Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Socjologia życia publicznego [WSE-SO-SŻP] Semestr letni 2021/22
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Socjologia życia publicznego [WSE-SO-SŻP]
Zajęcia: Semestr letni 2021/22 [2021/22_L] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala 401
Kampus Wóycickiego Bud. 23 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 27
Limit miejsc: 36
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marcin Choczyński
Literatura:

Baranowski M. (2014) (red.), Demokracja i rola obywatela. O napięciu pomiędzy państwem, społeczeństwem i procesami globalizacyjnymi, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.

Czyżewski M., Dunin K., Piotrowski A. (2010), (red.), Cudze problemy. O ważności tego, co nieważne. Analiza dyskursu publicznego w Polsce, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.

Goffman E. (2000), Człowiek w teatrze życia codziennego, (tł. H. Datner-Śpiewak, P. Śpiewak), Wydawnictwo KR, Warszawa.

Goffman E. (2006), Rytuał interakcyjny, (tł. A. Szulżycka), PWN, Warszawa.

Goffman E. (2008), Zachowanie w miejscach publicznych. O społecznej organizacji zgromadzeń, (tł. O. Siara), PWN, Warszawa.

Goffman E. (2010), Analiza ramowa. Esej z organizacji doświadczenia, (tł. S. Burdziej), Zakład Wydawniczy Nomos, Kraków.

Goffman E. (2011), Relacje w przestrzeni publicznej. Mikrostudia porządku publicznego, (tł. O. Siara), PWN, Warszawa.

Habermas J. (2007), Strukturalne przeobrażenia sfery publicznej (tł. W. Lipnik, M. Łukasiewicz), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Possenti V. (2005), Religia i życie publiczne. Chrześcijaństwo w dobie ponowożytnej, (tł. T. Żeleźnik), Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa.

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Wszystkie efekty kształcenia dotyczące wiedzy są weryfikowane poprzez kolokwia i prezentacje tematyczne. Efekty uczenia się dotyczące umiejętności i kompetencji społecznych również są weryfikowane poprzez kolokwia oraz prezentacje tematyczne oraz w pracy studentów w czasie zajęć (burza mózgów, metoda panelowa, praca zespołowa).

Metody i kryteria oceniania:

50% trzy testy ustne na koniec każdej partii zajęć

35% prezentacja tematyczna

10% aktywność na zajęciach

5% obecność

Na poszczególne zajęcia uczestnicy konwersatorium przygotowują wyznaczone teksty (podane w kolejności, w wykazie literatury). Teksty udostępnione są na platformie Moodle. Na podstawie materiału przedstawianego na zajęciach oraz przeczytanych tekstów studenci pracują w grupach nad postawionymi problemami. Praca na zajęciach prowadzona metodą: dyskusji panelowej, metody ćwiczeniowej opartej na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, prezentacji, klasycznej metody problemowej, metoda wykładu konwersatoryjnego. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się możliwość 2 nieobecności. Praca na zajęciach jest oceniana.

na każde konwersatorium czytamy zadane lektury w kolejności podanej w sylabusie;

=> na początku zajęć wyznaczane są grupy (max. 2-osobowe), które wygłaszają prezentację opartą na konkretnych tekstach (0-5 pkt.), każda grupa musi zaprezentować się co najmniej raz (!)

=> po prezentacji grupa będzie proszona o przeprowadzenie dyskusji nad zagadnieniami podjętymi w tekście (0-5 pkt);

=> na zajęciach podsumowujących każdą partię tekstów przeprowadzone zostaną ustne kolokwia ze znajomości lektur (4 + 3 + 3 pkt), z całości kolokwiów można będzie zatem uzyskać 10 pkt.;

=> z całości zajęć będzie można uzyskać max. 20 pkt. (!) ;

=> przewidziane są bonusy za aktywność, komplet obecności, itp.;

=> możliwość popraw, jeszcze przed sesją, możliwość usprawiedliwiania nieobecności.

Skala punktowa ocen:

bdb 18 - 20

db+ 17 – 17,5

db 15 – 16,5

dst+ 14 – 14,5

dst 12 – 13,5

ndst < 12

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)