Architektura średniowieczna Polski [WNHS-HS-AŚPć]
Semestr letni 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Architektura średniowieczna Polski [WNHS-HS-AŚPć] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020/21_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 50 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Aleksander Stankiewicz | ||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4db8d5f0534c4196bf892a8e6ea0df1d%40thread.tacv2/conversations?groupId=96b33249-6fc1-4ca6-80f1-fbf52158d9fc&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: J. Adamski, Gotycka architektura sakralna na Śląsku w latach 1200-1420, Kraków 2017. P. Crossley, Gothic architecture in the Reign of Casimir the Great. Church Architecture in Lesser Poland 1320-1380, Kraków 1985 Architektura gotycka w Polsce, red. T. Mroczko, M. Arszyński, Warszawa 1995. Z. Świechowski, Sztuka romańska w Polsce, Warszawa 1974. Z. Świechowski, Sztuka polska. Romanizm, t. 1, Warszawa 2004, 2006. Sz. Skibiński, K. Zalewska-Lorkiewicz, Sztuka polska. Gotyk, t. 2, Warszawa 2010. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Najważniejsze zagadnienia poruszane w trakcie zajęć: 1. Sztuka piastowska 2. Pierwsze budowle romańskie: katedry, kościoły parafialne, kościoły klasztorne (XI-XII wiek) 3. Architektura cystersów na Śląsku, w Wielkopolsce i Małopolsce (XIII w.) 4. Architektura franciszkanów i dominikanów (XIII-XIV w.) 5. Architektura za panowania Kazimierza Wielkiego 6. Architektura sakralna na Śląsku, Wielkopolsce i Mazowszu (XIV w.) 7. Architektura w Państwie Zakonu Krzyżackiego 8. Architektura późnogotycka w Królestwie Polskim i Wielkim Księstwie Litewskim (XV-XVI w.) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Ostateczna ocena zależna jest od: a) obowiązkowej obecności na ćwiczeniach [możliwe nieusprawiedliwione dwie nieobecności w jednym terminie na semestr], b) aktywności w trakcie zajęć [udział w dyskusji opartej o wyznaczone wcześniej lektury], c) przygotowania pracy pisemnej na temat zabytku wybranego z listy (1 sem. - stan badań, historia; 2 sem. - opis architektury) i zaprezentowania jej na zajęciach (tekst+prezentacja) d) zaliczonego końcowego kolokwium (slajdówka, patrz poniżej) lub odpowiedzi ustnej w czasie rzeczywistym online w przypadku braku możliwości odbycia testu pisemnego (rozpoznanie zabytków+ wypowiedź ustna). Nieprzygotowanie w terminie pracy pisemnej skutkuje niezaliczeniem przedmiotu i nie dopuszczeniem do egzaminu ustnego. Kolokwium przeprowadzane ze znajomości omawianych zabytków przeprowadzane jest na koniec zajęć i może mieć formę pisemną bądź ustną (online w czasie rzeczywistym). W obu przypadkach zadania do rozwiązania mają taką samą formę. Student identyfikuje dzieła architektury spośród slajdów (zaliczenie: rozpoznanie przynajmniej połowy zabytków) i spośród nich wybiera pięć, aby je pokrótce scharakteryzować i syntetycznie opisać ich znaczenie dla rozwoju architektury. Ewentualne odbywanie zajęć online w czasie rzeczywistym jest uzależnione od decyzji władz uczelni. Zajęcia takie będą się odbywały na platformie MS Teams. Link do grupy: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4db8d5f0534c4196bf892a8e6ea0df1d%40thread.tacv2/conversations?groupId=96b33249-6fc1-4ca6-80f1-fbf52158d9fc&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ostateczna ocena zależna jest od: a) obowiązkowej obecności na ćwiczeniach [możliwe nieusprawiedliwione dwie nieobecności w jednym terminie], b) aktywności w trakcie zajęć [udział w dyskusji opartej o wyznaczone wcześniej lektury], c) przygotowania pracy pisemnej na temat zabytku wybranego z listy (1 sem. - stan badań, historia; 2 sem. - opis architektury) i zaprezentowania jej na zajęciach (tekst+prezentacja) d) zaliczonego końcowego kolokwium (slajdówka, patrz poniżej) lub odpowiedzi ustnej w czasie rzeczywistym online w przypadku braku możliwości odbycia testu pisemnego (rozpoznanie zabytków+ wypowiedź ustna). Nieprzygotowanie w terminie pracy pisemnej skutkuje niezaliczeniem przedmiotu i nie dopuszczeniem do egzaminu ustnego. Kolokwium przeprowadzane ze znajomości omawianych zabytków przeprowadzane jest na koniec zajęć i może mieć formę pisemną bądź ustną (online w czasie rzeczywistym). W obu przypadkach zadania do rozwiązania mają taką samą formę. Student identyfikuje dzieła architektury spośród slajdów (zaliczenie: rozpoznanie przynajmniej połowy zabytków) i spośród nich wybiera pięć, aby je pokrótce scharakteryzować i syntetycznie opisać ich znaczenie dla rozwoju architektury. Ewentualne odbywanie zajęć w trybie online w czasie rzeczywistym jest uzależnione od decyzji władz uczelni. Zajęcia takie będą się odbywały na platformie MS Teams. Link do grupy: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4db8d5f0534c4196bf892a8e6ea0df1d%40thread.tacv2/conversations?groupId=96b33249-6fc1-4ca6-80f1-fbf52158d9fc&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
zajęcia dla 1 roku I stopnia HISTORIA SZTUKI |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.