Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoretyczne podstawy wychowania [WNP-PE-TEP] Semestr letni 2020/21
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Teoretyczne podstawy wychowania [WNP-PE-TEP]
Zajęcia: Semestr letni 2020/21 [2020/21_L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (parzyste), 16:45 - 18:15
sala e-learning
e-learning jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 17
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Barbara Kałdon
Strona domowa grupy: http://kccsb8r
Literatura:

Literatura podstawowa:

L. Zarzecki, Teoretyczne podstawy wychowania. Teoria i praktyka w zarysie, Jelenia Góra 2012,

M. Łobocki, Teoria wychowania w zarysie, Impuls, Kraków 2004.

Literatura uzupełniająca:

M. Nowak, Teorie i koncepcje wychowania, WAiP, Warszawa 2008,

A.M. deTchorzewski (red.), Współczesne konteksty wychowania. W kręgu pytań i dyskusji, Bydgoszcz 2002.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do pedagogiki,

2. Kierunki i prądy w pedagogice,

3. Wiedza o wychowaniu,

4. Podmiotowość wychowania,

5. Proces wychowania,

6. Trudności wychowawcze,

7. Dziedziny wychowania,

8. Edukacja - pojęcie; wybrane zagadnienia,

9. Wychowanie moralne - pojęcie; wybrane zagadnienia.

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Efekty uczenia się (wiedza):

metoda dydaktyczna – wykład problemowy i konwersatoryjny; dyskusja; indywidualna lektura tekstów; analiza treści tekstu;

weryfikacja – referat tematyczny

Efekty uczenia się (umiejętności):

metoda dydaktyczna – dyskusja; analiza treści tekstu;

weryfikacja – referat tematyczny

Efekty uczenia się (kompetencje):

metoda dydaktyczna – indywidualna lektura tekstów; analiza treści tekstu; dyskusja;

weryfikacja – referat tematyczny; indywidualna ocena przygotowania i aktywności podczas zajęć.

Opis metod dydaktycznych:

Indywidualna lektura źródeł – indywidualna lektura literatury podanej jako literatura podstawowa i uzupełniająca, na podstawie której student będzie potrafił zaprezentować i omówić najważniejsze kwestie,

Dyskusja- będzie odbywać się po każdym referacie w ramach jego omówienia.

Opis sposobów weryfikacji efektów kształcenia:

Referat tematyczny- sposobem weryfikacji wyników kształcenia będzie ocena jakości wykonanych prac w ramach pracy nad referatem, oceniana będzie umiejętność dobrania prezentowanych treści i źródeł wykorzystanych do zaprezentowanych zagadnień a także zostanie zwrócona uwaga na; język, styl, spójność wypowiedzi oraz poprawność merytoryczną.

Indywidualna ocena przygotowań i aktywności podczas zajęć- indywidualnie każdy uczestnik zajęć zostanie oceniony przez prowadzącego; ocena będzie dotyczyła przygotowań studenta do zajęć i zaangażowania w ich przebieg.

Uwagi:

grupa 2 - Pedagogika - I rok I stopnia -studia stacjonarne

Zajęcia zdalne, synchroniczne, prowadzone poprzez Microsoft Teams zgodnie z planem zajęć.

Kod zespołu: kccsb8r

Wykaz tekstów do analizy podczas zajęć zostanie przesłany studentom przez USOSweb.

Zaliczenie: referat (platforma Moodle + e-mail wykładowcy).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)