Analiza statystyczna ze wspomaganiem SPSS/PAWS Statistics [WSE-SO-ASzWSPSS/PAWS]
Semestr zimowy 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Analiza statystyczna ze wspomaganiem SPSS/PAWS Statistics [WSE-SO-ASzWSPSS/PAWS] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 16 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Wróblewska-Skrzek | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Babbie E., 2004, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Nawojczyk M., 2002, Przewodnik po statystyce dla socjologów, SPSS Polska, Kraków. Griffith, Arthur, The Dummy’s Guide to Data Analysis Using SPSS, Wiley Publishing Inc. 2007. Gupta, Vijay, SPSS for Beginners, VJBooks Inc. 1999. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do zajęć 2. Edytory IBM SPSS – syntax, skrypty i autoskrypty, raport, proces przetwarzania danych i konwencje; 3. Wymiary danych i zmiennych. Porządek macierzy statystycznej i struktury zbioru danych – skale pomiaru statystycznego; 4. Interface – rozszerzenia i zbiory robocze oraz zewnętrzne; 5. Integracja, agregacja, filtrowanie zmiennych i obserwacji; 6. Rekodowanie i autorekodowanie danych; 7. Statystyka opisowa - miary tendencji centralnej, dyspersji, skośności, asymertia i koncentracja oraz m-estymatory, częstości rozkładu wartości zmiennej; 8. Statystyka opisowa - miary tendencji centralnej, dyspersji, skośności, asymertia i koncentracja oraz m-estymatory, częstości rozkładu wartości zmiennej; - kontynuacja 9. Tabele kontyngencji 10. Tabele kontyngencji - statystykę testu Chi kwadrat 11. Miary siły związku 12. Testy parametryczne – testy t-studenta 13. Testy parametryczne – testy t-studenta - kontynuacja 14. Raportowanie i wizualizacja danych 15. Powtórzenie materiału oraz ćwiczenia |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Praca w grupach oraz praca indywidualna z programem SPSS, tworzenie baz danych oraz praca na bzach zastanych, test praktyczny |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach - możliwa jedna nieobecność; Egzamin w formie testowej; Kolokwia, praca samodzielna jak i w grupach 70% praca pisemna (test) 20% aktywność i uczestnictwo w zajęciach, praca w grupach 10% obecność |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.