Seminarium przedmiotowe [WF-ZPS-SEMP]
Rok akademicki 2020/21
Seminarium przedmiotowe,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium przedmiotowe [WF-ZPS-SEMP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020/21]
(zakończony)
Seminarium przedmiotowe [SEMPRZ], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dominik Gołuch | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aaca5736485954db49f4e63ff19a9b65a%40thread.tacv2/conversations?groupId=5e976157-02ce-460c-80da-8f1f88655e0d&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1) Cieciuch J., Harasimczuk J. (2013). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA, Warszawa: Wydawnictwo Liberi (dostępne pod adresem: https://liberilibri.pl/harasimczuk ) 2) Nęcka E., Stocki R. (2014). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy, Kraków: TAiWPN Universitas. Dodatkowo: literatura przedmiotu zgodna z zainteresowaniami badawczymi studenta. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Podczas zajęć poruszane będą m.in. poniższe zagadnienia: 1. Proces i etapy prowadzenia badań naukowych 2. Planowanie i przygotowanie badań naukowych, 3. Aplikacje wspomagające zarządzanie procesem badawczym oraz organizację pracy 4. Naukowe źródła wiedzy oraz analiza literatury przedmiotu 5. Aplikacje wspomagające proces gromadzenia i porządkowania źródeł – menedżer bibliografii 6. Problemy i hipotezy badawcze 7. Empiryczna weryfikacja hipotez - Metody badawcze w psychologii 8. Analiza danych i interpretacja wyników 9. Zasady pisania raportu empirycznego zgodnie ze standardami APA. 10. Zaawansowane funkcje edytorów tekstów. 11. Struktura pracy dyplomowej oraz kryteria jej oceny. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wykład, dyskusja, burza mózgów, studium przypadku, praca w grupach, praca własna. Efekty kształcenia zostaną zweryfikowane poprzez: ocenę pracy studenta przy planowaniu, przygotowaniu, przeprowadzeniu badania naukowego oraz ocenę raportu; dodatkowo brana pod uwagę może być aktywność studenta podczas zajęć. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metoda oceny: zaplanowanie, przygotowanie i przeprowadzenie prostego badania korelacyjnego (N=25), wykorzystując narzędzia poznane podczas zajęć, zakończonego raportem zgodnym ze standardami APA w wersji 6. Warunkiem koniecznym zaliczenia przedmiotu jest złożenie raportu z badań w nieprzekraczalnym terminie 30. kwietnia za pomocą platformy moodle. W nieprzekraczalnym terminie 30. maja jest możliwe poprawienie pracy jeśli nie spełniła ona podanych podczas zajęć wymagań. Jest to też ostateczny termin zaliczenia przedmiotu w obecnym cyklu dydaktycznym. Kryteria oceny: Ocena bardzo dobra: student potrafi bardzo dobrze zaplanować, przygotować oraz przeprowadzić badanie naukowe oraz przygotować raport z badania, zgodnie ze standardami APA. Student nie ma problemu ze sformułowaniem hipotez, dobiera metody badawcze adekwatnie do celu badania. Student sprawnie posługuje się narzędziami badawczymi oraz aplikacjami (edytory tekstów; menadżery bibliografii). Ocena dobra: student potrafi dobrze zaplanować, przygotować oraz przeprowadzić badanie naukowe oraz przygotować raport z badania, zgodnie ze standardami APA. Student ma problem ze sformułowaniem hipotez, ale dobiera metody badawcze adekwatnie do celu badania. Student sprawnie posługuje się narzędziami badawczymi oraz aplikacjami (edytory tekstów; menadżery bibliografii). Ocena dostateczna: student potrafi zaplanować, przygotować oraz przeprowadzić badanie naukowe oraz przygotować raport z badania, zgodnie ze standardami APA. Student ma problem ze sformułowaniem hipotez oraz dobiera metody badawcze nieadekwatnie do celu badania. Student w podstawowym zakresie posługuje się narzędziami badawczymi oraz aplikacjami (edytory tekstów; menadżery bibliografii). Ocena niedostateczna: student potrafi zaplanować, przygotować oraz przeprowadzić badanie naukowe oraz przygotować raport z badania, zgodnie ze standardami APA. Student ma problem ze sformułowaniem hipotez oraz dobiera metody badawcze nieadekwatnie do celu badania. Student w podstawowym zakresie posługuje się narzędziami badawczymi oraz aplikacjami (edytory tekstów; menadżery bibliografii). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Zajęcia on-line na platformie Teams. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.