Pomoc rodzinie z dysfunkcjami [WSE-PS-PRzD]
Semestr letni 2020/21
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Pomoc rodzinie z dysfunkcjami [WSE-PS-PRzD] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020/21_L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Justyna Kurtyka-Chałas | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a7d7769f6b1544fe88a85c0ccff7b89db%40thread.tacv2/conversations?groupId=ff47f371-e81b-4049-9e53-00cef4ca7ea5&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. B. de Barbaro (red.) Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Wydanie II. Kraków: Wydawnictwo UJ, 1999. 2. G.Kaczmarek, B.Karlińska, A.Kruczek, I.Płatek, M.Polak, M.Sobkowiak, Standard pracy socjalnej z osobą z niepełnosprawnością i jej rodziną z uwzględnieniem osób z zaburzeniami psychicznymi, Standrady w Pomocy. 3. I.Krasiejko, Metodyka działania asystenta rodziny. Różne modele pracy socjalnej i terapeutycznej z rodziną, Katowice, Wydawnictwo Naukowe: „Śląsk”, 2012 4. D.Ławniczak, M.Marszałkowska, B.Mierzejewska, D.Polczyk, L.Zeller Standard pracy socjalnej z rodziną z dziećmi. 5.A.M. Seweryńska. Uczeń z rodziny dysfunkcyjnej. Przewodnik dla wychowawców i nauczycieli. Warszawa 2004. 6. J.Żebrowski, (red.)Rodzina polska na przełomie wieków.Gdańsk 2001. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Rodzina prawidłowo funkcjonująca 2. Rodzina dysfunkcyjna 3. Specyfika pracy z rodziną z problemem alkoholowym 4. Praca z rodziną przemocową 5. Specyfika pracy socjalnej z osobami cierpiącymi na choroby psychiczne 6.Piecza zastępcza jako forma pomocy dziecku 7. Empowerment 8.Warsztaty dla rodziców jako forma pomocy dziecku i rodzinie 9.Metody terapeutyczne w pracy z rodziną 10.Metoda Skoncentrowana na Rozwiązaniach 11. Superwizja w pracy socjalnej |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wykład interaktywny Dyskusje w grupie Analiza przypadków (casów) Przygotowanie prezentacji |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone są synchronicznie poprzez MSTeams Kryteria oceny: 1. Obecność na zajęciach (dopuszcza się 2 nieobecności) 2. Aktywne uczestnictwo w zajęciach 3. Przygotowanie prezentacji w parach 4. Pozytywne zaliczenie testu końcowego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.