KN-Dydaktyka ogólna [SP-DO]
Semestr zimowy 2021/22
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | KN-Dydaktyka ogólna [SP-DO] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22_Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 150 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jarosław Wiazowski | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Dydaktyka ogólna – jako subdyscyplina pedagogiki i jej związki z innymi naukami i dyscyplinami. Systemy dydaktyczne. Cele kształcenia, klasyfikacja celów. Wartości i cele kształcenia. Czynniki wpływające na rozwój ucznia w procesach dydaktycznych. Podstawa programowa we współczesnej polskiej szkole. Style uczenia się i wpływ na jakość prezentowanej wiedzy. Tradycyjne i nowoczesne formy prezentacji składowe metod kształcenia. Nowoczesne i tradycyjne środki dydaktyczne. Metody aktywizujące w dydaktyce akademickiej. Multimedialne formy egzekwowania nabytej wiedzy. Personalizacja kształcenia, UDL |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wykład interaktywny, dyskusje, prace grupowe i indywidualne, merytoryczne uczestnictwo w zajęciach |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania (Określenie poziomu osiągniecia - wg skali ocen - założonych dla przedmiotu efektów kształcenia; opis składowych oceny końcowej): 5.0 (bardzo dobra) - student ma pogłębioną wiedzę związaną z aktualnymi metodami i . technikami dydaktycznymi, bardzo dobrze rozumie cele i treści kształcenia, oraz wie, jak korzystać z programów nauczania, potrafi dokładnie i jasno opisać różne formy prezentacji wiedzy, zna współczesne techniki weryfikacji wiedzy, inicjuje pracę w zespole i jest jej liderem, aktywnie i merytorycznie uczestniczy w 80% wykładów i zaliczy kolokwium na min. 90% 4.0 (dobra) - student ma dobrą wiedzę związaną z aktualnymi metodami i technikami dydaktycznymi, dobrze rozumie cele i treści kształcenia, oraz wie, jak korzystać z programów nauczania, potrafi opisać różne formy prezentacji wiedzy, zna kilka współczesnych technik weryfikacji wiedzy, wspiera pracę w zespole i czynnie pomaga liderowi, aktywnie i ** merytorycznie uczestniczy w 70% wykładów i zaliczy kolokwium na min. 70%. 3.0 (dostateczna) - student ma podstawową wiedzę związaną z aktualnymi metodami i technikami dydaktycznymi, wie czym są cele i treści kształcenia, oraz wie, jak korzystać z programów nauczania, potrafi wymienić różne formy prezentacji wiedzy, zna współczesne techniki weryfikacji wiedzy, uczestniczy w pracach w zespole, uczestniczy w 60% wykładów i zaliczy kolokwium na min. 60%. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
KN - Dydaktyka ogólna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.