Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rewalidacyjna 2 [WF-PS-N-PER2] Semestr letni 2020/21
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia rewalidacyjna 2 [WF-PS-N-PER2]
Zajęcia: Semestr letni 2020/21 [2020/21_L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 11:30 - 13:00
sala 1424
Kampus Wóycickiego Bud. 14 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 50
Zaliczenie: Egzaminacyjny
Prowadzący: Sławomir Ślaski
Literatura:

I. Obuchowska, Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. W-wa, 1995

E. Pisula, Autyzm, przyczyny, symptomy, terapia. Gdańsk, 2012

S. Kowalik, Stosowana psychologia rehabilitacji, W-wa, 2018

K.J. Zabłocki, Wprowadzenie do rewalidacji. Toruń, 2003

K.J. Zabłocki, Autyzm. Płock, 2002

K.J. Zabłocki, Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym w teorii i terapii. W-wa, 2000

Zakres tematów:

Zaburzenia neororozwojowe – diagnoza i terapia

Dzieci słabowidzące i niewidome

Osoby głuche

Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego

Osoby niepełnosprawne umysłowo

Funkcjonowanie osób z autyzmem i Zespołem Asepergera

Mózgowe porażenie dziecięce

Choroby przewlekłe

Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną

Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej

Doświadczanie rodzicielstwa z dziećmi niepełnosprawnymi

Jakość życia rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi

Aktywizacja twórcza uczniów z niepełnosprawnością

Nowe tendencje w edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

wykład

dyskusja

rozwiązywanie problemów

analiza tekstów

filmy dydaktyczne

Metody i kryteria oceniania:

(2) : Student nie wie czym zajmuje się rewalidacja, nie zna zasad jej stosowania.

(3) : Student pobieżnie orientuje się w psychologii rewalidacji, dysponuje niewielką wiedzą na temat podstawowych zagadnień z jej zakresu.

(4) : Student posiada poprawną wiedzę na temat rewalidacji, zna modele pracy terapeutycznej w przypadku wybranych zaburzeń.

(5) : Student doskonale orientuje się w dyscyplinie jaką jest rewalidacja, zna podstawowe metody i techniki terapeutyczne, posiada wiedzę na temat zapobiegania tym zjawiskom.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-5 (2022-09-30)