Metodologia badań medioznawczych [WT-DKS-P-MBM]
Semestr zimowy 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodologia badań medioznawczych [WT-DKS-P-MBM] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każda środa, 8:00 - 9:30
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Kolokwium końcowe | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marta Jarosz | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://www.facebook.com/Dr-Marta-Jarosz-104152304567995 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
M. Lisowska-Magdziarz: Analiza tekstu w dyskursie medialnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006. I. Hoffmani D. Kępa-Figura (red.): Problemy i metody badań nad mediami (Współczesne Media t. II), Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2019. Praca zbiorowa pod redakcją A. Szymańskiej, Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz i Agnieszki Hess: Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, Wydawca: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ, Kraków 2018. W. Pisarek (red.): Słownik terminologii medialnej, Universitas, Kraków 2006. T. Gackowski: Metodologie badań medioznawczych, Aspra. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Podstawowe pojęcia za zakresu metodologii badań mediów. 2. Cele i kierunki badań mediów. 3. Najważniejsze składowe procesu badawczego: cel, hipoteza, dobór materiału. 4. Narzędzia w procesie badawczym. 5. Badania jakościowe a badania ilościowe. 6. Dyskurs medialny jako przedmiot badań. 7. Podstawy mediolingwistyki. 8. Podstawy analizy tekstów dziennikarskich. 9. Badanie wielomodalnych przekazów w mediach. 10. Badania Internetu. 11. Podstawy badań reklamy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne: - wykład informacyjny i konwersatoryjny, - studium przypadku, - lektura, - ćwiczenia praktyczne, - praca zespołowa i indywidualna, - refleksja własna. Weryfikacja efektów kształcenia: kolokwium końcowe - TEST WYBORU. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- Uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe - lista obecności jest sprawdzana elektronicznie, student ma prawo do 3 nieusprawiedliwionych nieobecności. - Ocenie podlega aktywne uczestnictwo w zajęciach (wykonywanie zlecanych na bieżąco zadań - student gromadzi "plusy", odpowiadając na pytania stawiane przez prowadzącego w trakcie zajęć oraz przedstawiając rezultaty zadawanych prac) oraz wynik testu przeprowadzanego na przedostatnich zajęciach w cyklu spotkań. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr M. Jarosz |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.