Praca empiryczna [WF-PS-N-PEP]
Semestr letni 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praca empiryczna [WF-PS-N-PEP] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Waldemar Klinkosz | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Bedyńska, S., Brzezicka, A. (red.) (2007). Statystyczny drogowskaz.Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: Wyd. Akademica. Brzeziński, J. (2002). Metodologia badań naukowych i diagnostycznych. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 2, s. 333-334. Gdańsk: GWP. Brzeziński, J. (1978). Elementy metodologii badań psychologicznych. Warszawa: PWN. Harasimiuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Wyd. LiberiLiberi. Ferguson, G.A., Takane, Y. (1997). Analiza statystyczna w psychologii i statystyce. Warszawa: PWN. Nęcki, E., Stocki, R. (1999). Jak pisać prace naukowe z psychologii. Kraków: Universitas. Nowak, S. (1985). Metodologia badań społecznych, Warszawa: PWN. Shaughnessy, J.J., Zechmeister, E.B., Zechmeister, J.S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GWP. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1) Nabywanie umiejętności poszukiwania tematów badawczych. 2) Stawianie problemów naukowych w oparciu o źródła naukowe. 3) Metodologia badań naukowych. 4) Sposoby rozwiązywania problemów badawczych. 5) Metody analizy danych psychologicznych (jakościowa i ilościowa). 6) Wykorzystywanie danych empirycznych w diagnostyce i poradnictwie psychologicznym. 7) Kształtowanie umiejętności redagowania tekstów naukowych. 8) Nabywanie umiejętności naukowego opracowywanie zagadnień z psychologii i ustnego przedstawiania wyników badań empirycznych. 9) Etyczne aspekty prowadzenia badań naukowych. 10) Prezentacja multimedialna jako sposób upowszechniania wiedzy i wyników badań własnych podczas konferencji naukowej. 11) Kryteria oceny prac naukowych. 12) Poster jako zwięzły sposób prezentacji wyników badań naukowych. 13) Prezentacja przez studentów własnego projektu badawczego część I - dyskusja. 14) Prezentacja przez studentów własnego projektu badawczego część II - dyskusja. 15) Omówienie prac pisemnych studentów – wnioski końcowe. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
- Metody aktywizujące i problemowe. - Praca indywidualna (m.in. poszukiwanie własnych tematów badawczych przez studenta, prezentacja zagadnień z literatury z zakresu psychologii osobowości i psychologii różnic indywidualnych, w tym także tekstów w języku obcym). - Praca grupowa (dyskusja nad problemami badawczymi, sposobami analizy i interpretacji wyników badań empirycznych). |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena śródsemestralana przygotowanej prezentacji multimedialnej problemu naukowego. Ocena końcowa zredagowanej pracy teoretyczno-empirycznej według kryteriów: - poprawności redakcyjnej, treściowej i naukowej - adekwatności korzystania z literatury przedmiotu - zgodności z postawionym problemem badawczym. - poprawności sformułowanego tematu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.