Poradnictwo [WSE-PS-P]
Semestr zimowy 2020/21
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Poradnictwo [WSE-PS-P] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21_Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 15:00 - 16:30
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jolanta Łodzińska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac34395a38b17416eb7c049ede14d742b%40thread.tacv2/conversations?groupId=01f463b0-7b8f-4f41-acc2-c557ea7e9668&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Jakoniuk-Diallo A., Kubiak H., O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością, Difin, Warszawa 2010. 2. Kargulowa A., O teorii i praktyce poradnictwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. 3. Pomoc-wsparcie-poradnictwo. Od teorii do praktyki, (red.) M. Piorunek, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010. Literatura uzupełniająca: 1. Poradnictwo zawodowe dla osób szczególnego ryzyka. Wybrane aspekty, (red.) Kukla D., Bednarczyk Ł., Difin, Warszawa 2010. 2. Wielowymiarowość poradnictwa w życiu człowieka, (red.) D. Kukla, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: 3. Aouil B., Poradnictwo i wsparcie psychologiczne online, w: Poradnictwo. Kolejne przybliżenia, (red.) M. Piorunek, Toruń 2011. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do problematyki poradnictwa. Podstawowe pojęcia z zakresu poradnictwa. 2. Stereotypy utrudniające wykonywanie zadań z zakresu poradnictwa. 3. Kompetencje zawodowe pracownika, cechy doradcy, metody działania poradniczego. 4. Zadania polskich instytucji wsparcia społecznego. 5. Znaczenie komunikacji interpersonalnej w sytuacji poradniczej. 6. Diagnoza a model poradnictwa. Rola asertywności w relacji pracownik socjalny - klient pomocy społecznej. 7. Podstawowe zasady i dylematy etyczne w poradnictwie. 8. Konflikty społeczne i i ich skutki. 9. Czynniki stresogenne utrudniające relacje interpersonalne. 10. Syndrom wypalenia zawodowego pracownika socjalnego. 11. Poradnictwo skierowane do osób starszych. 12. Specjalistyczne poradnictwo rodzinne - metody i techniki. 13. Poradnictwo skierowane do osób doświadczających przemocy. 14. Poradnictwo skierowane do osób z niepełnosprawnością. 15. Repetytorium, zaliczenie przedmiotu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Weryfikacja efektów w toku zajęć będzie prowadzona permanentnie poprzez ocenę przygotowania studenta do zajęć. Ocena formująca z toku zajęć będzie wynikała z zaangażowania studenta w zajęcia i poziomu przygotowania oraz udzielenia odpowiedzi ustnej. Na ocenę końcową z wykładów składa się ocena z aktywnego udziału i przygotowania do zajęć - 20%, obecność - 20%, ocena z prezentacji 60%. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę ndst (2) - student nie posiadał wiedzy, umiejętności oraz kompetencji zawartych w minimalnym zakresie 50%. Na ocenę dst (3)/ dst+ (3+) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 51%-70%. Na ocenę db (4)/ db+ (4+) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 71%-90%. Na ocenę bdb (5) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 91%-100%. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa (dopuszczalne 2 nieobecności). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.