Postępowanie administracyjne [WP-ADZ-1-PSA-cw]
Semestr zimowy 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Postępowanie administracyjne [WP-ADZ-1-PSA-cw] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 13:30 - 15:00
sala 316 Kampus Wóycickiego Bud. 21 jaki jest adres? |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 26 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jacek Jaworski | ||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne: EK z zakresu kompetencji osiągane metodami: Metody poszukujące, w tym - metody problemowe (np. sytuacyjna) i ćwiczeń praktycznych (np. analiza literatury, regulacji prawnych, orzecznictwa, studium przypadku – kazusy, projektowanie aktów stosowania prawa i środków prawnych przysługujących stronom, analizy komparatystyczne - tabele porównawcze). EK z zakresu umiejętności osiągane metodami: Metody poszukujące, w tym - metody problemowe (np. sytuacyjna) i ćwiczeń praktycznych (np. analiza literatury, regulacji prawnych, orzecznictwa, studium przypadku – kazusy, projektowanie aktów stosowania prawa i środków prawnych przysługujących stronom, analizy komparatystyczne - tabele porównawcze). Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: EK1: pisemne sprawdzenie stopnia utrwalenia wiadomości bądź zadanego do przygotowania materiału (testy i kolokwium podsumowujące) EK2: ćwiczenia praktyczne (rozwiązywanie kazusów, analiza orzecznictwa, dyskusje) EK3: ćwiczenia praktyczne (rozwiązywanie kazusów, analiza orzecznictwa, dyskusje) EK4: ćwiczenia praktyczne (analiza porównawcza regulacji, rozwiązywanie kazusów, analiza orzecznictwa) EK5: ćwiczenia praktyczne (rozwiązywanie kazusów, analiza orzecznictwa) EK6: ćwiczenia praktyczne (sporządzenie projektu decyzji, postanowienia) EK7: ćwiczenia praktyczne (sporządzenie projektu podania/odwołania/zażalenia) |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: EK1: pisemne sprawdzanie zadanych do samodzielnego opracowania zagadnień celem przygotowania do ćwiczeń praktycznych (kartkówki), pisemne sprawdzenie stopnia utrwalenia wiadomości (kolokwium podsumowujące) EK2: ćwiczenia praktyczne (rozwiązywanie kazusów, analiza orzecznictwa, dyskusje) EK3: ćwiczenia praktyczne (rozwiązywanie kazusów, analiza orzecznictwa, dyskusje) EK4: ćwiczenia praktyczne (analiza porównawcza regulacji, rozwiązywanie kazusów, analiza orzecznictwa) EK5: ćwiczenia praktyczne (rozwiązywanie kazusów, analiza orzecznictwa) EK6: ćwiczenia praktyczne (sporządzenie projektu decyzji, postanowienia) EK7: ćwiczenia praktyczne (sporządzenie projektu podania/odwołania/zażalenia) Kryteria oceniania: Na ocenę bdb. (5) - Student: EK1: dostrzega potrzebę pogłębiania, aktualizowania i uporządkowania wiedzy na temat postępowania administracyjnego w stosunku do wszystkich zagadnień objętych przedmiotem nauczania (np. opracowując zagadnienia i prezentując wyniki). EK2: pracuje samodzielnie i w grupie (często uczestnicząc w dyskusji i prezentując krytyczny punkt widzenia bądź wskazując własne oryginalne pomysły i opinie) przy rozwiązywaniu zadań związanych ze stosowaniem przepisów postępowania administracyjnego. EK3: dostrzega dylematy związane z interpretacją i stosowaniem przepisów postępowania administracyjnego, rozstrzygając je przy wykorzystaniu regulacji prawnych i zasad etycznych. EK4: potrafi dokonać klasyfikacji, analizy i interpretacji ustawowych przesłanek instytucji i regulacji procesowych (potrafi podać wszystkie elementy regulacji w danym przedmiocie, dokonać ich porównania i oceny). EK5: dobiera odpowiednie regulacje prawne do zadanych problemów z zakresu postępowania administracyjnego, na ich podstawie potrafi prawidłowo rozwiązać problemy prawne. EK6: dobiera formę aktu stosowania prawa do zadanych okoliczności, umie sporządzić prawidłowy projekt decyzji lub postanowienia wydanego w postępowaniu administracyjnym. EK7: wskazuje odpowiednie do zadanych okoliczności środki prawne przysługujące w postępowaniu administracyjnym, potrafi zrealizować stawiane im wymagania prawne i sformułować zarzuty konkretnych naruszeń prawa. Na ocenę db. (4) - Student: EK1: dostrzega potrzebę pogłębiania, aktualizowania i uporządkowania wiedzy na temat postępowania administracyjnego, w stosunku do większości zagadnień objętych przedmiotem nauczania (więcej niż połowy), podejmuje działania zmierzające w tym celu (np. opracowując zagadnienia i prezentując wyniki). EK2: pracuje samodzielnie i w grupie (czasami uczestnicząc w dyskusji) przy rozwiązywaniu zadań związanych ze stosowaniem przepisów postępowania administracyjnego. EK3: dostrzega problemy związane ze stosowaniem przepisów postępowania administracyjnego (np. brak bezstronności pracowników organów i sędziów, szybkość a wnikliwość postępowania), starając się je rozstrzygnąć przy wykorzystaniu regulacji prawnych i zasad etycznych. EK4: potrafi dokonać klasyfikacji, analizy i interpretacji ustawowych przesłanek instytucji i regulacji procesowych (potrafi podać prawie wszystkie elementy regulacji w danym przedmiocie, dokonać ich porównania). EK5: dobiera odpowiednie regulacje prawne do zadanych problemów z zakresu postępowania administracyjnego, na ich podstawie potrafi rozwiązać z pojedynczymi błędami problemy prawne. EK6: dobiera formę aktu stosowania prawa do zadanych okoliczności, umie sporządzić w zasadzie prawidłowy projekt decyzji lub postanowienia wydanego w postępowaniu administracyjnym. EK7: wskazuje odpowiednie do zadanych okoliczności środki prawne przysługujące w postępowaniu administracyjnym, potrafi zrealizować stawiane im wymagania prawne. Na ocenę dst. (3) - Student: EK1: dostrzega potrzebę pogłębiania, aktualizowania i uporządkowania wiedzy na temat postępowania administracyjnego, jednak jedynie w stosunku do części zagadnień objętych przedmiotem nauczania (mniej niż połowy), podejmuje działania zmierzające w tym celu (np. opracowując zagadnienia i prezentując wyniki). EK2: próbuje pracować samodzielnie, lecz nie współdziała w grupie (nie uczestniczy w dyskusji) przy rozwiązywaniu zadań związanych ze stosowaniem przepisów postępowania administracyjnego. EK3: dostrzega kilka ogólnych problemów związanych ze stosowaniem przepisów postępowania administracyjnego (np. brak bezstronności pracowników organów i sędziów), nie zawsze umiejąc je rozstrzygnąć przy wykorzystaniu regulacji prawnych i zasad etycznych. EK4: potrafi dokonać klasyfikacji i niepełnej analizy ustawowych przesłanek instytucji i regulacji procesowych (potrafi podać jedynie kilka elementów regulacji w danym przedmiocie). EK5: dobiera odpowiednie regulacje prawne do zadanych problemów z zakresu postępowania administracyjnego, na ich podstawie potrafi jednak rozwiązać tylko pojedyncze problemy prawne. EK6: dobiera formę aktu stosowania prawa do zadanych okoliczności, sporządza z błędami projekt decyzji lub postanowienia wydanego w postępowaniu administracyjnym. EK7: wskazuje odpowiednie do zadanych okoliczności środki prawne przysługujące w postępowaniu administracyjnym i ich podstawę prawną Na ocenę ndst. (2) - Student: EK1: nie dostrzega potrzeby pogłębiania, aktualizowania i uporządkowania wiedzy na temat postępowania administracyjnego, nie podejmuje działań zmierzających w tym celu. EK2: nie pracuje i nie współdziała w grupie w celu rozwiązywania zadań związanych ze stosowaniem przepisów postępowania administracyjnego. EK3: nie próbuje identyfikować i rozstrzygać dylematów związanych ze stosowaniem przepisów postępowania administracyjnego, nie łączy zdobytej wiedzy z zasadami etycznymi. EK4: nie umie klasyfikować, analizować i interpretować (zgodnie z zasadami logicznego myślenia i rozumowania) regulacji prawnych w zakresie postępowania administracyjnego. EK5: nie potrafi rozwiązywać konkretnych problemów z zakresu postępowania administracyjnego przy zastosowaniu odpowiednich regulacji prawnych. EK6: nie umie dobrać formy aktu stosowania prawa do zadanych okoliczności i nie umie sporządzić projektu decyzji lub postanowienia wydanego w postępowaniu administracyjnym. EK7: nie potrafi wskazać odpowiednich do zadanych okoliczności środków prawnych przysługujących w postępowaniu administracyjnym i ich podstawy prawnej. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
III rok, I stopień, ćwiczenia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.