Podstawy chemii [WB-IS-12-23-lab]
Semestr letni 2021/22
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy chemii [WB-IS-12-23-lab] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22_L]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Kicińska, Małgorzata Wszelaka-Rylik | ||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. L.L Jones, P.W. Atkins, "Chemia ogólna. Cząsteczki, materia, reakcje" PWN Warszawa 2009 i wcześniejsze wydania. 2. R.T. Morrison, R.N. Boyd, Chemia Organiczna, PWN, 1998 3. Galus Z. (ed.) "Ćwiczenia rachunkowe z chemii analitycznej". PWN Warszawa 2007. 4. Halina Kowalczyk-Dembińska "Ćwiczenia rachunkowe z podstaw chemii", UNIVERSITAS, 2007 5. Podręcznik do ćwiczeń "Laboratorium chemiczne" wydany w bibliotece Szkoły Nauk Ścisłych (wyd. I. Warszawa 2000, ISBN 83-909206-3-8; wyd. II. Warszawa 2005, Wydawnictwo UKSW, ISBN 83-7072-338-1) Literatura uzupełniająca 1. A. Bielański, "Chemia nieorganiczna". PWN Warszawa 2008. 2. Zygmunt Marczenko, Jerzy Minczewski "Chemia analityczna". PWN Warszawa 2008. 3. G. Patrick, Krótkie wykłady: Chemia Organiczna, PWN, 2008 |
||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zapoznanie z podstawowymi technikami pracy i sprzętem w laboratorium chemicznym. Analiza jakościowa - identyfikacja kationów i anionów. Analiza objętościowa - miareczkowe metody oznaczania substancji. Zapoznanie studentów z pracą w laboratorium syntezy organicznej, nauczenie studentów technik laboratoryjnych stosowanych w syntezie organicznej: Zapoznanie ze sprzętem laboratoryjnym, szkłem i zasadami jego użytkowania oraz zasadami BHP. Synteza aspiryny. Synteza octanu butylu. Chromatografia kolumnowa i spektrofotometria. |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Prowadzone metodą laboratoryjną (zajęć praktycznych): studenci samodzielnie przeprowadzają eksperymenty według wskazówek prowadzącego. Studenci wywołują–w sztucznych warunkach –jakiś procesu celu zbadania przyczyn jego występowania, przebiegu, skutków, ustalenia zależności. Celem tej metody jest opanowanie zasad pracy doświadczalnej oraz zrozumienie roli i znaczenia eksperymentu w rozwiązywaniu problemów z zakresu podstaw chemii. Weryfikacja efektów uczenia się: Kolokwia wstępnie, sprawozdania, kolokwium końcowe: IS1P_U01; IS1P_U02; IS1P_U04; IS1P_U05; IS1P_U09; IS1P_U10; IS1P_U12; IS1P_K01; IS1P_K02 |
||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Laboratorium: Metody oceny: kolokwium wstępne, zaliczenie poszczególnych ćwiczeń na podstawie sprawozdania, kolokwium końcowe z całości materiału. Ocena końcowa jest średnią wszystkich ocen uzyskanych z poszczególnych ćwiczeń. Ocena podsumowująca jest średnią ocen cząstkowych za poszczególne ćwiczenia laboratoryjne. Ocena cząstkowa jest średnią ocen dotyczących danego ćwiczenia: 1. Ocena przygotowania do zajęć poprzez zdanie kolokwium wstępnego z tematyki dotyczącej danego ćwiczenia i BHP. Jest to warunek przystąpienia do ćwiczeń. 2. Ocena pracy przygotowanej indywidualnie w formie sprawozdania z ćwiczenia: ocena 2 (ndst): nie potrafi zaprezentować wyników swoich badań ocena 3 (dst): prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich analizy ocena 4 (db): dokonuje analizy wyników, proponuje wnioski ocena 5 (bdb): dokonuje analizy wyników, wyciąga wnioski, dyskutuje Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: -kolokwia i sprawozdania na laboratorium -wykonywanie eksperymentów laboratoryjnych Zakres ocen w każdym ocenianym przypadku: 94-100% - 5 93-88% - 4,5 87-80% - 4 79-70% - 3,5 69-60% - 3 mniej niż 59,9% - 2 Na ocenę 2 (ndst.): Student nie ma wiedzy z zakresu podstaw chemii. Na ocenę 3 (dst.): Student na poziomie podstawowym opanował wiedzę z zakresu chemii i na poziomie podstawowym potrafi ją wykorzystywać. Na ocenę 4 (db.): Student na dobrym poziomie opanował wiedzę z zakresu podstaw chemii i dobrze potrafi ją wykorzystywać do rozwiązywania problemów i do rozwiązywania zadań . Na ocenę 5 (bdb.): Student na bardzo dobrym poziomie opanował wiedzę z zakresu chemii i bardzo dobrze potrafi ją wykorzystywać do rozwiązywania problemów w tym zakresie. |
||||||||||||||
Uwagi: |
Szczegółowe terminy zajęć zostaną podane przez prowadzącego na pierwszych zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.