Psychologia kryzysu [WF-ZPS-KR]
Rok akademicki 2021/22
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia kryzysu [WF-ZPS-KR] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2021/22 [2021/22]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 100 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Starzomska-Romanowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Bronowski P., Kaszyński H., Maciejewska O. (2019). Kryzys Psychiczny. Warszawa: Warszawa: Difin. 2. James R.K., (2008). Strategie interwencji kryzysowej. Warszawa: PARPA 3. Kubacka - Jasiecka D. (2010). Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach psychologicznych. Warszawa: WAiP. 4. Pilecka, B. (2004). Kryzys psychologiczny. Wybrane zagadnienia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 5. Popiel A., Zawadzki B., Pragłowska E., Habrat P., Gaja P. (2019). Skuteczne działanie w stresie. Gdańsk: GWP. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do wykładu - wyjaśnienie, czym jest kryzys psychiczny 2. Przyczyny kryzysu psychicznego 3.Jak rozpoznać, że to już kryzys? 4. Jak rozmawiać z osobą w kryzysie psychicznym? 5. Etapy interwencji kryzysowej 6. Zasady pracy z traumą 7. Podsumowanie wykładu |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
zajęcia odbywają się online 1. prezentacje ppt 2. filmy na temat kryzysu psychicznego 3. dyskusja (czat) Sposoby weryfikacji efektów kształcenia Egzamin pisemny (test - 15 pytań jednokrotnego wyboru) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania Wiedza -na ocenę 5: Student będzie posiadał szeroką wiedzę na temat przyczyn, przejawów i etapów kryzysu psychicznego, a także będzie potrafił bardzo dobrze scharakteryzować etapy interwencji kryzysowej. -na ocenę 4: Student będzie posiadał dość szeroką wiedzę na temat przyczyn, przejawów i etapów kryzysu psychicznego, a także będzie potrafił dobrze scharakteryzować etapy interwencji kryzysowej. -na ocenę 3: Student będzie posiadał wiedzę, chociaż w umiarkowanym zakresie, na temat przyczyn, przejawów i etapów kryzysu psychicznego, a także będzie potrafił, chociaż niezbyt sprawnie, scharakteryzować etapy interwencji kryzysowej. -na ocenę 2: Student nie będzie posiadał wiedzy na temat przyczyn, przejawów i etapów kryzysu psychicznego, a także nie będzie potrafił scharakteryzować etapy interwencji kryzysowej. Umiejętności -na ocenę 5: Student będzie posiadał umiejętność szybkiego i trafnego rozpoznawania osób znajdujących się w kryzysie psychicznym oraz będzie potrafił prawidłowo rozpoznać potrzebę udzielenia im pomocy. -na ocenę 4: Student będzie posiadał umiejętność dość szybkiego i trafnego rozpoznawania osób znajdujących się w kryzysie psychicznym oraz będzie potrafił dość prawidłowo rozpoznać potrzebę udzielenia im pomocy. -na ocenę 3: Student będzie posiadał umiejętność, chociaż będzie to czynił to z trudnością, rozpoznawania osób znajdujących się w kryzysie psychicznym oraz będzie potrafił prawidłowo, chociaż z trudem, rozpoznać potrzebę udzielenia im pomocy. -na ocenę 2: Student nie będzie posiadał umiejętności szybkiego i trafnego rozpoznawania osób znajdujących się w kryzysie psychicznym oraz nie będzie potrafił prawidłowo rozpoznać potrzeby udzielenia im pomocy. Kompetencje -na ocenę 5: Student będzie potrafił z dużym wyczuciem i empatią rozmawiać z osobami w kryzysie psychicznym , w tym z osobami po przeżytej traumie oraz będzie potrafił udzielić im bardzo sprawnie podstawowej pomocy. -na ocenę 4: Student będzie potrafił z wyczuciem i empatią rozmawiać z osobami w kryzysie psychicznym , w tym z osobami po przeżytej traumie oraz będzie potrafił udzielić im dość sprawnie podstawowej pomocy. -na ocenę 3: Student będzie potrafił rozmawiać, aczkolwiek z pewnym trudem, z osobami w kryzysie psychicznym , w tym z osobami po przeżytej traumie oraz będzie potrafił udzielić im dość sprawnie, chociaż z trudnością, podstawowej pomocy. -na ocenę 2: Student nie będzie potrafił rozmawiać z osobami w kryzysie psychicznym , w tym z osobami po przeżytej traumie oraz nie będzie potrafił udzielić im podstawowej pomocy. Opis ECTS: Aktywność na platformie e-learningowej - 30 godzin Praca własna - lektura artykułów - 10 godzin Metody oceniania Egzamin pisemny (test - 15 pytań jednokrotnego wyboru) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.