Podstawy pedagogiki dla nauczycieli [WM-MA-N-S2-E2-PSY]
Semestr zimowy 2020/21
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy pedagogiki dla nauczycieli [WM-MA-N-S2-E2-PSY] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21_Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dariusz Stępkowski | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a60928daff75145d3a9cf94c062924ac3%40thread.tacv2/conversations?groupId=0d18d441-e97b-4807-b5e5-21e6cf2f5cf8&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Materiały zamieszczone na platformie e-learningowej Moodle: D. Benner, Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogiczne-go w ujęciu historyczno-problemowym i systematycznym, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2015. Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019. B. Śliwerski, Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2012. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wychowanie i kształcenie jako przedmiot pedagogiki ogólnej. Specyfika działania pedagogicznego wobec innych form/rodzajów ludzkiej aktywności. Główne zasady myślenia i działania pedagogicznego: (1) ukształcalność, (2) wezwanie do aktywności własnej, (3) transformacja pedagogiczna i (4) niehierarchiczność. Podstawowe formy działania pedagogicznego: (1) wychowanie jako samonegująca władza pedagogiczna, (2) nauczanie wychowujące i (3) doradztwo pedagogiczne. Typologia teorii działania pedagogicznego: (1) teorie wychowania, (2) teorie kształcenia i (3) teorie instytucji pedagogicznych. Wybrane problemy współczesnego działania pedagogicznego: (1) błąd wychowawczy, (2) słuchanie pedagogicznej, (3) wychowanie przez stawianie zadań. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne: - podające: wykład online (synchroniczny), - poglądowe: prezentacja Power Point, - problemowe: interpretacja tekstu, gry dydaktyczne, studium przypadku - zdarzenia krytyczne w nauczaniu. Metody sprawdzania (sposoby weryfikowania efektów kształcenia): - quizy do treści i lektur omówionych na konwersatorium, - przygotowanie indywidualnego arkusza zdarzeń krytycznych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa zostanie ustalona na podstawie: (1) indywidualnego arkusza zdarzeń krytycznych (75%) i (2) średniej punktów uzyskanych za quizy (25%). 5.0 - uzyskanie 90–100 punktów z wymienionych powyżej składowych. 4.5. - uzyskanie 80–89 punktów z wymienionych powyżej składowych 4.0 - uzyskanie 70–79 punktów z wymienionych powyżej składowych. 3.5. - uzyskanie 60–69 punktów z wymienionych powyżej składowych 3.0 - uzyskanie 50–59 punktów z wymienionych powyżej składowych. 2.0 (niezdane) - uzyskanie mniej niż 50 punktów z wymienionych powyżej składowych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.