PPSF: Filozofia kultury [WF-FI-123-PPSFK-SO21]
Semestr zimowy 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | PPSF: Filozofia kultury [WF-FI-123-PPSFK-SO21] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jan Sochoń | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura do wyboru: - Arystoteles, "Zachęta do filozofii", tłum. K. Leśniak, PWN, Warszawa 1988; - Cyceron, "Rozmowy tuskulańskie", tłum. J. Śmigaj, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010 [ Księga druga]; - Stefan Swieżawski, "Człowiek jako twórca kultury. Medytacja filozoficzno-teologiczna", w: tegoż, "Prawda i tajemnica. Pisma filozoficzne", Biblioteka "Więzi", Warszawa 2007, s. 185-195; - "Co to jest filozofia kultury?", pod red. Zofii Rosińskiej i Joanny Michalik, Wydawnictw Uniwersytetu Warszawskiego 2006 (rozdział do wyboru). |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zakres tematów rozpatrywanych podczas ćwiczeń będzie uzależniony od dzieła bądź artykułu przeznaczonego do wspólnej interpretacji. W ogólności będzie chodziło o wstępne rozeznanie się na temat tego, czym jest filozofia w ujęciu jej klasyków, a czym kultura i człowiek jako jej twórca. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Lektura wybranych tekstów filozoficznych, czyli sztuka interpretacji. Podaję arkusz do analizy tekstu: ---------------------------------- Imię i nazwisko Data Tytuł tekstu ------------------------------------- Wskazany lub milcząco założony cel rozważań ------------------------------------- Najważniejsze pytanie (a) ------------------------------------- Główne tezy tekstu ------------------------------------- Argumenty (przykład struktury typu "jeżeli... to") ------------------------------------- Założenia otwarte i ukryte ------------------------------------- Stosunek do innych autorów i koncepcji ------------------------------------- Kluczowe pojęcia ------------------------------------- Wnioski. Co należy przestudiować, żeby lepiej zrozumieć dany tekst? ------------------------------------- |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Oceny będą zależały od aktywności poszczególnych studentów podczas ćwiczeń oraz oceny z napisanej pracy wieńczącej przeprowadzone zajęcia. Obecność studentów obowiązkowa. Dopuszczam 3 usprawiedliwione nieobecności. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.