Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie [WH-FP-I-3-SemLic-L] Semestr letni 2021/22
Seminarium licencjackie, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium licencjackie [WH-FP-I-3-SemLic-L]
Zajęcia: Semestr letni 2021/22 [2021/22_L] (zakończony)
Seminarium licencjackie [SEMLI], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 11:30 - 13:00
sala 327
Kampus Dewajtis Łącznik jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 8
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Magdalena Bober-Jankowska
Literatura:

Bibliografia literatury polskiej. „Nowy Korbut”, t. 1–3 (Piśmiennictwo staropolskie), t. 4–6 (Oświecenie), t. 7–9 (Romantyzm), t. 11 (Juliusz Słowacki), t. 12 (Józef Ignacy Kraszewski), t. 13–16 (Literatura pozytywizmu i Młodej Polski), t. 17 cz. I (Bolesław Prus) cz. 2 (Eliza Orzeszkowa), t. 18 (Jan Kasprowicz).

Dawni pisarze polscy od początków piśmiennictwa do Młodej Polski. Przewodnik biograficzny i biobibliograficzny, t. 1–5, Warszawa 2000–2004.

Słownik rodzajów i gatunków literackich, red. Grzegorz Gazda i Słowinia Tynecka-Makowska, Kraków 2006.

Słownik terminów literackich, red. Janusz Sławiński, Wrocław 1976 i nast.

Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką?, Gdańsk 1998.

Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie, Warszawa 2001.

Zakres tematów:

1. Prezentacja i omówienie części edytorskiej pracy: Jarosza Kutasińskiego herbu Dęboróg, szlachcica łukowskiego, uwagi nad stanem nieszlacheckim w Polszcze Franciszka Salezego Jezierskiego. Próba edycji krytycznej

2. Prezentacja i omówienie części edytorskiej pracy: Utwory poetyckie Tekli Wróblewskiej. Próba edycji krytycznej

3. Prezentacja i omówienie części edytorskiej pracy: Jan Zahorowski. Powieść historyczna Ferdynanda Chotomskiego. Próba edycji krytycznej

4. Konsultacje indywidualne (wedle wspólnie ustalonego harmonogramu)

5. Prezentacja i omówienie rozdziału I oraz II pracy: Femme fatale w powieści oświecenia i początków romantyzmu. Kreowanie postaci, kierunki przeobrażeń (na wybranych przykładach). Krajewski/Mostowska/Potocki/Rautenstrauchowa

6. Prezentacja i omówienie rozdziału I oraz II pracy: Treny Kochanowskiego – treny Różewicza: tradycja i nowoczesność w tomiku „Matka odchodzi”

7. Prezentacja i omówienie rozdziału I oraz II pracy: Berent intertekstualny. Rola inspiracji twórczością Franciszka Salezego Jezierskiego w „Diogenesie w kontuszu”

8. Konsultacje indywidualne (wedle wspólnie ustalonego harmonogramu)

9. Prezentacja i omówienie części literaturoznawczej pracy: Jarosza Kutasińskiego herbu Dęboróg, szlachcica łukowskiego, uwagi nad stanem nieszlacheckim w Polszcze Franciszka Salezego Jezierskiego. Próba edycji krytycznej

10. Prezentacja i omówienie części literaturoznawczej pracy: Utwory poetyckie Tekli Wróblewskiej. Próba edycji krytycznej

11. Prezentacja i omówienie części literaturoznawczej pracy: Jan Zahorowski. Powieść historyczna Ferdynanda Chotomskiego. Próba edycji krytycznej

12. Konsultacje indywidualne (wedle wspólnie ustalonego harmonogramu)

13. Prezentacja i omówienie pozostałych rozdziałów pracy: Femme fatale w powieści oświecenia i początków romantyzmu. Kreowanie postaci, kierunki przeobrażeń (na wybranych przykładach). Krajewski/Mostowska/Potocki/Rautenstrauchowa

14. Prezentacja i omówienie pozostałych rozdziałów pracy: Treny Kochanowskiego – treny Różewicza: tradycja i nowoczesność w tomiku „Matka odchodzi”

15. Prezentacja i omówienie pozostałych rozdziałów pracy: Berent intertekstualny. Rola inspiracji twórczością Franciszka Salezego Jezierskiego w „Diogenesie w kontuszu”

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Efekty kształcenia w zakresie wiedzy są osiągane metodami podającymi, a weryfikowane w trakcie zajęć.

Efekty kształcenia w zakresie umiejętności są osiągane metodami poszukującymi, a weryfikowane na podstawie oceny kolejnych etapów pracy nad licencjatem.

Efekty kształcenia w zakresie kompetencji społecznych są osiągane metodami eksponującymi i poddawane ocenianiu ciągłemu.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia semestru zimowego jest złożenie pracy dyplomowej.

Na ocenę bardzo dobrą student:

• bardzo dobrze zna podstawową terminologię, teorie i nurty metodologiczne z zakresu literatury oświecenia oraz edytorstwa naukowego;

• bardzo dobrze zna podstawowe normy etyki, w tym etyki autorskiej;

• w pełni potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w postaci pracy pisemnej;

• w pełni potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą;

• jest w pełni gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej

• jest w pełni gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym.

Na ocenę dobrą student:

• dobrze zna podstawową terminologię, teorie i nurty metodologiczne z zakresu literatury oświecenia oraz edytorstwa naukowego;

• dobrze zna podstawowe normy etyki, w tym etyki autorskiej;

• dobrze potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w postaci pracy pisemnej;

• dobrze potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą;

• jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej

• jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym.

Na ocenę dostateczną student:

• wystarczająco zna podstawową terminologię, teorie i nurty metodologiczne z zakresu literatury oświecenia oraz edytorstwa naukowego;

• wystarczająco zna podstawowe normy etyki, w tym etyki autorskiej;

• wystarczająco potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w postaci pracy pisemnej;

• wystarczająco potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą;

• jest dostatecznie przygotowany do przestrzegania zasad etyki zawodowej

• jest dostatecznie przygotowany aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym.

Na ocenę niedostateczną student:

• nie zna podstawowej terminologii, teorii i nurtów metodologicznych z zakresu literatury oświecenia oraz edytorstwa naukowego;

• nie zna podstawowych norm etyki, w tym etyki autorskiej;

• nie potrafi opracować wyników własnych badań i zaprezentować ich w postaci pracy pisemnej;

• nie potrafi planować i organizować indywidualnej pracy badawczej;

• nie jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej;

• nie jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu literackim i kulturalnym.

Uwagi:

Konsultacje dla studentów odbywają się w piątki od 16:45 do 18:45 w sali 421.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)