Data protection law [WP-ADZ-2-PODO-cw]
Summer semester 2021/22
Classes,
group no.1
Course: | Data protection law [WP-ADZ-2-PODO-cw] | ||||||||||||||||||
Class: |
Summer semester 2021/22 [2021/22_L]
(past)
Classes [CW], group no.1 [other groups] |
||||||||||||||||||
Time and location:
|
(uncommon frequency), 16:45 - 18:15
room 316 (in Polish) Kampus Wóycickiego Bud. 21 what is the address? |
||||||||||||||||||
Nearest dates:
|
All classes for this group have already took place - show all dates.
|
||||||||||||||||||
Number of students: | 16 | ||||||||||||||||||
Places available: | 17 | ||||||||||||||||||
Examination: | graded credit | ||||||||||||||||||
Lecturer: | Piotr Drobek | ||||||||||||||||||
Bibliography: |
(in Polish) Akty prawne: - Konstytucja RP z 2.04.1997 r. - Traktat o Funkcjonowaniu UE - Karta Praw Podstawowych UE - Konwencja 108 Rady Europy o ochronie osób fizycznych w związku z automatycznym przetwarzaniem danych osobowych - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/680 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez właściwe organy do celów zapobiegania przestępczości, prowadzenia postępowań przygotowawczych, wykrywania i ścigania czynów zabronionych i wykonywania kar, w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylająca decyzję ramową Rady 2008/977/WSiSW - ustawa z 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych - ustawa z 14.12.2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości - ustawa z 21.02.2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia (UE) 2016/679 Literatura podstawowa: - Podręcznik europejskiego prawa o ochronie danych. Wydanie z 2018 roku. Luksemburg 2020, Wersja elektroniczna: https://fra.europa.eu/sites/default/files/fra_uploads/fra-coe-edps-2018-handbook-data-protection_pl.pdf - P. Fajgielski, Prawo ochrony danych osobowych. Zarys wykładu, Warszawa 2019 Literatura uzupełniająca: - RODO. Ogólne rozporządzenie o ochronie danych. Komentarz, E. Bielak-Jomaa, D. Lubasz (red. nauk.), Warszawa 2018 - P. Fajgielski, Ogólne rozporządzenie o ochronie danych. Ustawa o ochronie danych osobowych. Komentarz, Warszawa 2018 - Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych. Komentarz, M. Sakowska-Baryła (red.), Warszawa 2018 - Rozporządzenie UE w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnym przepływem takich daqnych. Komentarz, P. Litwiński (red.), Warszawa 2018 - Ogólne rozporządzenie o ochronie danych. Komentarz, M. Sakowska-Baryła (red.), Warszawa 2018 - Ustawa o ochronie danych osobowych. Komentarz, D. Lubasz (red. naukowy), Warszawa 2019 - Ustawa o ochronie danych osobowych. Komentarz, P. Litwiński (red.) Warszawa 2018 - Ustawa o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości. Komentarz, A. Grzelak (red.), Warszawa 2019 |
||||||||||||||||||
List of topics: |
(in Polish) Geneza regulacji w zakresie ochrony danych osobowych. Źródła prawa ochrony danych osobowych na poziomie europejskim i krajowym. Przedmiotowy i terytorialny zakres stosowania przepisów o ochronie danych osobowych. Podstawowe pojęcia. Status administratora i podmiotu przetwarzającego. Zasady przetwarzania danych osobowych. Prawa osób, których dane dotyczą. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych. Status i kompetencje Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz Europejskiej Rady Ochrony Danych. Sankcje za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych. Organizacyjne i techniczne środki ochrony danych osobowych. Ochrona danych osobowych w administracji publicznej. Ochrona danych osobowych w stosunkach zatrudnienia. Ochrona danych osobowych konsumenta Ochrona danych osobowych pacjenta |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
(in Polish) Zajęcia prowadzone są hybrydowo - w formie kontaktu synchronicznego (stacjonarnie lub z wykorzystaniem narzędzia MS Teams) w formie wykładu problemowego, case study oraz warsztatów. Link do zajęć został również przesłany drogą mailową. - ze wsparciem kontaktu asynchronicznego (jako wzmocnienie-dopełnienie kształcenia synchronicznego) na platformie Moodle. Metody weryfikowania efektów kształcenia: Metody oceniania: AD2_U01. Student potrafi interpretować zjawiska społeczne/prawne w zakresie właściwym dla nauk administracyjnych oraz wyjaśniać wzajemne relacje między nimi - weryfikacja w formie kolokwium, udziału w dyskusji, przygotowania projektu, oceny ciągłej. AD2_U02. Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu prawa ochrony danych osobowych i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych – weryfikacja w formie kolokwium, udziału w dyskusji, przygotowania projektu, oceny ciągłej. AD2_U04 Student potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych; potrafi tworzyć modele złożonych procesów życia społecznego – weryfikacja w formie kolokwium, udziału w dyskusji, przygotowania projektu, oceny ciągłej. AD2_U05 Student potrafi biegle zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa ochrony danych osobowych; umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie – weryfikacja w formie kolokwium, udziału w dyskusji, przygotowaniu projektu, analizy studium przypadku, oceny ciągłej. AD2_U09 Student potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa ochrony danych osobowych – weryfikacja w formie kolokwium, udziału w dyskusji, przygotowania projektu, oceny ciągłej. AD2_K01 Student jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa ochrony danych osobowych; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się - weryfikacja w formie kolokwium, oceny ciągłej . AD2_K02 Student jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa ochrony danych osobowych weryfikacja w formie realizacji projektu, analizy studium przypadku, oceny ciągłej. AD2_K03 Student jest gotów do ustalania celów służących realizacji określonych zadań - weryfikacja w formie przygotowania projektu, analizy studium przypadku, oceny ciągłej. AD2_K04 Student jest gotów do identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zadań związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych - weryfikacja w formie kolokwium, udziału w dyskusji, przygotowania projektu, analizy studium przypadku, oceny ciągłej. AD2_K06 Student jest gotów do formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych; potrafi działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny - weryfikacja w formie udziału w dyskusji, przygotowania prezentacji, przygotowania projektu, analizy studium przypadku, oceny ciągłej . |
||||||||||||||||||
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę 2: Student nie potrafi interpretować zjawiska społeczne/prawne w zakresie właściwym dla nauk administracyjnych oraz wyjaśniać wzajemne relacje między nimi. Student nie potrafi zastosować wiedzy teoretycznej z zakresu prawa ochrony danych osobowych i krytycznie dobierać metod badawczych i danych do analizowania przebiegu zjawisk społecznych związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych. Student nie potrafi wykorzystać metod i narzędzi właściwych dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych; nie potrafi tworzyć modele złożonych procesów życia społecznego. Student nie potrafi biegle zastosować przepisów prawnych oraz innych reguł/procedur do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa ochrony danych osobowych; nie umie wykorzystać dostępnych procedur w tym zakresie. Student nie potrafi zbierać danych dotyczących analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; nie umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzy z zakresu prawa ochrony danych osobowych. Student nie jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa ochrony danych osobowych; nie kontynuuje poszerzania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz nie dostrzega potrzeby ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie nie podejmuje procesów uczenia się . Student nie jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa ochrony danych osobowych. Student jest gotów do ustalania celów służących realizacji określonych zadań - weryfikacja w formie przygotowania projektu, analizy studium przypadku, oceny ciągłej. Student nie jest gotów do identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zadań związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych. Student nie jest gotów do formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych; nie potrafi działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny. Na ocenę 3,3,5 Student potrafi jedynie w zakresie podstawowym interpretować zjawiska społeczne/prawne w zakresie właściwym dla nauk administracyjnych oraz wyjaśniać wzajemne relacje między nimi. Student potrafi jedynie w zakresie podstawowym zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu prawa ochrony danych osobowych i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych. Student potrafi jedynie w zakresie podstawowym wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych; potrafi jedynie w zakresie podstawowym tworzyć modele złożonych procesów życia społecznego. Student potrafi jedynie w zakresie podstawowym zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa ochrony danych osobowych; umie jedynie w zakresie podstawowym wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie. Student potrafi jedynie w zakresie podstawowym zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie jedynie w zakresie podstawowym prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa ochrony danych osobowych. Student jedynie w zakresie podstawowym jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa ochrony danych osobowych; jedynie w zakresie podstawowym kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego; w ograniczonym stopniu samodzielnie inspiruje procesy uczenia się. Student jedynie w zakresie podstawowym jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa ochrony danych osobowych. Student jedynie w zakresie podstawowym jest gotów do ustalania celów służących realizacji określonych zadań. Student jedynie w ograniczonym zakresie jest gotów do identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zadań związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych. Student jedynie w ograniczonym zakresie jest gotów do formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych; w minimalnym stopniu potrafi działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny . Na ocenę 4, 4,5: Student dobrze potrafi interpretować zjawiska społeczne/prawne w zakresie właściwym dla nauk administracyjnych oraz wyjaśniać wzajemne relacje między nimi. Student dobrze potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu prawa ochrony danych osobowych i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych. Student dobrze potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych; dobrze potrafi tworzyć modele złożonych procesów życia społecznego. Student dobrze potrafi zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa ochrony danych osobowych; dobrze umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie. Student dobrze potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; dobrze umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa ochrony danych osobowych. Student jest dobrze przygotowany do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa ochrony danych osobowych; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego; samodzielnie inspiruje procesy uczenia się. Student jest dobrze przygotowany do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa ochrony danych osobowych. Student jest dobrze przygotowany do ustalania celów służących realizacji określonych zadań. Student jest dobrze przygotowany do identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zadań związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych. Student jest dobrze przygotowany do formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych; dobrze potrafi działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny . Na ocenę 5: Student bardzo dobrze potrafi interpretować zjawiska społeczne/prawne w zakresie właściwym dla nauk administracyjnych oraz wyjaśniać wzajemne relacje między nimi. Student bardzo dobrze potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu prawa ochrony danych osobowych i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych. Student bardzo dobrze potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk prawnych; bardzo dobrze potrafi tworzyć modele złożonych procesów życia społecznego. Student bardzo dobrze potrafi zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa ochrony danych osobowych; bardzo dobrze umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie. Student bardzo dobrze potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; bardzo dobrze umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa ochrony danych osobowych. Student jest bardzo dobrze przygotowany do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa ochrony danych osobowych; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego; samodzielnie inspiruje procesy uczenia się. Student jest bardzo dobrze przygotowany do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa ochrony danych osobowych. Student jest bardzo dobrze przygotowany do ustalania celów służących realizacji określonych zadań. Student jest bardzo dobrze przygotowany do identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zadań związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych. Student jest bardzo dobrze przygotowany do formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych; potrafi bardzo dobrze działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny . |
||||||||||||||||||
Notes: |
(in Polish) I rok, II stopień , ćwiczenia |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.