Analiza statystyczna ze wspomaganiem SPSS/PAWS Statistics [WSE-SO-ASzWSPSS/PAWS]
Semestr zimowy 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Analiza statystyczna ze wspomaganiem SPSS/PAWS Statistics [WSE-SO-ASzWSPSS/PAWS] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 16 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Wróblewska-Skrzek | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Babbie E., 2004, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Nawojczyk M., 2002, Przewodnik po statystyce dla socjologów, SPSS Polska, Kraków. Griffith, Arthur, The Dummy’s Guide to Data Analysis Using SPSS, Wiley Publishing Inc. 2007. -Gupta, Vijay, SPSS for Beginners, VJBooks Inc. 1999. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do zajęć 2. Edytory IBM SPSS – syntax, skrypty i autoskrypty, raport, proces przetwarzania danych i konwencje; 3. Wymiary danych i zmiennych. Porządek macierzy statystycznej i struktury zbioru danych – skale pomiaru statystycznego; 4. Interface – rozszerzenia i zbiory robocze oraz zewnętrzne; 5. Integracja, agregacja, filtrowanie zmiennych i obserwacji; 6. Rekodowanie i autorekodowanie danych; 7. Statystyka opisowa - miary tendencji centralnej, dyspersji, skośności, asymertia i koncentracja oraz m-estymatory, częstości rozkładu wartości zmiennej; 8. Statystyka opisowa - miary tendencji centralnej, dyspersji, skośności, asymertia i koncentracja oraz m-estymatory, częstości rozkładu wartości zmiennej; - kontynuacja 9. Tabele kontyngencji 10. Tabele kontyngencji - statystykę testu Chi kwadrat 11. Miary siły związku 12. Testy parametryczne – testy t-studenta 13. Testy parametryczne – testy t-studenta - kontynuacja 14. Raportowanie i wizualizacja danych 15. Powtórzenie materiału oraz ćwiczenia |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Praca w grupach oraz praca indywidualna z programem SPSS, tworzenie baz danych oraz praca na bazach zastanych, test praktyczny |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach - możliwa jedna nieobecność; Egzamin w formie testowej; Kolokwia, praca samodzielna jak i w grupach 70% praca pisemna (test) 20% aktywność i uczestnictwo w zajęciach, praca w grupach 10% obecność |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.