. Konflikty zbrojne a czynnik religijny i etyczny

6. Terroryzm religijny.

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK1 są: klasyczna metoda problemowa, sytuacyjna, studium przypadku; sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest ocenianie ciągłe oraz prace grupowe.

Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK2 są: klasyczna metoda problemowa, sytuacyjna, studium przypadku; sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest ocenianie ciągłe oraz prace grupowe.

Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK3 są: klasyczna metoda problemowa, sytuacyjna, studium przypadku; sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest ocenianie ciągłe oraz prace grupowe.

Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK4 są: klasyczna metoda problemowa, sytuacyjna, studium przypadku; sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest ocenianie ciągłe oraz prace grupowe.

Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK5 są: klasyczna metoda problemowa, sytuacyjna, studium przypadku; sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest ocenianie ciągłe oraz prace grupowe.

Metody i kryteria oceniania:

EK1: wyjaśnia zadania oraz określa rolę religii i etyki w relacjach międzynarodowych

Na ocenę 2 (ndst.) - nie potrafi wyjaśnić żadnych zadań ani wskazać roli religii i etyki w relacjach międzynarodowych

Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst.+) - wyjaśnia zadania oraz określa rolę religii i etyki w relacjach międzynarodowych w stopniu dostatecznym

Na ocenę 4, 4,5 (db., db.+) - umie wyjaśnić zadania oraz określić rolę religii i etyki w relacjach międzynarodowych na poziomie dobrym

Na ocenę 5 (bdb.) - umie wyjaśnić zadania oraz określić rolę religii i etyki w relacjach międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym

EK2: omawia na wybranych przykładach konflikty zbrojne z udziałem czynnika religijnego

Na ocenę 2 (ndst.) - nie potrafi wymienić ani omówić przykładów konfliktów zbrojnych z udziałem czynnika religijnego

Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst.+) - potrafi omówić na wybranym przykładzie konflikt zbrojny z udziałem czynnika religijnego w stopniu dostatecznym

Na ocenę 4, 4,5 (db., db+) - potrafi omówić na wybranych przykładach konflikty zbrojne z udziałem czynnika religijnego w stopniu dobrym

Na ocenę 5 (bdb.) - potrafi omówić na wybranych przykładach konflikty zbrojne z udziałem czynnika religijnego w stopniu bardzo dobrym

EK3: wie jakie znaczenie w stosunkach międzynarodowych odgrywa Stolica Apostolska

Na ocenę 2 (ndst.) - nie wie jakie znaczenie w stosunkach międzynarodowych odgrywa Stolica Apostolska

Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst.+) - zna wyłącznie podstawowe zadania i działania podejmowane przez Stolicę Apostolską w stosunkach międzynarodowych

Na ocenę 4, 4,5 (db., db.+) - zna na poziomie dobrym znaczenie w stosunkach międzynarodowych Stolicy Apostolskiej

Na ocenę 5 (bdb.) - wie i potrafi wyjaśnić jakie znaczenie w stosunkach międzynarodowych odgrywa Stolica Apostolska

EK4: rozumie rolę czynnika religijnego i etycznego w praktyce Unii Europejskiej

Na ocenę 2 (ndst.) - nie rozumie czynnika religijnego i etycznego w praktyce Unii Europejskiej

Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst.+) - rozumie rolę czynnika religijnego i etycznego w praktyce Unii Europejskiej na poziomie dostatecznym

Na ocenę 4, 4,5(db., db.+) - rozumie rolę czynnika religijnego i etycznego w praktyce Unii Europejskiej na poziomie dobrym

Na ocenę 5 (bdb.) - rozumie rolę czynnika religijnego i etycznego w praktyce Unii Europejskiej na poziomie bardzo dobrym

EK5: opisuje powiązania czynnika religijnego i etycznego w polityce wewnętrznej i zagranicznej wybranych państw

Na ocenę 2 (ndst.) - nie potrafi opisać powiązania czynnika religijnego i etycznego w polityce wewnętrznej i zagranicznej żadnego z przykładowych państw

Na ocenę 3, 3,5(dst.), dst.+ - potrafi opisać powiązanie czynnika religijnego i etycznego w polityce wewnętrznej i zagranicznej wybranego państwa na poziomie dostatecznym

Na ocenę 4, 4,5 (db., db+) - potrafi opisać powiązanie czynnika religijnego i etycznego w polityce wewnętrznej i zagranicznej wybranych państw na poziomie dobrym

Na ocenę 5 (bdb.) - potrafi opisać powiązanie czynnika religijnego i etycznego w polityce wewnętrznej i zagranicznej wybranych państw na poziomie bardzo dobrym

Uwagi:

ćwiczenia dla 2 roku II st. SM

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.