Kultura artystyczna - sztuki piękne [WH-KU-I-2-KuArSzP-C]
Semestr zimowy 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kultura artystyczna - sztuki piękne [WH-KU-I-2-KuArSzP-C] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Elżbieta Sadoch | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Białostocki J., Sztuka cenniejsza niż złoto, Warszawa 2004. Eco U., Historia brzydoty, przeł. zb. J. Czaplińska, Poznań 2007. Eco U., Historia piękna, przeł. A. Kuciak, Poznań 2005. Tatarkiewicz Wł. Dzieje sześciu pojęć, Warszawa 1976. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. problematyka sztuk pięknych – czym jest sztuka (dawniej i dziś) 2. podstawowe pojęcia: piękno, styl i techniki artystyczne 3. ideał estetyczny w starożytności 4. kanoniczne dzieła sztuki 5. wieki średnie – czasy katedr 6. wpływ humanizmu na sztukę i piękno 7. reformacja i kontrreformacja wobec sztuki 8. manierystyczna teoria sztuki 9. barokowe upodobanie w nadmiarze i splendorze 10. klasycyzm – harmonia i proporcje w sztuce 11. romantyczne postrzeganie twórczości artystycznej 12. koncepcja modernistyczna (modern art) 13. sztuka użytkowa: kultura kontumacyjna, seryjność 14. awangarda i nowe tendencje 15. sztuka nowych mediów |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
METODY podające: prezentacja, analiza dzieła sztuki aktywizujące: twórczego rozwiązywania problemów, dyskusja praktyczne: pokaz, opracowanie zagadnienia |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: ocenianie ciągłe, aktywność na zajęciach (analiza i prezentacja), praca zaliczeniowa Kryteria oceniania: na ocenę BDB (5) - student zna znakomicie zagadnienia; sprawnie porusza się w terminologii z zakresu sztuk pięknych; aktywnie uczestniczy w zajęciach i systematycznie oddaje prace; w prezentacji ustnej korzysta z poznanego na zajęciach systemu pojęć i przytacza odpowiednie przykłady dzieł; samodzielnie przygotowuje opis dzieła sztuki (obrazu). na ocenę DB (4) - student zna dobrze zagadnienia, wymienia obiekty sztuki; uczestniczy w większości ćwiczeń; w prezentacji ustnej częściowo korzysta z poznanego na zajęciach systemu pojęć; wykonuje dobry opis dzieła sztuki (obrazu). na ocenę DST (3) - student wybiórczo zna elementarne zagadnienia; ogólnie klasyfikuje sztuki plastyczne; sporadycznie uczestniczy w zajęciach; przygotowuje mało dokładną prezentację ustną; ma problemy z przygotowaniem opisu dzieła sztuki (obrazu). Ocena NDST (2) – student ma wyraźne braki w wiedzy i umiejętnościach z zakresu sztuk pięknych. Lekceważy uczestnictwo w zajęciach, a także przygotowanie prezentacji i oddawanie prac w terminie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
materiały zamieszczane są na platformie Moodle: https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=26213 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.