Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Historia literatury polskiej 1918-1945 WH-FP-I-1-HLP18-45
Semestr letni 2021/22
Ćwiczenia, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Historia literatury polskiej 1918-1945 WH-FP-I-1-HLP18-45
Zajęcia Semestr letni 2021/22 (2021/22_L) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 13:15 - 14:45
sala e-learning
e-learning jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 13
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Wojciech Kudyba
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3asdJ8mKPf-aHxp97cEKFE0_Kd7U0k-HdOpvuvQhVRFu01%40thread.tacv2/conversations?groupId=2c6dfaac-a560-42eb-9878-4a901f0d89d0&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Literatura:

Maciej Urbanowski, Rok 1920 w literaturze polskiej. Zarys monograficzny. Warszawa 2021.

Zakres tematów:

Cykl zajęć pomyślany jest tak, by uświadamiać studentom nie tylko nowe zjawiska literackie w okresie od 1918 do 1945 roku, ale także uzmysławiać odrębność i z drugiej strony - ciągłość realizowaną przez literaturę okresu międzywojnia i okupacji w zakresie - najogólniej mówiąc - paradygmatów literackich (wątków, idei, tematów) - w nawiązaniu do epok wcześniejszych – a szczególnie szeroko i rozmaicie rozumianej formacji modernistycznej, która na przełomie XIX i XX wieku dokonała wielkiej reformy językowej literatury i piśmiennictwa polskiego, czyniąc z języka podstawowe narzędzie i uniwersalne medium kulturowej aktywności.

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Ćwiczenia będą prowadzone w oparciu o dostępne metody aktywizujące - od metody problemowej, po burzę mózgów. Sposobem weryfikacji będzie obserwacja aktywności studentów - zarówno ustnej, jak i pisemnej.

Metody i kryteria oceniania:

1. Ocenę niedostateczną uzyskuje student, który nie spełnił wymogów określonych dla oceny dostatecznej.

2. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który posiadł elementarną wiedzę z zakresu historii literatury polskiej 1918-1945. Umie wymienić najważniejszych autorów oraz dokonać charakterystyki ich twórczości. Zna najważniejsze gatunki uprawiane w tym okresie. Potrafi wskazać cechy dystynktywne twórczości omawianych na zajęciach pisarzy i osadzić ich na historycznoliterackiej mapie. Ma też świadomość wagi literatury polskiej 1918-1945, jej przełomowego charakteru oraz wpływów jakie jej twórcy wywarli na najnowszą literaturę.

3. Ocena dobrą otrzymuje student, który potrafi dokonać biegłej charakterystyki omawianych autorów i ich twórczości.

Potrafi ustosunkować się do kwestii genologicznych, polemik i kontrowersji badawczych dotyczących historii literatury polskiej 1918-1945. Posługuje się swobodnie odniesieniami do innych okresów literackich, umie wskazać ślady ich wpływu na literaturę XX wieku. Potrafi przywołać przykłady późniejszego znaczenia autorów tego okresu. Przejawia zainteresowanie

aktualnym stanem badań, a swoje zdanie potrafi ująć w spójny i logiczny sposób, posługując się poprawną polszczyzną i używając fachowej nomenklatury. Ma pogłębioną świadomość wagi literatury lat 1918-1945 i wpływów jakie wywarła ona na najnowszą literaturę polską i europejską.

4. Ocenę bardzo dobrą uzyskuje student, który spełnia kryteria oceny dobrej. Nadto wykazuje pogłębioną znajomość historii literatury polskiej 1918-1945 (również spoza listy lektur przeznaczonych na zajęcia) i zna najnowszy stan badań dotyczących epoki.

Uwagi:

Bark uwag

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.