Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Współczesne teorie socjologiczne WSE-SO-WTS
Semestr letni 2020/21
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Współczesne teorie socjologiczne WSE-SO-WTS
Zajęcia Semestr letni 2020/21 (2020/21_L) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala e-learning
e-learning jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 14
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Izabela Bukalska
Literatura:

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Elias N., Przemiany obyczajów w cywilizacji Zachodu, PIW, Warszawa 1980,

cz. III: s. 319-363; cz. IV: 367-389.

McLuhan M., Środki komunikowania – przedłużenie człowieka, w: A. Siciński

(red.), Technika i społeczeństwo, Warszawa 1974, s. 73-137.

Nancy Fraser, The Case of Habermas and Gender, w: PRST, s. 201-212.

Harold Garfinkel, What is Ethnometodology? W: PRST, s. 62-70.

Anthony Giddens, Institutional Reflexivity and Modernity, w: PRST, s. 89-94.

Erving Goffman, Pierwotne ramy interpretacji, tłum. Marek Ziółkowski, [w:]

Edmund Mokrzycki (red.), Kryzys i schizma: antyscjentystyczne tendencje w

socjologii współczesnej, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 1984, t.

1, s. 363–388.

Jurgen Habermas, Contribution to a Discourse Theory of Law and

Democracy, w: The New Social Theory Reader, Routledge, London-New York

2001, s. 30-38.

C. Wright Mills, Zawodowa ideologia patologów społecznych, tłum. Janusz

Mucha, [w:] Janusz Mucha, C. W. Mills, Warszawa: Wiedza Powszechna,

1985, s. 185–201.

Metody i kryteria oceniania:

bdb- student potrafi wyczerpująco omówić wszystkie wprowadzone na zajęciach teorie socjologiczne, potrafi odnieść je do bieżących problemów społecznych a także potrafi wykorzystać je jako kontekst do badań.

db - student potrafi omówić większość wprowadzonych na zajęciach teorii socjologicznych, potrafi na ogół odnieść je do bieżących problemów społecznych i wykorzystać je jako kontekst do badań.

dst- db - student potrafi omówić przynajmniej połowę wprowadzonych na zajęciach teorii socjologicznych, potrafi odnieść je do bieżących kwestii społecznych i wykorzystać je jako kontekst do badań.

ndst- student nie potrafi omówić większości wprowadzonych na zajęciach teorie socjologiczne, nie potrafi odnosić ich do bieżących problemów społecznych, ma problem z wykorzystaniem ich jako kontekstu do badań.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.