Teoretyczne podstawy wychowania [WNP-PE-TEP]
Semestr letni 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Teoretyczne podstawy wychowania [WNP-PE-TEP] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020/21_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 17 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Barbara Kałdon | ||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | http://kccsb8r | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: L. Zarzecki, Teoretyczne podstawy wychowania. Teoria i praktyka w zarysie, Jelenia Góra 2012, M. Łobocki, Teoria wychowania w zarysie, Impuls, Kraków 2004. Literatura uzupełniająca: M. Nowak, Teorie i koncepcje wychowania, WAiP, Warszawa 2008, A.M. deTchorzewski (red.), Współczesne konteksty wychowania. W kręgu pytań i dyskusji, Bydgoszcz 2002. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do pedagogiki, 2. Kierunki i prądy w pedagogice, 3. Wiedza o wychowaniu, 4. Podmiotowość wychowania, 5. Proces wychowania, 6. Trudności wychowawcze, 7. Dziedziny wychowania, 8. Edukacja - pojęcie; wybrane zagadnienia, 9. Wychowanie moralne - pojęcie; wybrane zagadnienia. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekty uczenia się (wiedza): metoda dydaktyczna – wykład problemowy i konwersatoryjny; dyskusja; indywidualna lektura tekstów; analiza treści tekstu; weryfikacja – referat tematyczny Efekty uczenia się (umiejętności): metoda dydaktyczna – dyskusja; analiza treści tekstu; weryfikacja – referat tematyczny Efekty uczenia się (kompetencje): metoda dydaktyczna – indywidualna lektura tekstów; analiza treści tekstu; dyskusja; weryfikacja – referat tematyczny; indywidualna ocena przygotowania i aktywności podczas zajęć. Opis metod dydaktycznych: Indywidualna lektura źródeł – indywidualna lektura literatury podanej jako literatura podstawowa i uzupełniająca, na podstawie której student będzie potrafił zaprezentować i omówić najważniejsze kwestie, Dyskusja- będzie odbywać się po każdym referacie w ramach jego omówienia. Opis sposobów weryfikacji efektów kształcenia: Referat tematyczny- sposobem weryfikacji wyników kształcenia będzie ocena jakości wykonanych prac w ramach pracy nad referatem, oceniana będzie umiejętność dobrania prezentowanych treści i źródeł wykorzystanych do zaprezentowanych zagadnień a także zostanie zwrócona uwaga na; język, styl, spójność wypowiedzi oraz poprawność merytoryczną. Indywidualna ocena przygotowań i aktywności podczas zajęć- indywidualnie każdy uczestnik zajęć zostanie oceniony przez prowadzącego; ocena będzie dotyczyła przygotowań studenta do zajęć i zaangażowania w ich przebieg. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa 2 - Pedagogika - I rok I stopnia -studia stacjonarne Zajęcia zdalne, synchroniczne, prowadzone poprzez Microsoft Teams zgodnie z planem zajęć. Kod zespołu: kccsb8r Wykaz tekstów do analizy podczas zajęć zostanie przesłany studentom przez USOSweb. Zaliczenie: referat (platforma Moodle + e-mail wykładowcy). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.