Psychologia społeczna 2 [WF-PS-N-PSS2]
Semestr letni 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia społeczna 2 [WF-PS-N-PSS2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dominik Gołuch | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podstawowa: 1. Elliot Aronson, Timothy D.Wilson, Robin M.Akert: Psychologia społeczna-serce i umysł., Zysk i S-ka wydawnictwo 1997 2. Elliot Aronson : Człowiek istota społeczna, PWN 1995 3. Robert Caldini: Wywieranie wpływu na ludzi-teoria i praktyka, GWP 2000 Uzupełniająca: 1. Rupert Brown: Procesy grupowe. Dynamika wewnątrz i międzygrupowa, GWP 2006 2. Roger R.Hock : 40 prac które zmieniły oblicze psychologii, GWP 2005 3. Mirosław Kofta, Teresa Szutrowa (red): Złudzenia, które pozwalają żyć, PWN 1991 4. Piotr T. Nowakowski: Sekty-oblicza werbunku, Maternus Media 2001 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
• Dysonans poznawczy a potrzeba podtrzymywania samooceny • Poznanie społeczne • Spostrzeganie społeczne • Rozumienie siebie • Konformizm • Postawy i zmiana postaw • Procesy grupowe • Atrakcyjność interpersonalna • Zachowanie prospołeczne • Agresja • Uprzedzenia • Psychologia społeczna a zdrowie i środowisko • Psychologia społeczne a prawo i biznes • Psychologia społeczna a stres |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wiedza: - metoda dydaktyczna – prezentacja; - weryfikacja – test wiedzy; ocena prezentacji studentów. Umiejętności: - metoda dydaktyczna - dyskusja, metody warsztatowe; - weryfikacja - ocena prezentacji studentów; Kompetencje: - metoda dydaktyczna - klasyczna i sytuacyjna metoda problemowa. - weryfikacja – aktywność w czasie zajęć. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceny: - praca zaliczeniowa / prezentacja - test wiedzy - ostateczny termin zaliczenia ćwiczeń: pierwszy dzień letniej sesji egzaminacyjnej (po tym terminie nie będzie możliwości zaliczenia przedmiotu) ocena bardzo dobra (5) - student bardzo dobrze orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących funkcjonowania społecznego, bardzo dobrze analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, bardzo dobrze dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii społecznej ocena dobra (4) - student dobrze orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących funkcjonowania społecznego, dobrze analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, dobrze dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii społecznej ocena dostateczna (3) - student słabo orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących funkcjonowania społecznego, słabo analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, słabo dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii społecznej ocena niedostateczna (2) - student nie zna psychologicznych teorii dotyczących funkcjonowania społecznego, nie potrafi analizować zachowań w kontekście określonych teorii psychologicznych, źle dobiera i źle wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii społecznej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.