Seminarium licencjackie [WH-FP-I-2-SemLic]
Semestr letni 2020/21
Seminarium licencjackie,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [WH-FP-I-2-SemLic] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020/21_L]
(zakończony)
Seminarium licencjackie [SEMLI], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Bober-Jankowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura (podręczniki, słowniki): Cassirer E., Filozofia Oświecenia. Przeł. T. Zatorski, Warszawa 2010. Klimowicz M., Oświecenie, Warszawa 1998. Słownik literatury polskiego Oświecenia, pod red. T. Kostkiewiczowej, Wrocław 1977. Słownik terminów literackich, pod red. J. Sławińskiego, Wrocław 1989 i nast. Snopek J., Oświecenie. Szkic do portretu epoki, Warszawa 1999. Literatura wspomagająca pisanie prac: Antczak M., Nowacka A., Przypisy – powołania – bibliografia załącznikowa. Jak tworzyć i stosować. Podręcznik, wyd. 2 popr., Warszawa 2009. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. Maćkiewicz J., Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, Warszawa 2010. Narojczyk K., Dokument elektroniczny i jego opis bibliograficzny w publikacjach humanistycznych, Olsztyn 2005. Paul O., Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów, przekład i posłowie J. Piątkowska, Kraków 1999. Polska Bibliografia Literacka: http://pbl.ibl.poznan.pl Winek T., Nauki pomocnicze literaturoznawstwa, Warszawa 2007. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, Warszawa 2008. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zajęcia wprowadzające: omówienie zasad zaliczenia przedmiotu, omówienie metod i zasad pracy grupowej oraz indywidualnej; ustalenie przedziałów czasowych przygotowywania poszczególnych etapów pracy 2. Prezentacja zainteresowań, wyznaczanie obszarów badawczych 3. Tematy prac licencjackich: propozycje piszących, propozycje prowadzącego 4. Wybrane elementy metodologii pracy umysłowej 5. Biblioteki cyfrowe w Polsce i na świecie. Zasady korzystania ze zbiorów zdigitalizowanych 6. Przypisy: typy, zasady opracowania oraz bibliografia załącznikowa – przypomnienie i porządkowanie wiedzy 7. Zasady przygotowania pracy pisemnej - aspekt techniczny. Praca z edytorem tekstu. 8. Prezentacja i omówienie konspektów. 9. Prezentacja wyników pracy indywidualnej. Dyskusja, cz. 1 10. Prezentacja wyników pracy indywidualnej. Dyskusja, cz. 2 11. Prezentacja wyników pracy indywidualnej. Dyskusja, cz. 3 12. Prezentacja wyników pracy indywidualnej. Dyskusja, cz. 4 13. Prezentacja wyników pracy indywidualnej. Dyskusja, cz. 5 14. Prezentacja wyników pracy indywidualnej. Dyskusja, cz. 6 15. Prezentacja wyników pracy indywidualnej. Dyskusja, cz. 7 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody podające: wykład informacyjny. Metody poszukujące: klasyczna metoda problemowa. Metody eksponujące: pokaz, wystawa |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty kształcenia w zakresie wiedzy są osiągane metodami podającymi, a weryfikowane w trakcie prezentacji. Efekty kształcenia w zakresie umiejętności są osiągane metodami poszukującymi, a weryfikowane w trakcie prezentacji. Efekty kształcenia w zakresie kompetencji społecznych są osiągane metodami eksponującymi i poddawane ocenianiu ciągłemu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.