Seminarium magisterskie [WSR-NRN-2-SM]
Semestr letni 2020/21
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [WSR-NRN-2-SM] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020/21_L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 18:00 - 19:30
sala e-learning e-learning jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Regulska |
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a1b1c154622e644019805c00b2f83d31e%40thread.tacv2/conversations?groupId=09e73b6a-cb1c-4595-b79f-d3644c2e7540&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Literatura: |
- S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke, Pedagogika rodziny, Toruń 2007. - T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. - A. Regulska, Rodzina i piecza zastępcza nad dzieckiem w perspektywie zasady pomocniczości, Warszawa 2018. - Pedagogika rodziny. Wybrane zagadnienia, A. Regulska (red.), Warszawa 2010. - Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006. - Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006. |
Zakres tematów: |
1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej. 2. Sformułowanie tematów prac. 3. Konstrukcja struktury pracy. 4. Dobór i wykorzystanie literatury. 5. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych. 6. Układ bibliografii. 7. Elementy wstępu i zakończenia pracy . 8. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej. 9. Rodzaje badań pedagogicznych. 10. Zasady opracowania koncepcji badań własnych. 11. Przedmiot i cel badań, hipotezy i problemy badawcze. 12. Główne metody badań pedagogicznych. 13. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad opracowaniem i realizacją badań własnych. 14. Analiza wyników badań własnych. 15. Wnioski, uogólnienia i postulaty pedagogiczne. |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne: elementy metod podających (wykład, pokaz), dyskusja, praca z tekstem, prezentacja multimedialna połączona z dyskusją; Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: - ocena kolejnych części pracy dyplomowej - ocena postępu pracy naukowej studenta; - udział studenta w dyskusji, stosowana argumentacja naukowa, znajomość literatury przedmiotu; |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie seminarium jest na ocenę. Warunki zaliczenia: 1. w I semestrze, gdy: a. ustalony zostanie z promotorem temat b. zgromadzona zostanie literatura przedmiotu c. przedstawiony zostanie wstępny plan pracy 2. w II semestrze, gdy przedstawiony zostanie jeden rozdział przyszłej pracy dyplomowej 3. w III semestrze, gdy praca jest gotowa (przynajmniej w wersji roboczej). |
Uwagi: |
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a1b1c154622e644019805c00b2f83d31e%40thread.tacv2/conversations?groupId=09e73b6a-cb1c-4595-b79f-d3644c2e7540&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.