Podstawy budownictwa [WB-IS-23-26-P]
Semestr zimowy 2020/21
Projekt,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy budownictwa [WB-IS-23-26-P] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21_Z]
(zakończony)
Projekt [PROJ], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Paweł Jelec | ||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a73fa2426398b4576a6251a127180d4a6%40thread.tacv2/Podstawy%2520budownictwa%2520-%2520%25C4%2587wiczenia%2520projektowe?groupId=3f4928b9-1437-487d-8e98-f774d092f0db&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa/obowiązkowa (wszystkie materiały dostępne są na wskazywanych na bieżąco w ramach zajęć aktualizowanych stronach internetowych podmiotów i instytucji): - Aktualne przepisy i normy (m. in. PN-EN 12831, PN-EN ISO 6946), powiązane z tematyką termomodernizacji budynków; - Aktualna literatura branżowa pojawiająca się w przedmiotowym okresie w obszarze budownictwa i inżynierii środowiska, powiązana z obszarem standardów energetycznych budynków; - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 grudnia 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (DzU z 2008 r. nr 228, poz. 1514); - Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/31/UE z dnia 19 maja 2010 r. w sprawie charakterystyki energetycznej budynków i inne powiązane dyrektywy; - Aktualny poradnik H. Recknagel, E. Sprenger, E. R. Schramek „Ogrzewanie, klimatyzacja, ciepła woda, chłodnictwo”; - Wszelkie publikacje czołowych fizyków budowli w Polsce (L.Wolski. P.Klemm i inni); - Materiały informacyjne i instrukcje obsługi oprogramowania komputerowego w ramach przedmiotu oraz strona internetowa producenta oprogramowania (www.wufi.de, www.antherm.com i inne, wybrane, dotyczące aktualnego na rynku oprogramowania, a przydatne do zajęć, np. z serwisu www.sankom.pl) - Dokumentacja aktualnego oprogramowanie komputerowego. Literatura uzupełniająca (w tym dostępna na aktualizowanych na bieżąco stronach internetowych instytucji i innych wskazanych podmiotów): - Dokumentacja techniczna programu WUFI i innych programów takich jak AnTherm itp. programy do obliczeń w ramach analiz problemów cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych i w ramach fizyki budowli; - Aktualne publikacje w zakresie przedmiotowej tematyki, na bieżąco aktualizowane, z czasopism branżowych takich jak „Materiały Budowlane”, „IZOLACJE”, „Rynek Instalacyjny”; - Wszelkie aktualne publikacje naukowe z przedmiotowego zakresu oraz materiały branżowe producentów materiałów termoizolacyjnych, urządzeń ogrzewczych i wentylacyjnych. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Ćwiczenia projektowe: Przedmiotem prac projektowych będzie opracowanie koncepcji budynku - wybrane rzuty i przekroje, wymiarowanie, koncepcja przegród i instalacji. Projekt powinien być wykonywany systematycznie w trakcie semestru. W przypadku formy online - opracowanie powinno zostać zeskanowane i przesłane w formie plików. Dopuszcza się, zgodnie z ustaleniami na zajęciach, formę elektroniczną (standardowo w formie druku i następnie skanów). Projekt obejmować musi opis techniczny, rzuty, przekroje i inne wymagane części opracowania. Wykład: - Podstawowe pojęcia i definicje z zakresu budownictwa. Pojęcia dotyczące budownictwa w obowiązujących przepisach. - Obowiązujące normy polskie i europejskie. - Rodzaje budynków. - Materiały i wyroby budowlane. - Podstawowe zagadnienia dotyczące konstrukcji budynków. - Omówienie instalacji budowlanych. - Wybrane zagadnienia dotyczące usytuowania budynków, w tym w kontekście warunków technicznych jakim powinny podlegać budynki i ich usytuowanie. - Energooszczędność i przepływ ciepła i wilgoci w budynkach. - Wybrane aspekty dotyczące diagnostyki stanu technicznego budynków, w tym w obszarze cieplno-wilgotnościowym. - Inne wybrane zagadnienia dotyczące współcześnie stosowanych w budownictwie technologii oraz metod projektowania budynków. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
W semestrze zimowym w roku akademickim 2020/21 wykłady będą przeprowadzone w formie synchronicznej online na platformie MsTeams. Zaliczenie planuje się w formie zdalnej na platformie Moodle. Projekt powinien być wykonywany systematycznie w trakcie semestru. W przypadku formy online - opracowanie powinno zostać zeskanowane i przesłane w formie plików. Dopuszcza się, zgodnie z ustaleniami na zajęciach, formę elektroniczną (standardowo w formie druku i następnie skanów). Projekt obejmować musi opis techniczny, rzuty, przekroje i inne wymagane części opracowania. Metody dydaktyczne: praca w trybie stacjonarnym (tablica, projektor, komputer typu laptop) lub online - za pomocą Moodle i platformy MS Teams. https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a73fa2426398b4576a6251a127180d4a6%40thread.tacv2/Podstawy%2520budownictwa%2520-%2520%25C4%2587wiczenia%2520projektowe?groupId=3f4928b9-1437-487d-8e98-f774d092f0db&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 Sprawdziany pisemne w trakcie semestru, kolokwia, egzamin końcowy w formie testu, opisowy lub w formie zadaniowej. Zaliczenie wszelkich sprawdzianów pisemnych. Wykonanie, w ramach danego sprawdzianu obejmującego zadania, minimalnej liczby zadań oraz wykonanie ich w sposób właściwy pod względem merytorycznym lub - w przypadku punktowego systemu oceny - uzyskanie ponad połowy możliwych do uzyskania punktów. Wykład: Egzamin pisemny. W przypadku testu – zaliczenie uzyskuje się powyżej 50% uzyskanych poprawnych odpowiedzi. Ćwiczenia: zaliczenie wszystkich ćwiczeń i sprawdzianów obejmujących zadania obliczeniowe lub zagadnienia teoretyczne, powiązane z rozwiązywanymi zadaniami. Ocena 2: brak podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu przedmiotu Ocena 3: student posiada w ograniczonym stopniu podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu przedmiotu Ocena 4: student opanował niepełną wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu przedmiotu Ocena 5: student opanował w pełni podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu przedmiotu |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: praca w trybie stacjonarnym (tablica, projektor, komputer typu laptop) lub online - za pomocą Moodle i platformy MS Teams. Sprawdziany pisemne w trakcie semestru, kolokwia, egzamin końcowy w formie testu, opisowy lub w formie zadaniowej. W przypadku pracy online - prace muszą być przesłane przez MS Teams, bądź Moodle, zgodnie z ustaleniami na zajęciach (standardowo poprzez MS Teams). Zaliczenie wszelkich sprawdzianów pisemnych. Wykonanie, w ramach danego sprawdzianu obejmującego zadania, minimalnej liczby zadań oraz wykonanie ich w sposób właściwy pod względem merytorycznym lub - w przypadku punktowego systemu oceny - uzyskanie ponad połowy możliwych do uzyskania punktów. Wykład: Egzamin pisemny. W przypadku testu – zaliczenie uzyskuje się powyżej 50% uzyskanych poprawnych odpowiedzi. Ćwiczenia: zaliczenie wszystkich ćwiczeń i sprawdzianów obejmujących zadania obliczeniowe lub zagadnienia teoretyczne, powiązane z rozwiązywanymi zadaniami. Ocena 2: brak podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu przedmiotu Ocena 3: student posiada w ograniczonym stopniu podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu przedmiotu Ocena 4: student opanował niepełną wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu przedmiotu Ocena 5: student opanował w pełni podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu przedmiotu |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Brak. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.