Tradycja antyczna [WH-FP-I-1-TradycAnty]
Semestr zimowy 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Tradycja antyczna [WH-FP-I-1-TradycAnty] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Beata Gaj | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura jak w opisie głównym, materiały szczegółowe dostosowane do wybranych referatów przekazywane osobiście poszczególnym studentom lub umieszczane na pomocniczym zespole MS Team |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Jak w opisie głównym. Tematy obejmują kwestie obecności morfologicznej języków antyku śródziemnomorskiego w językach nowożytnych, podstawy języka łącińskiego oraz greki starożytnej oraz (alfabet, szkatułkowy schemat budowy zdania, zaprzeczenia pojęć, ważne pojęcia kulturowo-literackie). Następnie za pomocą aktualnych do dziś pojęć i systemów wypracowanych przez antyk śródziemnomorski jak paideia, choreia, filozofia i retoryka studenci zapoznają się w formie ćwiczeń z dorobkiem kulturowoliterackim nie tylko starożytnej Grecji i Rzymu, ale także kultury antyku egispkiego, judajskiego i wczesnochrześcijańsiego. Ważnym rozróżnieniem pozostaje ponadto wydzielenie kultury helleńskiej od hellenistycznej, recepcja retoryki w Europie oraz neolatynistyka na przykładach autorów polskich (np. łacińska twórczość Jana Kochanowskiego). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Jak w opisie głównym. Efekty uczenia się, a zatem pogłębiona świadomość antycznego dziedzictwa nowożytności wraz z towarzysząca jej kompetencją analizy zjawisk kulturowo-literackich oraz etosem społecznym uzyskane zarówno podczas pracy samodzielnej, jak i pracy w grupach w tym pracy twórczej metodą dramy oceniane są na podstawie określonej w opisie głównym: zarówno w systemie punktowym (test), jak i skali zaangażowania w przygotowane projekty. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie referatu na wybrany temat, wynik z testu oraz udział w projekcie chorei na wymaganym poziomie odpowiednio od skali ocen. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.