Historia ustroju i prawa w Polsce [WP-PRZ-HU-ćw]
Semestr zimowy 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Historia ustroju i prawa w Polsce [WP-PRZ-HU-ćw] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 16:45 - 18:15
sala 316 Kampus Wóycickiego Bud. 21 jaki jest adres? |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 27 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Wilczek-Karczewska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Podręcznik przewodni: (1. J. Bardach, B. Leśnodorski, M. Pietrzak, Historia ustroju i prawa polskiego, Warszawa 2016; 1. M. Kallas, Historia ustroju Polski, Warszawa 2019; 2. D. Makiłła, Historia prawa w Polsce, Warszawa 2008). Literatura uzupełniająca: (1. M. Kallas, A. Lityński, Historia ustroju i prawa Polski Ludowej, Warszawa 2000; 4. A. Lityński, Historia prawa Polski Ludowej, Warszawa 2008; 5. T. Maciejewski, Historia ustroju i prawa sądowego Polski, Warszawa 2008; 6. S. Płaza, Historia prawa w Polsce na tle porównawczym, cz. 1: X-XVIII w., Kraków 1997; 7. S. Płaza, Historia prawa w Polsce, cz. 2: Polska pod zaborami, Kraków 1993). |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Partykularyzm prawny dawnej Rzeczpospolitej. 2. Źródła prawa i źródła poznania prawa w dawnej Polsce (do 1795 r.). 3/4. Wymiar sprawiedliwości i proces w dawnej Polsce (do 1795 r.). 5. Gwarancje procesowe. 6. Prawo prywatne w dawnej Polsce (do 1795 r.). 7. Charakterystyka prawa doby porozbiorowej. 8. Prawo XX wieku. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne służące osiąganiu efektów w obszarze umiejętności: praca dyskusja, studium przypadku, prezentacja Metody dydaktyczne służące osiąganiu efektów w obszarze kompetencji społecznych: dyskusja, studium przypadku, prezentacja Zajęcia dydaktyczne przeprowadza się tradycyjnie i subsydiarnie w ramach kontaktu synchronicznego, w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nich w tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams –aplikacji opartej na chmurze, zawierającej zestaw narzędzi do współpracy zespołowej, wchodzącej w skład systemu Office 365 firmy Microsoft, pobranej ze strony office365.uksw.edu.pl ze wsparciem kontaktu asynchronicznego w postaci transferu i wymiany wiedzy na platformie Moodle Sposoby weryfikacji efektów kształcenia w obszarze umiejętności: test, referat ustny, praca pisemna Sposoby weryfikacji efektów kształcenia w obszarze kompetencji: różne formy dyskusji, ocenianie ciągłe |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania PR_U01, metoda oceny: referaty, testy, praca pisemna Ocena niedostateczna (2) Absolwent nie potrafi interpretować historycznych tekstów prawniczych, przede wszystkim źródeł prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych Ocena dostateczna (3) Absolwent potrafi poprawnie interpretować historyczne teksty prawnicze, przede wszystkim źródła prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych Ocena dobra (4) Absolwent potrafi właściwie interpretować historyczne teksty prawnicze, przede wszystkim źródła prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych Ocena bardzo dobra (5) Absolwent potrafi biegle interpretować historyczne teksty prawnicze, przede wszystkim źródła prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych PR_U05 metoda oceny: referaty, testy, praca pisemna Ocena niedostateczna (2) Absolwent nie potrafi wiązać nabytej wiedzy z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących w Polsce Ocena dostateczna (3) Absolwent potrafi dostatecznie wiązać nabytą wiedzę z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących w Polsce Ocena dobra (4) Absolwent potrafi właściwie wiązać nabytą wiedzę z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących w Polsce Ocena bardzo dobra (5) Absolwent potrafi biegle wiązać nabytą wiedzę z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących Polsce PR_U07 metoda oceny: praca pisemna Ocena niedostateczna (2) Absolwent nie potrafi tworzyć pisemnych analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym Ocena dostateczna (3) Absolwent potrafi tworzyć poprawne pisemne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym Ocena dobra (4) Absolwent potrafi tworzyć właściwe pisemne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym Ocena bardzo dobra (5) Absolwent potrafi biegle tworzyć pisemne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym PR_U09 Metoda oceny: ustne wypowiedzi w czasie zajęć, referat Ocena niedostateczna (2) Absolwent nie potrafi tworzyć ustnych analiz zagadnień prawnych w aspekcie historycznym Ocena dostateczna (3) Absolwent potrafi tworzyć poprawne ustne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym Ocena dobra (4) Absolwent potrafi tworzyć dobre ustne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym Ocena bardzo dobra (5) Absolwent potrafi tworzyć bardzo dobre ustne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym PR_K01 metoda oceny: różne formy dyskusji, ocenianie ciągłe Ocena niedostateczna (2) Absolwent nie jest gotów do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych Ocena dostateczna (3) Absolwent jest w pewnym zakresie jest gotów do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych Ocena dobra (4) Absolwent jest dobrze przygotowany do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych Ocena bardzo dobra (5) Dokument utworzony dnia 10/11/2020 str. 5 z 13 Absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych PR_K03 metoda oceny: różne formy dyskusji, ocenianie ciągłe Ocena niedostateczna (2) Absolwent nie jest przygotowany do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych Ocena dostateczna (3) Absolwent jest umiarkowanie gotowy do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych Ocena dobra (4) Absolwent jest dobrze przygotowany do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych Ocena bardzo dobra (5) Absolwent jest bardzo dobrze przygotowany y w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych PR_K04 metoda oceny: różne formy dyskusji, ocenianie ciągłe Ocena niedostateczna (2) Absolwent nie jest przygotowany do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie Ocena dostateczna (3) Absolwent jest umiarkowanie gotowy do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie Ocena dobra (4) Absolwent jest gotów do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie Ocena bardzo dobra (5) Absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
ćwiczenia dla I roku prawa niestacjonarnego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.