Etyka [WF-ZPS-N-ET]
Rok akademicki 2021/22
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Etyka [WF-ZPS-N-ET] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2021/22 [2021/22]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 91 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 100 | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jacek Meller | ||||||||||||||||||
Literatura: |
T. Ślipko, Zarys etyki ogólnej, Kraków 2002 T. Styczeń, W drodze do etyki, Lublin 1984 T. Styczeń, J. Merecki, ABC etyki, Lublin 2007 A. Szostek, Wokół godności, prawdy i miłości, Lublin 1995 A. Szostek, Pogadanki z etyki, Częstochowa 1993 |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
wykład informacyjny, wykład problemowy sprawdzian pisemny |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: - na ocenę 2 (ndst): student nie wie czym jest etyka jako dyscyplina naukowa, nie zna głównych kierunków etycznych, nie definiuje podstawowych kategorii etycznych - na ocenę 3 (dst.): student wie czym jest etyka jako dyscyplina naukowa, zna główne kierunki etyczne, ale nie potrafi ich objaśnić, definiuje podstawowe kategorie etyczne - na ocenę 4 (db.): student student wie czym jest etyka jako dyscyplina naukowa, zna główne kierunki etyczne i potrafi je krótko opisać, wskazuje zasady moralnej oceny ludzkiego działania, definiuje i charakteryzuje podstawowe kategorie etyczne - na ocenę 5 (bdb.): student wie czym jest etyka jako dyscyplina naukowa, zna główne kierunki etyczne i dokładnie je opisuje, wskazuje zasady moralnej oceny ludzkiego działania, definiuje i szczegółowo charakteryzuje podstawowe kategorie etyczne Umiejętności: - na ocenę 2 (ndst.): student nie czyta i nie analizuje tekstów filozoficznych o tematyce etycznej, nie potrafi uzasadnić określonego stanowiska etycznego - na ocenę 3 (dst.): student czyta, ale nie analizuje tekstów filozoficznych o tematyce etycznej, dobiera nieliczne argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii - na ocenę 4 (db.): student czyta i analizuje teksty filozoficzne o tematyce etycznej, potrafi uzasadnić określone stanowisko etyczne - na ocenę 5 (bdb.): student analizuje, interpretuje i poddaje racjonalnej krytyce teksty filozoficzne o tematyce etycznej, dobiera logiczne argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, ustala kryteria oceny etycznej Kompetencje: Oceniany jest stopień świadomości moralnego wymiaru rzeczywistości, a także zdolność do podjęcia dyskusji o kwestiach etycznych: wyciągania odpowiednich wniosków i dobierania argumentów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.