Psychologia społeczna 2 [WF-PS-N-PSS2]
Semestr letni 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Psychologia społeczna 2 [WF-PS-N-PSS2] | ||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020/21_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||
Limit miejsc: | 18 | ||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||
Prowadzący: | Dominik Gołuch | ||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a1e5a43f3607142a48ea01e5e923414fb%40thread.tacv2/conversations?groupId=b8eb7745-15f4-456d-b0e4-1d4748d19318&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||
Literatura: |
Podstawowa: 1. Elliot Aronson, Timothy D.Wilson, Robin M.Akert: Psychologia społeczna-serce i umysł., Zysk i S-ka wydawnictwo 1997 2. Elliot Aronson : Człowiek istota społeczna, PWN 1995 3. Robert Caldini: Wywieranie wpływu na ludzi-teoria i praktyka, GWP 2000 Uzupełniająca: 1. Rupert Brown: Procesy grupowe. Dynamika wewnątrz i międzygrupowa, GWP 2006 2. Roger R.Hock : 40 prac które zmieniły oblicze psychologii, GWP 2005 3. Mirosław Kofta, Teresa Szutrowa (red): Złudzenia, które pozwalają żyć, PWN 1991 4. Piotr T. Nowakowski: Sekty-oblicza werbunku, Maternus Media 2001 |
||||||||
Zakres tematów: |
• Dysonans poznawczy a potrzeba podtrzymywania samooceny • Poznanie społeczne • Spostrzeganie społeczne • Rozumienie siebie • Konformizm • Postawy i zmiana postaw • Procesy grupowe • Atrakcyjność interpersonalna • Zachowanie prospołeczne • Agresja • Uprzedzenia • Psychologia społeczna a zdrowie i środowisko • Psychologia społeczne a prawo i biznes • Psychologia społeczna a stres |
||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wiedza: - metoda dydaktyczna – prezentacja; - weryfikacja – test wiedzy; ocena prezentacji studentów. Umiejętności: - metoda dydaktyczna - dyskusja, metody warsztatowe; - weryfikacja - ocena prezentacji studentów; Kompetencje: - metoda dydaktyczna - klasyczna i sytuacyjna metoda problemowa. - weryfikacja – aktywność w czasie zajęć. |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceny: - praca zaliczeniowa / prezentacja - test wiedzy - ostateczny termin zaliczenia ćwiczeń: pierwszy dzień letniej sesji egzaminacyjnej (po tym terminie nie będzie możliwości zaliczenia przedmiotu) ocena bardzo dobra (5) - student bardzo dobrze orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących funkcjonowania społecznego, bardzo dobrze analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, bardzo dobrze dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii społecznej ocena dobra (4) - student dobrze orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących funkcjonowania społecznego, dobrze analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, dobrze dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii społecznej ocena dostateczna (3) - student słabo orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących funkcjonowania społecznego, słabo analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, słabo dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii społecznej ocena niedostateczna (2) - student nie zna psychologicznych teorii dotyczących funkcjonowania społecznego, nie potrafi analizować zachowań w kontekście określonych teorii psychologicznych, źle dobiera i źle wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii społecznej |
||||||||
Uwagi: |
Zajęcia on-line |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.