Kształcenie na odległość [WP-BGC-N-2-KO]
Semestr letni 2020/21
Warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kształcenie na odległość [WP-BGC-N-2-KO] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020/21_L]
(zakończony)
Warsztaty [WAR], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 15:45 - 17:15
sala e-learning e-learning jaki jest adres? |
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Aleksandra Syryt | ||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5e2537e701bd4dafb138adae86693d27%40thread.tacv2/conversations?groupId=1e229c05-654f-4d23-b6a7-d8d689950ec9&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: G. Suresh Babu, K. Sridev, IMPORTANCE OF E-LEARNING IN HIGHER EDUCATION: A STUDY; "INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH CULTURES OCIETYISSN" 2018: 2456-6683, Volume - 2, Issue - 5; https://www.academia.edu/36868903/IMPORTANCE_OF_E_LEARNING_IN_HIGHER_EDUCATION_A_STUDY S. Goval, E-Learning: Future of Education, "Journal of Education and Learning" 2012, (EduLearn) 6(4):239, https://www.researchgate.net/publication/287545379_E-Learning_Future_of_Education S. Moghavvemi, A. Sulaiman, Effect of Smart Classroom on Student Achievement at Higher Education, https://www.academia.edu/40167462/Effect_of_Smart_Classroom_on_Student_Achievement_at_Higher_Education Literatura uzupełniająca: Będzie podawana podczas zajęć |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Pojęcie kształcenia na odległość: kontekst prawny, społeczny i technologiczny. 2. Szanse i zagrożenia związane z kształceniem na odległość. Wpływ kształcenia zdalnego na prawo, gospodarkę i społeczeństwo 3. Kształcenie na odległość a e-usługi. Kształcenie tradycyjne a kształcenie na odległość: cechy wspólne i różnice 4. Zasady korzystania z narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość: perspektywa studenta (ucznia) i nauczyciela. Metodyka pracy 5. Przegląd wybranych platform do kształcenia na odległość: zasady działania i najważniejsze funkcjonalności 6. Przegląd wybranych narzędzi do kształcenia na odległość: zasady działania i najważniejsze funkcjonalności 7. Kształcenie na odległość a praktyka (4 h) |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Zajęcia będą prowadzone w trybie synchronicznym na platformie MS Teams. Materiały do zajęć zostaną umieszczone na platformach MS Teams i Moodle. Pomocniczo - z uwagi na charakter warsztatów - zostaną wykorzystane inne narzędzia i platformy do kształcenia na odległość. Metodami dydaktycznymi służącymi realizacji efektów uczenia będą: - w odniesieniu do EK1: zna definicje pojęcia e-learning; potrafi wymienić narzędzia i aplikacje służące do kształcenia na odległość - prezentacja, przegląd literatury i raportów - w odniesieniu do EK2: zna zależności między kształceniem na odległość a e-usługami - prezentacja, przegląd literatury i raportów, dyskusja - w odniesieniu do EK3: potrafi korzystać z podstawowych narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość w roli uczącego się i nauczającego - prezentacja, praca w grupach, projekt - w odniesieniu do EK4: potrafi wskazać szanse i zagrożenia wynikające z kształcenia na odległość i ich wpływ na system prawny, społeczeństwo, gospodarkę i rozwój technologiczny - dyskusja, przegląd literatury, raportów, praca w grupach - w odniesieniu do EK5: potrafi przygotować szkolenie na wybrany temat z użyciem narzędzi i aplikacji kształcenia na odległość - dyskusja, przegląd literatury, przegląd raportów, przegląd stron www, prezentacja Sposobami weryfikacji efektów uczenia będą: - w odniesieniu do EK1: zna definicje pojęcia e-learning; potrafi wymienić narzędzia i aplikacje służące do kształcenia na odległość - obserwacja zachowań, odpowiedź ustna, ocena udziału w dyskusji, ocena pracy w grupie - w odniesieniu do EK2: zna zależności między kształceniem na odległość a e-usługami - odpowiedź ustna, cena udziału w dyskusji, ocena pracy w grupie - w odniesieniu do EK3: potrafi korzystać z podstawowych narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość w roli uczącego się i nauczającego - ocena pracy w grupie, ocena projektu szkolenia - w odniesieniu do EK4: potrafi wskazać szanse i zagrożenia wynikające z kształcenia na odległość i ich wpływ na system prawny, społeczeństwo, gospodarkę i rozwój technologiczny - ocena udziału w dyskusji, ocena pracy w grupach, odpowiedź ustna - w odniesieniu do EK5: potrafi przygotować szkolenie na wybrany temat z użyciem narzędzi i aplikacji kształcenia na odległość - ocena projektu szkolenia, ocena udziału w dyskusji |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Studenci będą oceniani podczas warsztatów w trybie ciągłym poprzez obserwację zachowań, odpowiedź ustną, udział w dyskusji, zaangażowanie w pracy w grupach oraz przygotowany projekt szkolenia na wskazanej platformie e-learningowej. Z każdych zajęć student będzie otrzymywał punkty za aktywność. Suma punktów za aktywność oraz punktów za przygotowany projekt będzie stanowić ocenę końcową z warsztatów. Łącznie można będzie uzyskać: - 30 punktów za aktywność - 30 za przygotowanie projektu szkolenia i jego zaprezentowanie podczas zajęć Punktem referencyjnym jest 60 pkt - 100% Skala ocen 91 – 100% bardzo dobry (5.0) - 81 – 90% plus dobry (4.5) - 71 – 80% dobry (4.0) - 61 – 70% plus dostateczny - 55 – 60% dostateczny (3.0), - poniżej 50% niedostateczny (2.0). Kryteria oceniania Na ocenę bardzo dobrą EK1: zna definicje pojęcia e-learning; potrafi wymienić co najmniej sześć narzędzi i aplikacji służących do kształcenia na odległość z odwołaniem się do aktualnej literatury przedmiotu EK2: zna zależności między kształceniem na odległość a e-usługami; potrafi wyjaśnić w oparciu o trzy definicje e-usług charakter e-learningu EK3: potrafi korzystać z podstawowych narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość w roli uczącego się i nauczającego; samodzielnie i biegle wykorzystuje narzędzia do prezentowania zadanych treści EK4: potrafi wskazać szanse i zagrożenia wynikające z kształcenia na odległość i ich wpływ na system prawny, społeczeństwo, gospodarkę i rozwój technologiczny; odwołuje się przy tym do aktów prawnych, orzecznictwa, literatury, raportów EK5: potrafi przygotować szkolenie na wybrany temat z użyciem narzędzi i aplikacji kształcenia na odległość; potrafi zaprezentować treść szkolenia z wykorzystaniem co najmniej czterech narzędzi kształcenia na odległość Na ocenę dobrą EK1: zna definicje pojęcia e-learning; potrafi wymienić co najmniej pięć narzędzi i aplikacji służących do kształcenia na odległość z odwołaniem się do aktualnej literatury przedmiotu EK2: zna zależności między kształceniem na odległość a e-usługami; potrafi wyjaśnić w oparciu o dwie definicje e-usług charakter e-learningu EK3: potrafi korzystać z podstawowych narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość w roli uczącego się i nauczającego; samodzielnie, ale z pewnymi uchybieniami wykorzystuje narzędzia do prezentowania zadanych treści EK4: potrafi wskazać szanse i zagrożenia wynikające z kształcenia na odległość i ich wpływ na system prawny, społeczeństwo, gospodarkę i rozwój technologiczny; odwołuje się przy tym do aktów prawnych, literatury, raportów EK5: potrafi przygotować szkolenie na wybrany temat z użyciem narzędzi i aplikacji kształcenia na odległość; potrafi zaprezentować treść szkolenia z wykorzystaniem co najmniej trzech narzędzi kształcenia na odległość Na ocenę dostateczną EK1: zna definicje pojęcia e-learning; potrafi wymienić co najmniej cztery narzędzia i aplikacje służące do kształcenia na odległość z odwołaniem się do aktualnej literatury przedmiotu EK2: zna zależności między kształceniem na odległość a e-usługami; potrafi wyjaśnić w oparciu o jedną definicję e-usług charakter e-learningu EK3: potrafi korzystać z podstawowych narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość w roli uczącego się i nauczającego; ze wsparciem i z pewnymi uchybieniami wykorzystuje narzędzia do prezentowania zadanych treści EK4: potrafi wskazać szanse i zagrożenia wynikające z kształcenia na odległość i ich wpływ na system prawny, społeczeństwo, gospodarkę i rozwój technologiczny; odwołuje się przy tym do aktów prawnych, literatury, EK5: potrafi przygotować szkolenie na wybrany temat z użyciem narzędzi i aplikacji kształcenia na odległość; potrafi zaprezentować treść szkolenia z wykorzystaniem co najmniej dwóch narzędzi kształcenia na odległość Na ocenę niedostateczną EK1: nie zna definicji pojęcia e-learning; nie potrafi wymienić narzędzi i aplikacji służących do kształcenia na odległość EK2: nie zna zależności między kształceniem na odległość a e-usługami EK3: nie potrafi korzystać z podstawowych narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość EK4: nie potrafi wskazać szans i zagrożeń wynikających z kształcenia na odległość i ich wpływu na system prawny, społeczeństwo, gospodarkę i rozwój technologiczny EK5: nie potrafi przygotować szkolenia na wybrany temat z użyciem narzędzi i aplikacji kształcenia na odległość; nie potrafi zaprezentować treści szkolenia z wykorzystaniem narzędzi kształcenia na odległość |
||||||||||||||||
Uwagi: |
Moduł E-Edukacja- przedmiot do wyboru dla II roku BwGC |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.