Seminarium naukowe: Ks. prof. UKSW dr hab. Piotr Ryguła [WK-SM-5-Z-Ryguła]
Semestr zimowy 2020/21
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium naukowe: Ks. prof. UKSW dr hab. Piotr Ryguła [WK-SM-5-Z-Ryguła] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21_Z]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Piotr Ryguła | ||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aad5f526bcb2b40de936e5c55445c4bb6%40thread.tacv2/conversations?groupId=19e7f723-4a7b-43e3-b7b5-455a9a470976&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Z zakresu metodologii pracy naukowej: 1. R. Sobański, Metodologia prawa kanonicznego, Warszawa 2009 2. L. Subera, Metodologia historyczno-prawna, Warszawa 1972. 3. R. Zenderowaki, Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011 4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2005. 5. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską.Poradnik dla studentów, Kraków 2010. Ponadto seminarzysta zobowiązany jest do kwerendy i studium literatury związanej z tematem pracy magisterskiej |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
PIERWSZY SEMESTR: 1. Zapoznanie się z techniką pisania pracy magisterskiej. 2. Wybór tematu rzeczonej pracy. 3. Dokonanie wstępnej kwerendy materiału źródłowego. DRUGI SEMESTR: 1. Weryfikacja i ostateczne doprecyzowanie tematu. 2. Ukończenie kwerendy materiału źródłowego. 3. Pierwsza redakcja plany pracy. TRZECI SEMESTR: 1. Doprecyzowanie ostateczne planu pracy. 2. Sporządzenie pierwszej redakcji pracy ( w czasie której następuje wspomniane wyżej ostateczne doprecyzowanie planu pracy). CZWARTY SEMESTR: 1. Ostateczne ukończenie i korekta tekstu pracy. 2. Czynności związane z obroną pracy magisterskiej. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wiedza studenta (EK 1-2): w celu zdobycia założonego poziomu wiedzy przez studentów stosowana jest metoda wykładu problemowego. Przedmiotem wykładu są z jednej strony podstawowe informacje z zakresu historii prawa; z drugiej - z zakresu metodologii pisania pracy magisterskiej. Umiejętności studenta (EK 3-4): w celu uzyskania założonego poziomu umiejętności studenta stosowana jest klasyczna metoda problemowa nakierowana na zdobycie umiejętności na drodze rozwiązywania przez studenta konkretnych problemów Kompetencje studenta (EK 5-6): w celu uzyskania założonego poziomu kompetencji studenta, obok wspomnianej już klasycznej metody problemowej, stosuje się także metody ćwiczeniowo-praktyczne, dyskusję seminaryjną. Weryfikacja efektów kształcenia odbywa się zarówno w trakcie seminarium, jak i poprzez ocenę wykonywanych przez studenta zadań. Wiedza studentów (EK 1-2) sprawdzana jest tradycyjną metodą pytań i odpowiedzi. Umiejętności (EK 3-4) i kompetencje (EK 5-6) oprócz wspomnianej metody sprawdzane są także poprzez ocenę samodzielnie wykonywanych przez studenta zadań. Zgodnie z Zarządzeniem Nr 55/2020 Rektora Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie z dnia 2 września 2020 r. w sprawie organizacji zajęć dydaktycznych w Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie w semestrze zimowym w roku akademickim 2020/2021 kształcenie odbywa się z wykorzystaniem metod i technik na odległość (platformy MS Teams i Moodle). |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. W zakresie wiedzy (EK 1-2): ocena 2 (ndst) - student nie formułuje ostatecznie planu pracy magisterskiej i nie przedstawia wstępnej redakcji poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej. ocena 3 (dost) - student - na bazie uzupełnionej ostatecznie literatury i zdobytej z lektury tejże wiedzy - w ograniczonym stopniu formułuje plan pracy magisterskiej i przedstawia wstępną redakcję poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej. ocena 4 (db) - student - na bazie uzupełnionej ostatecznie literatury i zdobytej z lektury tejże wiedzy - w wystarczającym stopniu formułuje plan pracy magisterskiej i przedstawia wstępną redakcję poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej. ocena 5 (bdb) - student - na bazie uzupełnionej ostatecznie literatury i zdobytej z lektury tejże wiedzy - w pełni formułuje ostateczny plan pracy magisterskiej i przedstawia wstępną redakcję poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej. 2. W zakresie umiejętności (EK 3-4): ocena 2 (ndst) - student nie weryfikuje dotychczasowych braków w planie pracy i nie tworzy/redaguje własnej, pierwszej redakcji tekstu pracy magisterskiej. ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu weryfikuje dotychczasowe braki w planie pracy i tworzy/redaguje własną, pierwszą redakcję tekstu pracy magisterskiej. ocena 4(db) - student w wystarczającym stopniu weryfikuje dotychczasowe braki w planie pracy i tworzy/redaguje własną, pierwszą redakcję tekstu pracy magisterskiej. ocena 5 (bdb) - student w pełni weryfikuje dotychczasowe braki w planie pracy i tworzy/redaguje własną, pierwszą redakcję tekstu pracy magisterskiej. 3. W zakresie kompetencji (EK 5-6): ocena 2 (ndst) - student nie postrzega relacji zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi elementami konstrukcyjnymi planu pracy (co sprawia, że plan pracy konstruowany jest nielogicznie, z perspektywy zależności i wynikania); student nie dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanego tematu. ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu postrzega relacje zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi elementami konstrukcyjnymi planu pracy; student tylko w ograniczonym stopniu dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanego tematu. ocena 4 (db) - student w wystarczającym stopniu postrzega relacje zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi elementami konstrukcyjnymi planu pracy (co sprawia, że plan pracy konstruowany jest wystarczająco logicznie, z perspektywy zależności i wynikania); student w wystarczający sposób dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanego tematu. ocena 5 (bdb) - student w pełni postrzega relację zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi elementami konstrukcyjnymi planu pracy (co sprawia, że plan pracy konstruowany jest w pełni logicznie, z perspektywy zależności i wynikania); student w pełni dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanego tematu. |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
język polski (e-learning) Zajęcia zdalne, asynchroniczne, prowadzone poprzez platformę e-learningową MsTeams. Link do zespołu ; https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aad5f526bcb2b40de936e5c55445c4bb6%40thread.tacv2/conversations?groupId=19e7f723-4a7b-43e3-b7b5-455a9a470976&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 Kod zespołu: bvvdy6u |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.