Klasycyzm i romantyzm [WNHS-HS-KiRć]
Semestr zimowy 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Klasycyzm i romantyzm [WNHS-HS-KiRć] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, czwartek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 14:45
sala 421 Kampus Wóycickiego Bud. 23 jaki jest adres? |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 50 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Skrodzka | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Sztuka świata, t. 7-8, wyd. Arkady. I. Ciseri, Romantyzm, Warszawa 2009. K. Mikocka-Rachubowa, Canova, jego krąg i Polacy, Warszawa 2001. The Dictionary of art, ed. J. Turner, London 1996. Rottermund A., Zamek warszawski w epoce oświecenia. Rezydencja monarsza, funkcje i treści, Warszawa 1989. Lorentz S., Rottermund A., Klasycyzm w Polsce, Warszawa 1984. Batowska N., Jan Chrystian Kamsetzer - architekt Stanisława Augusta, Warszawa 1978. Jaroszewski T., Architektura doby oświecenia w Polsce. Nurty i odmiany, Wrocław 1971. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Malarnia Marcella Bacciarellego. 2. Zamek królewski w Warszawie za czasów Stanisława Augusta. Architektura (przebudowy, twórcy), wyposażenie, funkcja, treści ideowe. 3. Łazienki za Stanisława Augusta. 4. Salony w epoce oświecenia. 5. Kategoria pejzażu w sztuce XVIII i XIX w. 6. Bohater romantyczny w sztuce końca XVIII i pocz. XIX w. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Nadzór merytoryczny wykładowcy nad referatem przygotowanym samodzielnie przez studenta na podstawie literatury wskazanej uprzednio przez wykładowcę. Kolokwium. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową (zaliczeniową) składają się 2 oceny - z referatu i kolokwium. Studenci przygotowują w wyznaczonym terminie referaty z prezentacją multimedialną, na zadany uprzednio przez wykładowcę temat. Studenci przygotowują referat w oparciu o lektury wskazane przez wykładowcę. Wygłoszony referat następnie jest oceniany przez wykładowcę. Pozytywną ocenę otrzymuje referat omówiony w sposób wyczerpujący, erudycyjny, zilustrowany prezentacją z bogatym materiałem ikonograficznym. Referat, który nie uzyska pozytywnej oceny, może być poprawiony w wersji pisemnej z aparatem naukowym i literaturą. Na ostatnich zajęciach odbywa się kolokwium pisemne do którego studenci przygotowują się z lektur, na podstawie których zostały przygotowane referaty. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.