Historia literatury polskiej - Romantyzm [WH-FP-I-2-HLPRom-C-L]
Semestr letni 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Historia literatury polskiej - Romantyzm [WH-FP-I-2-HLPRom-C-L] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Evangelina Skalińska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
- Juliusz Słowacki, Godzina myśli, w: idem, Dzieła wybrane, oprac. M. Bizan, P. Hertz, t. I, Wiersze i poematy, Warszawa 2009. (Lub inne wydanie). Juliusz Słowacki, Kordian, w: idem, Dzieła wybrane, oprac. M. Bizan, P. Hertz, t. II, Dramaty część pierwsza, Warszawa 2009. (Lub inne wydanie). • A. Kowalczykowa, Ojczyzna prywatna, w: eadem, Słowacki, Warszawa 1999. • J. Kleiner, Juliusz Słowacki. Dzieje twórczości, t. 1., U kresu poezji młodzieńczej, rozdz. VIII, Kraków 1999. (Lub wcześniejsze wydanie). - Z. Krasiński, "Nie-boska komedia" -> A. Waśko, "Zygmunt Krasiński. Oblicza poety", Kraków 2001. (Stąd rozdział poświęcony "Nie-boskiej'. - J. Słowacki, "Anhelli", w: tenże, "Dzieła wybrane", tom I, "Wiersze i poematy"oprac. M. Bizan, P. Hertz, Warszawa 2009. -> J. Kleiner, "Słowacki. Dzieje twórczości", t. II, Kraków 2009. Rozdział "Anhelli" - J. Słowacki, "Beniowski", oprac. A. Kowalczykowa, Wrocław-Warszawa-Kraków 1996. (BN) -> wstęp do wydania BN; -> S. Treugutt, "Beniowski. Kryzys indywidualizmu romantycznego", Warszawa 1999. (Stąd rozdział "Porządek dzieła nieporządnego" - J. Słowacki, "Genezis z Ducha", w: tenże "Dzieła wybrane", tom I, "Wiersze i poematy"oprac. M. Bizan, P. Hertz, Warszawa 2009. -> A. Kowalczykowa, wstęp do: J. Słowacki, "Krąg pism mistycznych", Wrocław..Kraków 1982. (Lub późniejsze wydanie) - J. Słowacki, "Sen srebrny Salomei", oprac. A. Kowalczykowa, Wrocław 2009. -> Wstęp z wydania BN. - J. Słowacki - późna liryka [wiersze wybrane] oraz J. Słowacki, "Raptularz 1843-1849, oprac. M. Troszyński, Warszawa 1996. -> Cz. Zgorzelski, "Liryka w pełni romantyczna. Szkice o wierszach Słowackiego", Warszawa 1981. - A. Mickiewicz - liryki lozańskie, w tenże: "Wybór poezyj", t. 2, oprac. Cz. Zgorzelski, Wrocław...Łódź 1986 (lub inne wydanie). -> M. Maciejewski, "Mickiewiczowskie <czucia wieczności>. Czas i przestrzeń w liryce lozańskiej, w: tegoż, Poetyka - gatunek - obraz. W kręgu poezji romantycznej, Wrocław 1977. - C. Norwid - "Vade-mecum", oprac. J. Fert, Wrocław 1990. -> Wstęp z BN - C. Norwid "Czarne kwiaty", "Białe kwiaty", w: tenże, "Pisma wszystkie", t. VI, "Proza", oprac. J.W. Gomulicki, Warszawa 1971. - C. Norwid- "Cywilizacja. Legenda", w: tenże, "Pisma wszystkie", t. VI, "Proza", oprac. J.W. Gomulicki, Warszawa 1971. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Twórczość Juliusza Słowackiego; Twórczość Adama Mickiewicza; Twórczość Zygmunta Krasińskiego; Twórczość Cypriana Norwida. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: Efekty kształcenia w zakresie wiedzy są osiągane metodą wykładu, a weryfikowane w trakcie dyskusji. Efekty kształcenia w zakresie umiejętności są osiągane przy pomocy metod problemowych i weryfikowane w trakcie prezentacji referatów. Efekty kształcenia w zakresie kompetencji społecznych są osiągane przy pomocy metod eksponujących i poddane ocenianiu ciągłemu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: Efekty kształcenia w zakresie wiedzy są osiągane metodą wykładu, a weryfikowane w trakcie dyskusji. Efekty kształcenia w zakresie umiejętności są osiągane przy pomocy metod problemowych i weryfikowane w trakcie prezentacji referatów. Efekty kształcenia w zakresie kompetencji społecznych są osiągane przy pomocy metod eksponujących i poddane ocenianiu ciągłemu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.