Seminarium z psychologii klinicznej i osobowości [WF-PS-N-ROK]
Semestr zimowy 2020/21
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium z psychologii klinicznej i osobowości [WF-PS-N-ROK] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21_Z]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Henryk Gasiul | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Anastasi, A., Urbina, S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: Pracownia testów Psychologicznych PTP. Brzeziński, J. (2007). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. Brzeziński, J., Siuta, J. (red.) (2006). Metodologiczne i statystyczne problemy psychologii. Poznań: Zysk i S-ka. Ekman, P., Davidson, R.J. (red.) (1998). Natura emocji. Gdańsk: GWP. Ferguson, G.A., Takane, Y. (1997). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN. Gasiul, H. (2001). W poszukiwaniu podstaw rozwoju ja emocjonalnego. Warszawa: WA Żak. Gasiul, H. (2020). Psychologia osobowości. Nurty, teorie, koncepcje. Warszawa: Difin. Wyd. 3 Gasiul, H. (2007). Teorie emocji i motywacji. Warszawa: UKSW. Gasiul, H. (2018) (red.). Metody badania emocji i motywacji. Warszawa: Difin Engram. Hall, C.S., Lindzey, G., Campbell, J.B. (2004). Teorie osobowości. Warszawa: PWN. Lewis, M., Haviland- Jones, J.M. (red.) (2005). Psychologia emocji. Gdańsk: GWP. Shaughnessy, J.J., Zechmeister, E.B., Zechmeister, J.S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GWP. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rodzaj tematyki podejmowanej w ramach seminarium uzależniony jest od zainteresowań jego uczestników. Ogólny kierunek badań dotyczy poszukiwania związków osobowością a emocjonalnością oraz poszukiwania odpowiedzi na pytanie o znaczenie motywów ja w wyjaśnianiu zachowań i rozwoju osobowości. Ponadto, istotne jest rozpoznawanie różnic pomiędzy osobami o odmiennych zainteresowaniach, odmiennych rolach zawodowych, pełniących odmienne funkcje (np. uprawiających różne sporty) w zakresie osobowości, motywów ja i szeroko pojętej emocjonalności. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Dyskusje na spotkaniach seminaryjnych, konsultacje, prezentacje referatów. IV rok: Podstawą oceny jest aktywne uczestnictwo w seminariach, przygotowanie wstępnego projektu pracy dyplomowej. V rok: podstawa oceny - prezentacja własnego, zebranego materiału do części teoretycznej oraz analiza sposobu przeprowadzania badań empirycznych |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Dla roku IV: podstawą oceny jest uczestnictwo w spotkaniach seminaryjnych oraz prezentacja własna Dla roku V: Podstawą zaliczenia semestru jest napisana część teoretyczna pracy dyplomowej oraz jasna strategia własnych badań empirycznych. Zajęcia prowadzone są online via MS Teams |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.