Seminarium przedmiotowe [WF-ZPS-SEMP]
Rok akademicki 2020/21
Seminarium przedmiotowe,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium przedmiotowe [WF-ZPS-SEMP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020/21]
(zakończony)
Seminarium przedmiotowe [SEMPRZ], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jarosław Jastrzębski | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa55951a1286b4c4683f096fc14fe5dcd%40thread.tacv2/conversations?groupId=82afe200-93fd-4ed1-af26-26a002ac5981&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Bedyńska, S., Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Boyraz, G., Waits, B. J., Felix, V. A. (2014). Authenticity, Life Satisfaction, and Distress: A Longitudinal Analysis. Journal of Counseling Psychology, 3, 498-505. Butler, J., Kern, M. L. (2016). The PERMA-Profiler: A brief multidimensional measure of flourishing. International Journal of Wellbeing, 6(3), 1-48. Cieciuch J., Harasimczuk J. (2013). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA, Warszawa: Wydawnictwo Liberi (dostępne pod adresem: https://liberilibri.pl/harasimczuk ) Frankl, V.E. (2010). Wola Sensu. Założenia i zastosowania logoterapii. Warszawa: Wydawnic-two Czarna Owca. Frankl, V.E. (2013). Człowiek w poszukiwaniu sensu. Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2013. Fromm, E. (1999). Mieć czy być? Poznań: Rebis. Fromm, E. (2014). Ucieczka od wolności.Warszawa: Czytelnik. George, L. S., Park, C. L. (2016). Meaning in life as comprehension, purpose, and mattering: Toward integration and new research questions. Review of General Psychology, 3, 205-220. George, L. S., Park, C. L. (2016). The Multidimensional Existential Meaning Scale: A tripartite approach to measuring meaning in life. The Journal of Positive Psychology, X, 1-15. Grulkowski, B. (2010). Skala postaw być i mieć. Kraków: Impuls. Kern, M. L., Waters, L. E., Adler, A., White, M. A. (2015). A multidimensional approach to measuring well-being in students: Application of the PERMA framework, The Journal of Positive Psychology, 3, 262-271. Stocki, R., Nęcka, E. (2009). Jak pisać prace z psychologii. Kraków: TAiWPN Universitas. Wood, A. M., Linley, A. P., Maltby, J., Baliousis, M., Jospeh, S. (2008). The Authentic Personality: A Theoretical and Empirical Conceptualization and the Development of the Authenticity Scale, Journal of Counseling Psychology, 3, 385-399. Yalom, I. D. (2008). Patrząc w słońce. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia. Yalom, I. D. (2008). Psychoterapia egzystencjalna. Warszawa: - Instytut Psychologii Zdrowia. Yalom, I. D. (2014). Kat miłości. Warszawa: Czarna Owca. Yalom, I. D. (2014). Mama i sens życia. Warszawa: Czarna Owca. Yalom, I. D. (2015). Istoty ulotne. Warszawa: Czarna Owca. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Celem seminarium przedmiotowego jest wyposarzenie studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne w planowaniu i opracowywaniu prec empirycznych. Uczestnicy seminarium, działając w małych 4-5 osobowych zespołach, realizują projekt badawczy, którego celem jest ustalenie uwarunkowań i funkcji egzystencjalnej odpowiedzialności (Yalom, 2008). Podczas realizacji projektu badawczego studenci mają okazję w praktyce przyswoić znaczenie kolejnych etapów pracy badawczej łącznie ze sporządzaniem sprawozdania z badań. Zakres tematów seminarium jest następujący: 1. Jaką funkcję pełni teoretyczne wprowadzenie w problematykę badań? 2. Co to jest problem badań, pytania i hipotezy badawcze? 3. W jaki sposób prezentować osoby badane, zastosowane w badaniu narzędzia pomiaru i procedurę badań? 4. W jaki sposób prezentować wyniki własnych badań i co to jest opis statystyczny? 5. Jaką funkcję w sprawozdaniu z badań pełni dyskusja wyników i wnioski? 6. W jaki sposób przygotować zapis bibliograficzny, odsyłacze, przypisy i załączniki? |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wiedza: - wykład oraz ćwiczenia oparte na wykorzystaniu artykułów naukowych. Umiejętności: - metoda projektu badawczego, polegającego na grupowym opracowaniu podstaw teoretycznych badania, jego przeprowadzeniu oraz opracowaniu sprawozdania w formie referatu i prezentacji. Kompetencje: - klasyczna i sytuacyjna metoda problemowa oraz metoda stolików eksperckich. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawę oceny stanowi obecność na zajęciach oraz referat/ prezentacja, będące sprawozdaniem z przeprowadzonych badań empirycznych na wybrany temat zgodny z problematyką seminarium. Ocenie podlegają między innymi: (1) poprawność formalna (zgodność ze standardami APA), (2) adekwatność teoretycznych i empirycznych przesłanek dla pytań i hipotez badawczych, (3) adekwatność analizy statystycznej i interpretacji wyników, (4) adekwatność przeglądu literatury. (5) orientacja w znaczeniu kolejnych kroków procesu badawczego oraz znajomość elementów sprawozdania z badań. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Seminarium odbywa się zdalnie (online) w aplikacji Microsoft Teams. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.