Seminarium [WF-ZPS-SE1]
Rok akademicki 2021/22
Seminarium,
grupa nr 4
Przedmiot: | Seminarium [WF-ZPS-SE1] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2021/22 [2021/22]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co druga niedziela (nieparzyste), 13:45 - 15:15
sala 1424 Kampus Wóycickiego Bud. 14 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | 14 |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Andrzej Pankalla |
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3acJ8YwTUjoAi9-YR6urS5QQP2IdFjqi3ErICO0tmcJl81%40thread.tacv2/General?groupId=78616591-54dd-447e-a3ba-a6b759083541&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Literatura: |
Bruner, J. (2010). Kultura edukacji. Kraków: Universitas. Gałdowa, A. (2012). Powszechność i wyjątek: rozwój osobowości człowieka dorosłego. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Geertz, C. (2003). Zastane światło. Kraków: Universtitas. Grobler, A. (2006). Filozofia nauk. Kraków: Wydawnictwo Znak. Kilpatrick, W.K. (1997). Psychologiczne uwiedzenie. Poznań: Wydawnictwo „ W drodze”. Hillman, J. (2016). Re-wizja psychologii. Warszawa: Laurum. May, R (1989). Psychologia i dylemat ludzki. Warszawa: Pax. Pankalla, A., Dudek, Z.W. (2005/2008). Psychologia kultury. Doświadczenia graniczne i transkulturowe. Warszawa: Eneteia. Pankalla, A., Kilian, A. (2007). Psychescapes. Tożsamość naszych czasów. Poznań: PWP. Pankalla, A. (2011). Mitocentryczna psychologia kulturowa Ernesta Boescha. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. Pankalla, A. (2014). Kultura psychologów. Wprowadzenie do psychologii historyczno-kultuowej. Katowice: Wydawnictwo Altermed. Pankalla, A., Kośnik, K. (2018). Indygeniczna psychologia Słowian. Wprowadzenie do realnej nauki o duszy. Kraków: Universitas. Paszkiewicz, E. (1983). Struktura teorii psychologicznych. Behawioryzm, psychoanaliza, psychologia humanistyczna. Warszawa: PWN. Płonka-Syroka, B. (red.) (2005). Antropologia wiedzy. Perspektywy badawcze dyscypliny. Wrocław: Wydawnictwo Katedry Etnologii i Antropologii Kulturowej UWr. Straś-Romanowska, M. (red.) (1985). Na tropach psychologii jako nauki humanistycznej. Warszawa-Wrocław: PWN. Such, J., Szcześniak, M. (2006). Filozofia nauki. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. Trzópek, J. (2006). Filozofie psychologii: naturalistyczne i antynaturalistyczne podstawy psychologii współczesnej. Kraków: WUJ. Witkowski, T. (2009). Zakazana psychologia. Wrocław: Wydawnictwo Moderator. |
Zakres tematów: |
1. Metapsychologia: etymologia, źródła, cechy, definicja, pytania, perspektywa, założenia, metody. 2. Podstawy filozofii nauki a psychologia. 3. Psychologia: przedmiot, pytania, perspektywa. 4. Historiozofia psychologii: dwie linie rozwojowe psychologii a tzw. druga psychologia. 5. Filozofie psychologii i antropologie psychologiczne: podstawy ontologiczne, epistemologiczne i aksjologiczne. 6. Status i tożsamość psychologii jako nauki – kontrowersje. 7. Modele i metody badawcze psychologii. 8. Źródła krytyki psychologii: psychologizm, naturalizm, indywidualizm, redukcjonizm i ontologia dymensjonalna. 9. Antropologia wiedzy a psychologia (L. Fleck). 10. Psychologia krytyczna i critical review/analysis. 11. Psychologia kulturowa i realna. |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
E-learning. https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3acJ8YwTUjoAi9-YR6urS5QQP2IdFjqi3ErICO0tmcJl81%40thread.tacv2/General?groupId=78616591-54dd-447e-a3ba-a6b759083541&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 Wykład interaktywny, powerpoint, ćwiczenia, prezentacje studentów, dyskusje problemowe, analiza literatury, analiza case studies. |
Metody i kryteria oceniania: |
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne Prezentacja powerpoint. Praca pisemna - analiza krytyczna (critical review). |
Uwagi: |
Nie dotyczy,. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.