Asystent rodziny - wybrane zagadnienia [WSE-PS-ARWZ]
Semestr zimowy 2021/22
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Asystent rodziny - wybrane zagadnienia [WSE-PS-ARWZ] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22_Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | 13 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Justyna Kurtyka-Chałas |
Literatura: |
Literatura: 1.Badura-Madej W. (1999) Wybrane zagadnienia interwencji kryzysowej: poradnik dla pracowników socjalnych, Katowice: Śląsk Wydawnictwo Naukowe. 2.De Robertis C., przy współpracy B.Blanc, F.Lesimple, H.Pascal (1998) Metodyka działania w pracy socjalnej. Katowice: Wydawnictwo Naukowe Śląsk 3.De Robertis C., Pascal H. (1999) Postepowanie metodyczne w pracy socjalnej z grupami i ze społecznościami Katowice: Śląsk Wydawnictwo Naukowe 4.Krasiejko I. (2010) Metodyka działania asystenta rodziny: podejście skoncentrowane na rozwiązaniach w pracy socjalnej. Katowice: Śląsk Wydawnictwo Naukowe 5.Łecki K., Szóstka. A. (1999) Komunikacja interpersonalna w pracy socjalnej, Katowice: Śląsk 6.Nocun A., Szmagalski J. (1996) Podstawowe umiejętności w pracy socjalnej i ich kształcenie. Porozumiewanie się, rozwiazywanie problemów i konfliktów Warszawa: Interart |
Zakres tematów: |
Zakres tematów: 1.Kompetencje pracownika socjalnego 2. Na czym polega asystentura rodziny? 2.Podstawowe umiejętności komunikacyjne w pracy z rodzina 3.Diagnozowanie rodziny i środowiska rodzinnego 4.Metody i techniki pracy z klientem i rodzina cz.I 5.Metody i techniki pracy z klientem i rodzina cz.I 6. Dysfunkcja środowiska rodzinnego 7.Podstawowe umiejętności wychowawcze i terapeutyczne 8.Pomoc skoncentrowana na rozwiązaniach 9.Postepowanie z klientem, który nie podejmuje rozmowy, praca z oporem i motywowanie do zmiany 10.Planowanie pomocy rodzinie i monitorowanie jej funkcjonowania 11.Zespół interdyscyplinarny 12.Etyka pracy asystenta rodziny 13.Ewaluacja pracy własnej 14. Rozwijanie własnych kompetencji zawodowych |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne: wykład interaktywny, dyskusje grupowe, analizy przypadków (case study, dyskusja grupowa, burza mózgów, praca z tekstem. Weryfikacja efektów uczenia się: Wiedza: EW_01 - Student zdobędzie wiedzę o jednym z głównych środowisk życia człowieka jakim jest rodzina, jej strukturze, dynamice, warunkach optymalnego rozwoju - egzamin pisemny EW_02 - Student zdobędzie wiedzę na temat dysfunkcji rodziny - egzamin pisemny EW_03 - Student zdobędzie wiedzę na temat grup i więzi społecznych istotnych dla pracy socjalnej - analizy przypadków (case study). Umiejętności: EU_01 - Student dostrzega, nazywa i interpretuje zjawiska społeczne w obrębie rodziny dysfunkcyjnej - praca z tekstem, dyskusja EU_02 - Student potrafi opracować strategię diagnozy i oddziaływania wobec rodziny z dysfunkcją - praca z tekstem, burza mózgów. EU_03 - Student potrafi wskazywać rozwiązania konkretnych problemów społecznych w obrębie rodziny, prognozować ich przebieg i przewidywać skutki - burza mózgów, dyskusja Kompetencje: EK_01 - Student dostrzega potrzebę współpracy z różnymi specjalistami w celu pomocy rodzinie dysfunkcyjnej - wykład, dyskusja. |
Metody i kryteria oceniania: |
60% egzamin pisemny 20% aktywność na zajęciach 20% obecność Egzamin w formie pisemnej - 5 pytań otwartych/opisowych. Dopuszcza się 2 nieusprawiedliwione nieobecności. Konsultacje w każdy czwartek godz.13.00-14.30 (sala 316) Link do konsultacji online (po wcześniejszym zgłoszeniu się): https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af50571a1772741458e17a4de15342bda%40thread.tacv2/conversations?groupId=27da25f4-b4d5-4732-87a6-87c5869faf86&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.