Seminarium z psychologii zdrowia i niepełnosprawności [WF-PS-N-RZN]
Semestr zimowy 2020/21
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium z psychologii zdrowia i niepełnosprawności [WF-PS-N-RZN] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21_Z]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jan Bielecki | ||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | http://37nakok | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 1996. 2. Scheridan CH.L., Radmacher S.A., Psychologia zdrowia, Warszawa 1990. 3. Gasiul H., Psychologia osobowości, Warszawa 2006. 4. I.Heszen-Niejodek, Rola Psychologa w diagnostyce i leczeniu chorób somatycznych, Warszawa 1990. 5. Kowalik, S., Psychologia rehabilitacji, Warszawa 2007. 6. Zabłocki J.K., Dziecko niepełnosprawne, jego rodzina i edukacja. Warszawa 1998. Uwaga: Dobór literatury szczegółowej w zależności od problematyki pracy magisterskiej. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Seminarium obejmuje następujące grupy i obszary niepełnosprawności: Osoby z niepełnosprawnością fizyczną, osoby jąkające się, osoby niewidome i niedowidzące oraz głuche i niedosłyszące. W zakresie tych wszystkich grup studenci po uzgodnieniu z promotorem wybierają jedną z tych grup i badają ich strukturę osobowości rozumianą bardzo szeroko. Wyniki badań osób niepełnosprawnych porównują z wynikami osób zdrowych albo z innym rodzajem niepełnosprawności. Na seminarium odbywa się dyskusja dotycząca wyboru poszczególnych zmiennych, które będą stanowić temat pracy magisterskiej np. kompetencje i potrzeby osób jąkających się, np. poczucie sensu życia i wartości u osób niewidomych, wsparcie społeczne i postawa "być" i "mieć" u rodziców dzieci autystycznych. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Aktywność na platformie e-learningowej. Dyskusje na spotkaniach seminaryjnych, konsultacje, prezentacje referatów. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: Student potrafi definiować, opisywać, wyjaśniać, ilustrować, prezentować i tłumaczyć zachodzące korelacje i różnice. Student potrafi prawidłowo cytować i stosować odnośniki, dobierać odpowiednie teksty, formułować twierdzenia i hipotezy oraz objaśniać wyniki. Umiejętności: Student w czasie seminarium zdobywa umiejętności analizowania, opracowywania, porządkowania i klasyfikowania oraz wyprowadzania wniosków na podstawie twierdzeń. Potrafi dowodzić twierdzenia oraz wyjaśniać i weryfikować hipotezy. Rozpoznaje motywy i przyczyny zachodzących zjawisk. Kompetencje: Powinien umieć dyskutować, pracować i kierować pracą w zespole, powinien być odpowiedzialny oraz wyrażać obiektywne oceny. Na ocenę ndst. (2) nie umie wykorzystać w teorii i praktyce przekazanej wiedzy. Na ocenę dst. (3) częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę Na ocenę db (4) poprawnie wykorzystuje i potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę i umie dyskutować Na ocenę bdb (5) student poprawnie wykorzystuje wiedzę zdobytą w trakcie seminarium. Potrafi ją zastosować w praktyce i w teorii oraz jest zdolny do samodzielnej pracy naukowej. |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Ze względu na zagrożenie epidemiczne, w semestrze 1 zajęcia są prowadzone w formie zdalnej, synchronicznie, przez platformę e- learningową MS Teams. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.