Poradnictwo [WSE-PS-P]
Semestr zimowy 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Poradnictwo [WSE-PS-P] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 13 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Jolanta Łodzińska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Jakoniuk-Diallo A., Kubiak H., O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością, Difin, Warszawa 2010. 2. Kargulowa A., O teorii i praktyce poradnictwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. 3. Pomoc-wsparcie-poradnictwo. Od teorii do praktyki, (red.) M. Piorunek, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010. Literatura uzupełniająca: 1. Poradnictwo zawodowe dla osób szczególnego ryzyka. Wybrane aspekty, (red.) Kukla D., Bednarczyk Ł., Difin, Warszawa 2010. 2. Wielowymiarowość poradnictwa w życiu człowieka, (red.) D. Kukla, Warszawa 2010. |
Zakres tematów: |
1. Poradnictwo; rodzaje i typy poradnictwa, etapy procesu poradnianego. 2. Poradnictwo specjalistyczne w pomocy społecznej. 3. Klient pomocy społecznej jako podmiot działania w poradnictwie. 4. Poradnictwo jako interakcja międzyosobowa. 5. Poradnictwo jako działalność zorganizowana. 6. Konstrukcja i przekazanie porady w ramach poradnictwa socjalnego 7. Poradnictwo dla osób opuszczających zakłady karne i ich rodzin. 8. Poradnictwo zawodowe dla osób długotrwale bezrobotnych. 9. Poradnictwo dla osób wykluczonych ze względu na pochodzenie, wyznanie, przekonania. 10. Poradnictwo dla cudzoziemców. 11. Poradnictwo dla osób starszych. 12. Poradnictwo dla osób z syndromem DDA. 13. Poradnictwo a rodzina dysfunkcyjna. 14. Poradnictwo a bezdomni, rola streetworkerów. 15. Poradnictwo dla rodzin, których bliscy zostali zwerbowani przez sekty. |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Konwersacja, pokazy audiowizualne, dyskusja mająca na celu wyciągnięcie logicznych i spójnych wniosków. Stawianie studentom pytań problemowych. Zajęcia kończą się zaliczeniem ustnym. Weryfikacja efektów w toku ćwiczeń będzie prowadzona permanentnie poprzez ocenę przygotowania studenta do zajęć. Ocena formująca z toku ćwiczeń będzie wynikała z zaangażowania studenta w zajęcia i poziomu przygotowania oraz wykonanie i omówienie prezentacji. Na ocenę końcową z ćwiczeń składa się ocena z aktywnego udziału i przygotowania do zajęć - 20%, obecność - 20%, ocena z przygotowanej prezentacji- 60%. Praca zdalna za pomocą MS Teams oraz za pomocą platformy e-learningowej. Link do MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac80aefe738674ea08eba20f267bd1cf9%40thread.tacv2/conversations?groupId=c3ebb09b-e0eb-48f3-96d9-d43c13d7baf6&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę ndst (2) - student nie posiadał wiedzy, umiejętności oraz kompetencji zawartych w minimalnym zakresie 50%. Na ocenę dst (3)/ dst+ (3+) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 51%-70%. Na ocenę db (4)/ db+ (4+) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 71%-90%. Na ocenę bdb (5) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 91%-100%. Na ocenę końcową z ćwiczeń składa się ocena z aktywnego udziału i przygotowania do zajęć - 20%, obecność - 20%, ocena z przygotowanej prezentacji- 60%. |
Uwagi: |
Obecność obowiązkowa (dopuszcza się dwie nieobecności). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.