Seminarium licencjackie [WH-FP-I-3-SemLic-L]
Semestr letni 2021/22
Seminarium licencjackie,
grupa nr 4
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [WH-FP-I-3-SemLic-L] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22_L]
(zakończony)
Seminarium licencjackie [SEMLI], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Bober-Jankowska | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Bibliografia literatury polskiej. „Nowy Korbut”, t. 1–3 (Piśmiennictwo staropolskie), t. 4–6 (Oświecenie), t. 7–9 (Romantyzm), t. 11 (Juliusz Słowacki), t. 12 (Józef Ignacy Kraszewski), t. 13–16 (Literatura pozytywizmu i Młodej Polski), t. 17 cz. I (Bolesław Prus) cz. 2 (Eliza Orzeszkowa), t. 18 (Jan Kasprowicz). Dawni pisarze polscy od początków piśmiennictwa do Młodej Polski. Przewodnik biograficzny i biobibliograficzny, t. 1–5, Warszawa 2000–2004. Słownik rodzajów i gatunków literackich, red. Grzegorz Gazda i Słowinia Tynecka-Makowska, Kraków 2006. Słownik terminów literackich, red. Janusz Sławiński, Wrocław 1976 i nast. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką?, Gdańsk 1998. Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie, Warszawa 2001. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Prezentacja i omówienie części edytorskiej pracy: Jarosza Kutasińskiego herbu Dęboróg, szlachcica łukowskiego, uwagi nad stanem nieszlacheckim w Polszcze Franciszka Salezego Jezierskiego. Próba edycji krytycznej 2. Prezentacja i omówienie części edytorskiej pracy: Utwory poetyckie Tekli Wróblewskiej. Próba edycji krytycznej 3. Prezentacja i omówienie części edytorskiej pracy: Jan Zahorowski. Powieść historyczna Ferdynanda Chotomskiego. Próba edycji krytycznej 4. Konsultacje indywidualne (wedle wspólnie ustalonego harmonogramu) 5. Prezentacja i omówienie rozdziału I oraz II pracy: Femme fatale w powieści oświecenia i początków romantyzmu. Kreowanie postaci, kierunki przeobrażeń (na wybranych przykładach). Krajewski/Mostowska/Potocki/Rautenstrauchowa 6. Prezentacja i omówienie rozdziału I oraz II pracy: Treny Kochanowskiego – treny Różewicza: tradycja i nowoczesność w tomiku „Matka odchodzi” 7. Prezentacja i omówienie rozdziału I oraz II pracy: Berent intertekstualny. Rola inspiracji twórczością Franciszka Salezego Jezierskiego w „Diogenesie w kontuszu” 8. Konsultacje indywidualne (wedle wspólnie ustalonego harmonogramu) 9. Prezentacja i omówienie części literaturoznawczej pracy: Jarosza Kutasińskiego herbu Dęboróg, szlachcica łukowskiego, uwagi nad stanem nieszlacheckim w Polszcze Franciszka Salezego Jezierskiego. Próba edycji krytycznej 10. Prezentacja i omówienie części literaturoznawczej pracy: Utwory poetyckie Tekli Wróblewskiej. Próba edycji krytycznej 11. Prezentacja i omówienie części literaturoznawczej pracy: Jan Zahorowski. Powieść historyczna Ferdynanda Chotomskiego. Próba edycji krytycznej 12. Konsultacje indywidualne (wedle wspólnie ustalonego harmonogramu) 13. Prezentacja i omówienie pozostałych rozdziałów pracy: Femme fatale w powieści oświecenia i początków romantyzmu. Kreowanie postaci, kierunki przeobrażeń (na wybranych przykładach). Krajewski/Mostowska/Potocki/Rautenstrauchowa 14. Prezentacja i omówienie pozostałych rozdziałów pracy: Treny Kochanowskiego – treny Różewicza: tradycja i nowoczesność w tomiku „Matka odchodzi” 15. Prezentacja i omówienie pozostałych rozdziałów pracy: Berent intertekstualny. Rola inspiracji twórczością Franciszka Salezego Jezierskiego w „Diogenesie w kontuszu” |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekty kształcenia w zakresie wiedzy są osiągane metodami podającymi, a weryfikowane w trakcie zajęć. Efekty kształcenia w zakresie umiejętności są osiągane metodami poszukującymi, a weryfikowane na podstawie oceny kolejnych etapów pracy nad licencjatem. Efekty kształcenia w zakresie kompetencji społecznych są osiągane metodami eksponującymi i poddawane ocenianiu ciągłemu. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia semestru zimowego jest złożenie pracy dyplomowej. Na ocenę bardzo dobrą student: • bardzo dobrze zna podstawową terminologię, teorie i nurty metodologiczne z zakresu literatury oświecenia oraz edytorstwa naukowego; • bardzo dobrze zna podstawowe normy etyki, w tym etyki autorskiej; • w pełni potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w postaci pracy pisemnej; • w pełni potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą; • jest w pełni gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej • jest w pełni gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym. Na ocenę dobrą student: • dobrze zna podstawową terminologię, teorie i nurty metodologiczne z zakresu literatury oświecenia oraz edytorstwa naukowego; • dobrze zna podstawowe normy etyki, w tym etyki autorskiej; • dobrze potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w postaci pracy pisemnej; • dobrze potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą; • jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej • jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym. Na ocenę dostateczną student: • wystarczająco zna podstawową terminologię, teorie i nurty metodologiczne z zakresu literatury oświecenia oraz edytorstwa naukowego; • wystarczająco zna podstawowe normy etyki, w tym etyki autorskiej; • wystarczająco potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w postaci pracy pisemnej; • wystarczająco potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą; • jest dostatecznie przygotowany do przestrzegania zasad etyki zawodowej • jest dostatecznie przygotowany aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym. Na ocenę niedostateczną student: • nie zna podstawowej terminologii, teorii i nurtów metodologicznych z zakresu literatury oświecenia oraz edytorstwa naukowego; • nie zna podstawowych norm etyki, w tym etyki autorskiej; • nie potrafi opracować wyników własnych badań i zaprezentować ich w postaci pracy pisemnej; • nie potrafi planować i organizować indywidualnej pracy badawczej; • nie jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej; • nie jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Konsultacje dla studentów odbywają się w piątki od 16:45 do 18:45 w sali 421. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.