Seminarium licencjackie [WH-FP-I-3-SemLic-L]
Semestr letni 2021/22
Seminarium licencjackie,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [WH-FP-I-3-SemLic-L] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22_L]
(zakończony)
Seminarium licencjackie [SEMLI], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Zaucha | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
A. Bogusławski, O analizie semantycznej, "Studia semiotyczne", 1975, s. 47-70. M. Danielewiczowa, Argumenty i modyfikatory - głos w dyskusji, "Lingusitica Copernicana", 2017, s. 55-68. A. Markowski, Wykłady z leksykologii, Warszawa 2012. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Analiza czasowników z pola pomyłki. 2. Analiza czasowników z pola uwodzenia. 3. Analiza frazeologizmów z elementem "słowo" 4. Analiza czasowników z pola zmyślania 5. Analiza czasowników z pola samooszustwa 6. Analiza czasowników z pola manipulacji osobą 7. Analiza czasowników z pola tuszowania |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Zajęcia prowadzone są metodą ćwiczeniową. Efekty uczenia zweryfikowane będą na podstawie pracy pisemnej zawierającej analizę semantyczną wybranych leksemów. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
W zakresie efektów uczenia się w obszarze wiedzy na ocenę bardzo dobrą student swobodnie posługuje się poznanymi metodami analizy i aparatem pojęciowym z zakresu językoznawstwa, na ocenę dobrą - student na ogół poprawnie stosuje metody analizy lingwistycznej oraz potrzebną terminologię, na ocenę dostateczną - student stosuje metody analizy lingwistycznej oraz terminologię korzystając ze wskazówek wykładowcy. W zakresie efektów uczenia się związanych z umiejętnością dokonywania samodzielnej analizy na ocenę bardzo dobrą student samodzielnie i staranni przygotowuje opracowanie prezentujące wyniki analizy, na ocenę dobra student przedstawia starannie przygotowane opracowanie prezentujące wyniki analizy, choć zdarzają się w nim pomniejsze błędy, na ocenę dostateczną student w sposób komunikatywny prezentuje wyniki swojej analizy. W zakresie efektów uczenia się związanych z umiejętnościami społecznymi na ocenę bardzo dobrą, dobrą i dostateczną, student ma świadomość konieczności własnego rozwoju w zakresie warsztatu filologa, jest gotów stosować zdobyte umiejętności w swoim zyciu zawodowym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.